Gå til innhold

Er det noen det hele tatt har fått solgt kjolen sin ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er litt frustrert... jeg vil gjerne selge kjolen min, har annonsert både her og der, men ingen har tatt kontakt :( . Kjolen er ikke veldig spesiell eller annerledes på noen måte (annet enn at den jo, synes jeg, er spesielt lekker og elegant :wink: ), og skulle sånn sett være aktuell for mange bruder. Den er etter rens i perfekt stand, identisk som den var da den var ny, og selges til halv pris. Ser også mange andre kjoler som annonseres gang på gang. Synes det er rart !

Det er så mye prat om å spare penger og at bryllup er dyrt her inne - så spørsmålet er hvorfor iså få vil kjøpe brukte kjoler ? Der er det jo virkelig penger å spare. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kikket faktisk endel etter brukt kjole, men jeg tør ikke kjøpe kjole usett og uprøvd. Jeg fant faktisk ingen kjole som jeg likte som var i min størrelse og innenfor det området jeg kunne komme til for å prøve. Det var et par ganger jeg tenkte oi, sånn kjole vil jeg ha, men så så jeg størrelsen som var 44 og jeg er en 36, da blir det litt mye å sy inn...

Så da ble det til at jeg kjøpte ny isteden. Men nå må jeg legge til at jeg fikk den til en SVÆRT gunstig pris også :)

Lykke til videre med salgsforsøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje det er feil årstid? De fleste gifter seg jo på våren/sommeren og har kanskje ikke begynt med kjoleanskaffelse ennå? Jeg har også tenkt å prøve å selge min kjole. Hvor bør jeg annonsere den? Lurer også på det med pris, bør man gå ned til halve prisen? Blir jo litt betenkt da, hvis det er så vanselig å få solgt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har kikket masse på brukte kjoler, men finner få som både er i riktig fasong og riktig størrelse, selv om jeg bruker str 38 som skulle være ganske vanelig. Har også prøvd å kontakte et par selgere uten å få noe respons, og noen bor på feil kant av landet, sånn at jeg ikke får prøvd kjolen. Dessuten syns jeg det er dyrt å betale opptil 8 000 for en brukt kjole, selv om det er halv pris, da må det i såfall virkelig være drømmekjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye prat om å spare penger og at bryllup er dyrt her inne - så spørsmålet er hvorfor iså få vil kjøpe brukte kjoler ? Der er det jo virkelig penger å spare.  :roll:

Jeg tenkte jeg bare skulle svare for min egen del i forhold til dette her.

Når jeg skulle finne meg kjole skulle jeg ha akkurat den kjolen jeg hadde lyst på, og for meg var det da greiest å gå i en butikk å leie en kjole. Da fikk jeg prøvd kjolen, fikk den tilpasset meg og jeg kunne velge og vrake i kjoler på en annen måte enn jeg kunne hvis jeg skulle kjøpt brukt. Men ja, det er masse penger å spare på brukte kjoler, og jeg tror jeg hadde vurdert det om det var neste år vi skulle ha giftet oss. Men skal man ha en brukt kjole må den virkelig være drømmekjolen, størrelsen må være riktig og prisen må være grei. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er kanskje ikke så enkelt å finne akkurat den ene personen som har samme smak og størrelse som en selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Hjemmet og Familien? Ikke akkurat de beste bladene i verden, men venninnen min kjøpte (og fikk solgt!) kjolen sin der.

For å selge brukt bør du ha skikkelige bilder (hater bilder hvor kjolen ligger på en stol osv) og annonsere på alle mulige steder. Bruk også nettverket ditt, kanskje noen kjenner noen som kjenner noen som skulle trenge en kjole...?

Tror også at det er dårlig tidspunkt nå, begynn i etter nyttår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada.

Skal bare rense den.

Hadde annonnsen her på KG i bare et par dager. Svarte på en annonnse her på KG. og hun ville ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olse (ikke innlogget)

Kjøpte min kjole gjennom kvinneguiden.

Det var flere som var interessert i den kjolen. (men jeg vant den...he he......)

Men jeg tror nok jeg kan være enig i at det kanskje ikke er den beste tiden nå å selge kjole?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg blir å kjøpe brukt. Men det er 7 måneder til bryllupet,

og jeg har tenkt å bruke god tid til å se meg rundt.

(har også prøvd å bli gravid i 1.5 år nå så hvis vi skulle være så

heldige må jo kjole tilpasses...)

Louise73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjolen min på kg, men jeg har ikke solgt den.

Har ikke prøvd, og har ikke tenkt til å prøve, jeg har ikke hjerte til å selge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg annonserte en gang i Hjemmet. Den ble solgt med en gang. Flere som ville ha den så jeg fikk faktisk en veldig god pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for tips og svar ! Kanskje jeg skal annonsere den på nytt over nyttår... får satse på at noen blir fridd til i forbindelse med jul og nyttår og er i kjolerus i januar. He-he ! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har annonsert ut kjolen Kg siden først på oktober, og fått 2 mail.

Men har enda ikke fått solgt den.

Får vel prøve igjen senere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...