Gå til innhold

Jeg er for feminisme, men skaper det psykisk uhelse blant single menn?


Majer

Anbefalte innlegg

umAxa skrev (3 minutter siden):

Istedet for å bruk 2/3 av innlegget ditt for å beskrive meg, så kan du heller bruke tastene dine på å forklare meg hvorfor det jeg sier er i følge deg "pseudo-greier".  Et veldig spennende ord å kaste rundt seg, men skal møkka sitte, må du nesten gi den litt tyngde.

Koker man det ned, så beskriver jeg bare biologi og evolusjon. Er det ikke evolusjon og biologi at menn har over tid blitt høyere og mer bredskuldret enn kvinner? 🤷‍♂️

Hva legger du i "styrke"?

Jeg sa spesifikt kompetanse og kapabilitet, og sist jeg sjekket så er en mann på NAV nokså lavt nede på attraksjonlisten hos kvinner, men for all del... forklar gjerne hvorfor jeg tar feil.

Du er for lite presis til at man orker å diskutere med deg. Setter opp hypoteser som du tror bekrefter noe annet enn det det gjør etc. Beklager, orker ikke.

Anonymkode: 1bd4c...f22

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er for lite presis til at man orker å diskutere med deg. Setter opp hypoteser som du tror bekrefter noe annet enn det det gjør etc. Beklager, orker ikke.

Anonymkode: 1bd4c...f22

Om mine argumenter er forlite presise, så burde du kunne lett senke hele "pseudo" skuten min med et lite vindpust.

Inntil da så får argumentet mitt flyte frem til du eller eller noen andre kan forklare meg hvor jeg så grovt bommer, i følge deg 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager skal Ola Nordmann ligge ned ny dame hver helg? Og hva har det med likestilling å gjøre? For en tøysete post. 🤣

Menn blir ikke psykisk syke av at kvinner er løsrevet fra ekteseng og kjøkkenbenk. Menn blir psykisk syke av dårlig omsorg og belastninger i barndom. Av utvikling av dårlige strategier og tanke-/handlingsmønstre. Sånn som kvinner. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (50 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal Ola Nordmann ligge ned ny dame hver helg? Og hva har det med likestilling å gjøre? For en tøysete post. 🤣

Menn blir ikke psykisk syke av at kvinner er løsrevet fra ekteseng og kjøkkenbenk. Menn blir psykisk syke av dårlig omsorg og belastninger i barndom. Av utvikling av dårlige strategier og tanke-/handlingsmønstre. Sånn som kvinner. 

Du har helt rett, det er kjempe tøysete 😂 

 

umAxa skrev (58 minutter siden):

Om mine argumenter er forlite presise, så burde du kunne lett senke hele "pseudo" skuten min med et lite vindpust.

Inntil da så får argumentet mitt flyte frem til du eller eller noen andre kan forklare meg hvor jeg så grovt bommer, i følge deg 🤷‍♂️

🌬

Anonymkode: c1b49...f3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har helt rett, det er kjempe tøysete 😂 

 

🌬

Anonymkode: c1b49...f3f

🌬 Puster tilbake 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det synes jeg ærlig talt er et guds under, jeg synes han er like kjekk som en tradisjonell norsk fjøsnisse og ikke spesielt karismatisk. Så her vil jeg egentlig bare applaudere Northug for å bruke det lille han har og få noe ut av det (det tviler jeg på at helgas frøken får). Sier ikke dette for å være slem, men fordi det er det jeg genuint sett tenker. 

At det har noe med feminisme å gjøre kan jeg ikke tenke meg. Men klart, damer er som saniteten, og vil redde menn i nød over en lav sko. Også de skadeskutte. 

Anonymkode: c6ea0...c84

Dette. Rulleblad har han også. Virker som en forvokst guttunge som gjennomgår en tidlig midtlivskrise. Nå er han blitt eldre og lagt opp skisporten, så nå skal han pule masse damer. Imens stifter andre, like kjekker, om ikke enda kjekkere, idrettsutøvere familier, får barn, gifter seg. Aksel Lund Svindal, Ole Einar Bjørndalen osv. 

