Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det med at ammingen er "fettsugende" er ikke helt riktig for alle nei. Tror det handler om hvor fet melka di er. Du ser det enkelt på barnet (dersom du bare ammer). "Fete" barn = fet melk = kiloene renner av på mor

vanlig "spinkelt" barn = ikke så fet melk = kilene renner IKKE av mor..

Jeg tilhørte desverre den siste kategorien. Var litt misunnelig på de som ikke klarte å holde på kiloene (for mange er jo det også et problem..)

Det viktigste når du ønsker å ta av er å spise ofte og kalorifattig..  Hver tredje time, men IKKE mat med mye kalorier..

Det får meg til å stille spørsmålet: hvorfor har noen mødre fet melk og asndre mødre lett-melk i brystene sine?

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det med at ammingen er "fettsugende" er ikke helt riktig for alle nei. Tror det handler om hvor fet melka di er. Du ser det enkelt på barnet (dersom du bare ammer). "Fete" barn = fet melk = kiloene renner av på mor

vanlig "spinkelt" barn = ikke så fet melk = kilene renner IKKE av mor..

Dette stemmer IKKE for meg. Frøkna mi er i godt hold og jeg har fet melk, men kiloene nekter å rikke seg. :sur:

Skrevet

oiii.

Takk for enda mer svar.

Får begynne å regne ut hvor mye/lite jeg spiser. Håper jeg finner ut av det.

Men tusen takk alle sammen for gode råd og hjelp.

:klem:

Skrevet
Hmm, det at amming er naturlig fettsuging er bare en myte og det bærer jeg preg av nå. Det forsvinner jo alltid en del (ca. 10 kilo ) med fødselen, men så er det stopp. Hos noen heldige virker ammingen slankende.

Jeg er heller ikke en av de heldige :sjenert:

Men jeg har lagt opp et program for trening og kosthold gjennom vg`s vektklubb. Jeg skal ha i meg ca 1450 kalorier pr dag, og kan legge til opp til 300 ekstra pga ammingen. Men jeg må jo passe på at de ekstrakaloriene er sunn mat og ikke godteri :ler:

Det sies også at det først er etter at man har ammet i tre til fire mdr at ammingen gjør godt for vekten, men jeg vet ikke om det er noe hold i dette heller....

Lykke til hvertfall!

Skrevet
Det får meg til å stille spørsmålet: hvorfor har noen mødre fet melk og asndre mødre lett-melk i brystene sine?

:forvirret:

Er det faktisk sånn, da? Har hørt flere som snakker om at de har "lite næring i melka", men jeg har aldri hørt om det fra fagpersoner. Er det noen som vet om det er sant?

Skrevet

I tillegg til gåturer, bør du trene styrke.

Økt muskelmasse = økt forbrenning.

Skrevet

Tips til styrketrening hjemme i stua?

Skrevet

Det går fint an å trene styrke hjemme i stua! Man trenger ikke engang vekter, strikk eller noe - kroppstyngden er motstand nok i oppstartsfasen. Armhevninger (på knærne), planken, sit-ups, knebøy...kort sagt: Alle de klassiske. Etter hvert kan du kanskje vurdere å kjøpe en treningsstrikk, det gir litt motstand, i tillegg til at du kan gjøre flere varierte øvelser. Hvis du ikke vet hvordan du skal gjøre de ulike øvelsene, kan du kanskje spørre ei venninne om hvordan du skal gjøre det?

Ellers har jeg hørt om folk som bruker hermetikkbokser (!) eller fyller tomme 1/2-litersflasker med vann og bruker dem som små vekter, sikkert fint til biceps og skulderøvelser hvis man er helt utrent. Vær kreativ!

Styrketrening er gull hvis du vil øke forbrenningen din. Muskler krever masse energi!

Skrevet

Pass på at kroppen ikke mangler noe. Vitamintilskudd kan være smart. Det sier at C-vitaminer hjelper kroppen bruke energi.

Ellers er sunnt kosthold og trening alfa og omega.

• 6 måneder senere...
Skrevet

tren styrke!! kjøp deg en strikk eller noe, de koster ikke mye. fitnessball er også bra, for bruker du den til å se på tv/pc osv så bruker du korsettmusklene hele tiden og retter deg samtidig opp i ryggen. klart, dette er ikke det mest resultatgivende på kort tid, men er et lite skritt på veien.

spis litt ekstra proteiner (laks, kylling... uuuuten masse sauser og sånn. hehe. laks og brokkoli. mmm)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...