Gå til innhold

Julio Kopseng, har dere hørt på podcasten?


Ellie Italia

Anbefalte innlegg

Gjest paprikaskrue
16 hours ago, Blåttvann said:

Hvis noen gidder å ta han og ofre egen frihet for det så håper jeg han slipper ut snart... Men tviler dessverre.

Sånne folk koster samfunnet enorme summer. Og for hva... I podcasten sier de at flere av kvinnene er uføretrygdet også. Fy faen.

Det er blant annet Kopseng og Hans Olav Overn https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8Q06/hans-olav-overn-doemt-for-drap-paa-soennen-oscar-15

Overn voldtok sin egen sønn og satte strips på dørene før han drepte han slik at han ikke skulle slippe unna. Mannen fik 20 år, men sitter neppe hele tiden.

Slike ting skal man altså ha gående fritt rundt i samfunnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest paprikaskrue
9 hours ago, Sonit said:

Dere tror vel ikke på alvor at han slipper ut på prøveløslatelse nå? 

Det kan være en mulighet for det ja.

En av norges verste overgipere og forvaringsdømte ble sluppet fri, men det tok ikke lange tiden før mannen voldtok igjen.

https://www.nrk.no/innlandet/forvaringsdomt-i-innlandet-loslates-til-kommunen-der-ofre-bor-1.16362567

https://www.nrk.no/innlandet/forvaringsdomt-mann-ble-proveloslatt-_-na-er-han-siktet-for-ny-voldtekt-1.16415233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (20 timer siden):

Hvorfor Julio Kopseng har blitt som han har blitt, er etter min mening totalt uinteressant. Samfunnet må beskyttes mot sånne.

Det er det mest riktige noen kan uttale om denne saken, slik jeg ser den så bør det være vanskelig for han å bli prøveløslatt, noe som bør ligge veldig langt frem i tid.

Hvem vet hva han er kapabel til for å dekke over en potensiell voldtekt, voldtar han igjen så vil han naturlig nok ikke at hun han voldtar skal anmelde forholdet nå som han vet hvor lang straff hans voldtekter gav.

Jeg er i alle fall redd for hva han kan få seg til for å beskytte seg selv, det er nemlig ikke slik at han slipper ut av fengsel uten drifter, empati vil han uansett ikke ha i mye større grad når han slipper ut.

Noen bør samfunnet beskyttes for veldig lenge, han er en av de.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke skjedd før at jeg sier noe slikt, men i dette tilfellet er det faktisk synd det ikke er lovlig å kjemisk kastrere serievoldtektsmenn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravlekaspar skrev (23 timer siden):

Stor sjans for at han blir sluppet ut når det er snakk om neste prøveløslatelse om 5 år. Han trenger kun å oppføre seg pent i fengsel og jatte med psykologer at han har forandret sitt syn på hvordan han brukte kvinner. Så vil fengselsmyndigheter innstille på prøveløslatelse. Og da er det veldig sjelden retten går mot fengselsmyndighetenes anbefalinger. Dette ser du skjer i veldig mange prøveløslatelsessaker. Da det norske systemet fokuserer mer på rehabilitering. 

Er dette jeg er redd for. Han kan jo bare spille normal han, og si det psykologene vil høre. Jeg tror kanskje ikke han slipper ut akkurat nå, men at han vil prøve seg på det garantert! Og jeg grøsser over at en sånn psycho skal gå løs og ødelegge enda flere liv. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orket bare enkelte episoder (begynnelsen og slutten)

Sjokkert. Politiet sviktet her, flere ganger. Svarttrost beviser på nytt at er best. 

Lurer på hvem hun bistandsadvokaten før Trine R*ukan var... 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Leste nå at han er forlover og har fått en sønn mens han har sonet?? Wtf?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amber skrev (22 timer siden):

Leste nå at han er forlover og har fått en sønn mens han har sonet?? Wtf?

De har visst vært sammen siden 2013, og virker som de har flere barn sammen. Forloveden sier han er en god far for barna🥴 sier mye om dette kvinnemennesket. 
 

https://www.nettavisen.no/nyheter/forloveden-til-julio-kopseng-det-er-en-alvorlig-dom/s/5-95-1583585

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (6 minutter siden):

De har visst vært sammen siden 2013, og virker som de har flere barn sammen. Forloveden sier han er en god far for barna🥴 sier mye om dette kvinnemennesket. 
 

https://www.nettavisen.no/nyheter/forloveden-til-julio-kopseng-det-er-en-alvorlig-dom/s/5-95-1583585

Hun der må være minst like skada som Kopseng, bare på en annen måte. Virkelig feil skrudd sammen begge to. Stakkars barn som er etterkommere av to stk foreldre med så dårlig dømmekraft.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apekatten skrev (23 timer siden):

De har visst vært sammen siden 2013, og virker som de har flere barn sammen. Forloveden sier han er en god far for barna🥴 sier mye om dette kvinnemennesket. 
 

https://www.nettavisen.no/nyheter/forloveden-til-julio-kopseng-det-er-en-alvorlig-dom/s/5-95-1583585

Hva er poenget med barnevernet om disse to (etterhvert) blir foreldre sammen?

