Gå til innhold

Hva er greia med å få umontert strikk i gave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har flere ganger opplevd og/eller vært vitne til ar flere får strikk i gave som ikke er ferdig montert, mangler knapper osv.. hva er greia? Er selv ok+ i strikk og liker å gi i gave, men fullfører alltid arbeidet før jeg gir det bort i gave😅

feks kom svigermor med en nydelig sparkebukse til lillemann, der hun selv opplyste at hun ikke har montert selene. Er det helt vanlig eller??? 

Anonymkode: 6718f...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med selene har nok å gjøre med at du skal få montert de i riktig lengde selv vil jeg tro.  Men har selv fått sokker som ikke var ferdig, for å få de i riktig lengde. Litt irriterende når man ikke er flink å strikke selv, men tanken er vel god i utgangspunktet.

Anonymkode: 3cc79...d56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om det. Man strikker ferdig og monterer ferdig før man gir det bort.

Endret av Grønt blad
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å stå på julaften uten gave tenker jeg. Da er det bedre at den fullføres etterpå.

Anonymkode: 0b17f...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjipt å stå på julaften uten gave tenker jeg. Da er det bedre at den fullføres etterpå.

Anonymkode: 0b17f...d53

Tja, det kan jo virke som om det er noe av problemet, altså at tingene ikke blir gjort ferdige ... For da hadde vel TS neppe reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg blir ferdig til jul eller bursdag så kjøper jeg en annen gave og gir bort Strikket ved neste anledning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker du da på gaver som den som mottar skal gjøre ferdig selv?

Eller en gave som blir *vist fram* og så gjort ferdig av den som gir?

For jeg ville aldri ha gjort det første, men jeg har vært i den situasjonen at jeg ikke ble ferdig med noe til et veldig nært familiemedlem og da viste fram gaven.

(Som jeg selvfølgelig da selv gjorde ferdig like etterpå og ga den til mottakeren så fort det var mulig) 

Anonymkode: 7f10a...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenker du da på gaver som den som mottar skal gjøre ferdig selv?

Eller en gave som blir *vist fram* og så gjort ferdig av den som gir?

For jeg ville aldri ha gjort det første, men jeg har vært i den situasjonen at jeg ikke ble ferdig med noe til et veldig nært familiemedlem og da viste fram gaven.

(Som jeg selvfølgelig da selv gjorde ferdig like etterpå og ga den til mottakeren så fort det var mulig) 

Anonymkode: 7f10a...43c

Ts her. Her kom svigermor med gaven og sa «fikk ikke montert den ferdig, værsågod.» Jeg selv hadde nettopp født og montere ferdig denne var det siste jeg ville😂 

Kom også på besøk til en barselvenninne, hun hadde fått flere strikkeplagg, der tråder ikke var festet og manglet knapper i jakke. Måtte klø meg i hodet..

I går så jeg en snap, der noen hadde fått 3 par strikket votter fra et familiemedlem, hvor det også ikke var festet tråder. DA begynte jeg å tenke om dette faktisk skjer ganske ofte, og ble oppriktig nysjerrig, derav innlegget😂

Anonymkode: 6718f...712

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her. Her kom svigermor med gaven og sa «fikk ikke montert den ferdig, værsågod.» Jeg selv hadde nettopp født og montere ferdig denne var det siste jeg ville😂 

Kom også på besøk til en barselvenninne, hun hadde fått flere strikkeplagg, der tråder ikke var festet og manglet knapper i jakke. Måtte klø meg i hodet..

I går så jeg en snap, der noen hadde fått 3 par strikket votter fra et familiemedlem, hvor det også ikke var festet tråder. DA begynte jeg å tenke om dette faktisk skjer ganske ofte, og ble oppriktig nysjerrig, derav innlegget😂

Anonymkode: 6718f...712

Hahaha, dette høres jo veldig merkelig ut. Kanskje folk har blitt litt sløve 😂

Anonymkode: 7f10a...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om før, og jeg strikker selv, kjenner ingen som strikker som ville gitt bort uferdige ting da noe av stoltheten og gleden ligger i siste finish (de fleste damper foreks osv). 

Anonymkode: e4518...431

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det kan være frustrerende å få strikkede gaver som ikke er ferdig montert. Noen ganger kan det være at personen som gir gaven ikke har hatt tid eller kunnskap til å fullføre monteringen. Andre ganger kan det være en personlig preferanse å la mottakeren selv tilpasse eller montere gaven etter eget ønske. Det er ikke helt uvanlig, men det kan variere fra person til person. Hvis du foretrekker å gi ferdig monterte gaver, er det flott at du tar deg tid til å fullføre arbeidet før du gir dem bort. Det viser omtanke og dedikasjon. Fortsett med den gode innsatsen! 😊

Anonymkode: 8a83c...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...