Gå til innhold

Dessert til Ribbe


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvilken dessert pleier dere som har ribbe til jul å ha? I familien min bruker vi multekrem, og i familien til min samboer bruker de riskrem. Men jeg syns begge disse dessertene er litt for mektige etter en ribbemiddag, så jeg lurer på å lage noe annet. Men hva? Noen som har gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vant til riskrem....

Jeg er enig i at det er mektig, men fyyyy så godt 'a gitt!! :P

Kanskje dere kan lage en sånn fruktcocktail eller noe? Istedenfor å kjøpe den på boks, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist vi var hos svigers i jula fikk vi fruktsalat. Til den var det eggedosis med litt likør i. Nammenammenam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn

Jeg kan bare svare det fullstendige subjektive svaret: multer!!! Hos oss har vi avskaffet kremen for evig mange år siden og spiser bare multene, eventuelt med litt is eller krem for de som vil ha. Nam!!!

Hos svigers i fjor fikk vi fruktsalat, det er heller ikke å forakte etter en tung julemiddag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også fruktsalat er deilig etter en mektig julemiddag. Is er heller ikke å forakte, litt lettere enn den tradisjonelle riskremen eller multekrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Multer og is var ikke dumt! Is er ikke riktig så mektig som krem. Kan jo varme multene litt først, lune multer med vaniljeis... Nam! Takk for gode tips folkens! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant til fruktsalat med litt sjokolade og nøttebiter i.. uten krem eller noe.. Det er friskt og godt etter den tunge ribba og utrolig nam.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården bruker vi å ha multekrem,men savner riskremen også faktisk :cry: . Synes også at det er mektig etter ribbe-middag men det er jo tradisjon da.

koldbruna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonen tro så etterfølges ribbemiddagen på julaften med riskrem med hjemmelaget rød saus. Noe alternativ finnes det ikke på Julaften. Derimot så slår Mor til med hjemmelaget sitron/appelsinfromasj når restene etter julemiddagen fortæres - for da er det nemlig slutt på riskremen for lenge siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker fruktsalat, og krem til de som vil ha/de som har plass.....

Hos tante er det multekrem (feirer hos oss og tante annenhvert år).

Vi pleier å vente med desserten som regel til etter gavene, ta kaffen og desserten i ett.

Riskremen kommer 1.juledag etter pinnekjøttet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juledessert ?

Det er jordbær, blåbær, iskake og krem det.

Noken synest blandinga høyres merkelig ut, :) men ååååå so godt det smakar.

Det blir kanskje ein mektig dessert etter ein mektig middag, men så pleier vi jo å sekke maten litt mellom middag og dessert.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riskrem :-)

Jeg koker grøten med en vaniljestang, og lar den være noe løsere, enn til "spisegrøt". Når den er helt kald blander jeg den med pisket føte og smaker til med melis til den er passe søt.

Hos oss er det multer til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

både hos mine foreldre og svigerforeldre er det riskrem, med mandel. Når vi skal feire jul hjemme i nytt hus (til neste år, tro?), har jeg lyst til å innføre ny tradisjon, med fruktsalat. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med mandelen, kanskje ha risgrøt på formidagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha multekrem, ELLER fruktsalat ELLER riskrem. hehe

Hva vi har etter hva husker jeg ikke, men i løper av jula blir disse dessertene servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forslagene her høres jo veldig gode ut da, men for oss så er det, og vil for alltid bli RISKREM !!!

Mektig - Ja da, men vår tradisjon er og ta desserten noen timer etter middagen. Ingen orker og spise Riskremen rett etter "mors" Julemiddag likevell.

Ingen annen dessert heller for den sakens skyld :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...