Seriøst spørsmål... 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv

Jeg har hørt ferdig denne nå....jeg sa bare "hæ?" gjennom hele når de beskrev politiets behandling a sakene han var involvert i, og den total mangelen på evne til å trekke noen som helst likheter mellom sakene før laaangt ut i overgrepene hans. Det er jo klart at han hadde sluppet unna om det ikke var så sabla mange som til slutt anmeldte. Så kan man lure på da, hvor mange slike psykopater som går rundt og som glir mellom fingrene til politiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (På 28.10.2023 den 13.51):

Nei, men har lest intervju av tidligere samboer og handlinger mot andre,  blant annet mødre som ble dopet ned og voldtatt mens barna deres var i leiligheten. Helt groteskt hvilken redsel og frykt han har utsatt ofrene for mens han har tatt seg til rette og utført grov vold og overgrep 🤬 Dette er en ekstremt farlig sosiopat uten empati for andre mennesker, måtte han adri noensinne plante sine bein utenfor murene! Mulig jeg skal høre podcasten hvis jeg makter.

Hvorfor fikk han ikke forvaring? Han voldtok over 20 kvinner! Dopet også ned flere, som burde jo vært skjerpende. Voldtok eksen minst 300 ganger, tvang henne til å sette seg i glovarmt bad. Hun og flere andre er ufør pga ptsd. Han voldtok over 20 kvinner, flere under 18år. Det blir et 1år for hver person han ødela deler av livet til. 

En psykopat aldri kan utvikle empati så hvorfor sette flere kvinners helse og liv på spill? Ville vært redd for å bo i området der han blir løslatt. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss spjåk skrev (13 minutter siden):

Hvorfor fikk han ikke forvaring? Han voldtok over 20 kvinner! Dopet også ned flere, som burde jo vært skjerpende. Voldtok eksen minst 300 ganger, tvang henne til å sette seg i glovarmt bad. Hun og flere andre er ufør pga ptsd. Han voldtok over 20 kvinner, flere under 18år. Det blir et 1år for hver person han ødela deler av livet til. 

En psykopat aldri kan utvikle empati så hvorfor sette flere kvinners helse og liv på spill? Ville vært redd for å bo i området der han blir løslatt. 

Han fikk forvaring. 21 år:)

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (10 minutter siden):

Han fikk forvaring. 21 år:)

Han gjorde det ja. Trodde ikke man kunne søke om prøveløslatelse etter 10 år når man var dømt til 21 års forvaring, spesielt ikke i en så alvorlig sak. Men jeg er vel naiv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (På 20.1.2024 den 19.47):

Hun der må være minst like skada som Kopseng, bare på en annen måte. Virkelig feil skrudd sammen begge to. Stakkars barn som er etterkommere av to stk foreldre med så dårlig dømmekraft.

Fikk også med meg at han er forlovet, og trodde først jeg hadde lest feil. Hva i alle dager er GALT med hun dama? I tillegg virker det som hun bagatelliserer oppførselen til Julio. "Jeg har ikke opplevd han sånn og pressen skriver det de vil". 

Det må jo være noe alvorlig galt med ei som avler på en psykopat.. mener også jeg har lest et sted at psykopati er arvelig, så hvordan skal det gå med barna til disse her? Hvorfor gjør ikke Barnevernet noe? Egentlig burde han blitt tvangssterilisert. 

Fortsatt så innser ikke J hva han har gjort, det er 0 selvinnsikt. Han må for all del ikke ut i samfunnet igjen :( 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lagmannsretten kom fram til at forvaring var riktig straff for Kopseng, fordi gjentakelsesfaren var høy, og fordi det forelå dystre prognoser for mulig endring av atferden.

«Herunder er det vist til at tilstedeværelsen av både dyssosiale og psykopatiske trekk gjør ham lite tilgjengelig for behandling», argumenterte lagmannsretten."

Han er psykopat.

https://www.nrk.no/stor-oslo/hoyesteretts-ankeutvalg-enig-i-at-kopseng-har-psykopatiske-trekk-1.13153851

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mooza skrev (På 25.1.2024 den 20.36):

Han er psykopat

Første gang jeg hørte om han, var når han tilbydde folk i kretsen min penger for å opprette fan-gruppe på facebook fordi " det blir så dumt om jeg lager den selv".  Var vel i 2009 etter første øyeblikk på tv. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie Italia skrev (På 25.1.2024 den 20.28):

Fikk også med meg at han er forlovet, og trodde først jeg hadde lest feil. Hva i alle dager er GALT med hun dama? I tillegg virker det som hun bagatelliserer oppførselen til Julio. "Jeg har ikke opplevd han sånn og pressen skriver det de vil". 

Det må jo være noe alvorlig galt med ei som avler på en psykopat.. mener også jeg har lest et sted at psykopati er arvelig, så hvordan skal det gå med barna til disse her? Hvorfor gjør ikke Barnevernet noe? Egentlig burde han blitt tvangssterilisert. 

Fortsatt så innser ikke J hva han har gjort, det er 0 selvinnsikt. Han må for all del ikke ut i samfunnet igjen :( 

Tenker at når han var istand til å mishandle eksene så sadistisk både fysisk og emosjonelt så behandler han kanskje sine egne barn på samme måte. BV er sikkert involvert allerede, eller når jeg tenker etter er det vel ingen automatikk i at det skal være det. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (På 30.10.2023 den 17.00):

Orket bare enkelte episoder (begynnelsen og slutten)

Sjokkert. Politiet sviktet her, flere ganger. Svarttrost beviser på nytt at er best. 

Lurer på hvem hun bistandsadvokaten før Trine R*ukan var... 

Mona Høiness

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...