Anonymkode: 95236...69d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umAxa skrev (1 time siden):

Istedet for å bruk 2/3 av innlegget ditt for å beskrive meg, så kan du heller bruke tastene dine på å forklare meg hvorfor det jeg sier er i følge deg "pseudo-greier".  Et veldig spennende ord å kaste rundt seg, men skal møkka sitte, må du nesten gi den litt tyngde.

Koker man det ned, så beskriver jeg bare biologi og evolusjon. Er det ikke evolusjon og biologi at menn har over tid blitt høyere og mer bredskuldret enn kvinner? 🤷‍♂️

Hva legger du i "styrke"?

Jeg sa spesifikt kompetanse og kapabilitet, og sist jeg sjekket så er en mann på NAV nokså lavt nede på attraksjonlisten hos kvinner, men for all del... forklar gjerne hvorfor jeg tar feil.

Jeg har jobbet i kommunen i noen år. Det er riktig nok ikke NAV, men heller ikke noe "statusjobb" for en mann. Alle menn på kontoret har enten vært gift/langvarige samboere, var gift/samboere eller hadde kjæreste. Det var snakk om menn i alle aldre, fasonger og utseende. 

Anonymkode: 95236...69d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har jobbet i kommunen i noen år. Det er riktig nok ikke NAV, men heller ikke noe "statusjobb" for en mann. Alle menn på kontoret har enten vært gift/langvarige samboere, var gift/samboere eller hadde kjæreste. Det var snakk om menn i alle aldre, fasonger og utseende. 

Anonymkode: 95236...69d

Ikke uenig med betraktningen din, men jeg ser ikke helt hva du vil formidle i forbindelse med det jeg sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har jobbet i kommunen i noen år. Det er riktig nok ikke NAV, men heller ikke noe "statusjobb" for en mann. Alle menn på kontoret har enten vært gift/langvarige samboere, var gift/samboere eller hadde kjæreste. Det var snakk om menn i alle aldre, fasonger og utseende. 

Anonymkode: 95236...69d

folk flest har vel ikke slike statusjobber som lege,advokat,pilot osv, hva enn som er statusjobber..

Jeg tror ikke jeg hadde blitt så imponert av en rådgiver i kommunen men jobb er en jobb.  Men det er noe som heter dead end job og det er når man jobber et sted man ikke klatrer eller får noe bedre lønn. Men om de er lykkelige så er det bra.

Anonymkode: 507e5...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (50 minutter siden):

🌬 Puster tilbake 🤷‍♂️

Har ingen argumenter som kan velte, så nå ble det bare sosialt kleint og for intimt. Om jeg får korona nå, blir du saksøkt 🧏‍♀️ 

Hvordan gikk det med dine argumenter? Var det en effektiv vind? 

Anonymkode: c1b49...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør begynne i motsatt ende: - noen menn med psykisk uhelse, klandrer feminismen for at de føler at de ikke strekker til, - andre skylder på innvandringen, på Arbeiderpartiet, på de rike og jødene. - Noen skylder på alt.

Mennesker som har psykisk uhelse takler emosjonelle konflikter dårligere, men det er ikke feminismens skyld - heller ting som oppvekstforhold, medfødt sårbarhet og traumer. - Det er ikke et traume at man ikke har kjempesuksess hos det motsatte kjønn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umAxa skrev (41 minutter siden):

Ikke uenig med betraktningen din, men jeg ser ikke helt hva du vil formidle i forbindelse med det jeg sa?

Du påstår at menn som for eksempel jobber i NAV, ikke har markedsverdi for kvinner. Det har de. De har kanskje ikke markedsverdi som pulemateriale på byen, men en dame finner de okke som. 

Anonymkode: 95236...69d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

folk flest har vel ikke slike statusjobber som lege,advokat,pilot osv, hva enn som er statusjobber..

Jeg tror ikke jeg hadde blitt så imponert av en rådgiver i kommunen men jobb er en jobb.  Men det er noe som heter dead end job og det er når man jobber et sted man ikke klatrer eller får noe bedre lønn. Men om de er lykkelige så er det bra.

Anonymkode: 507e5...902

Nettopp! Folk flest er VANLIGE - de har vanlige jobber med vanlig lønn, vanlig utseende, vanlig, småkjedelig personlighet og vanlige interesser. Å påstå at kun de mest spennende 5 prosent av menn får seg dame, tilbakevises av statistikken. Alle damer kan ikke være gift med den 5 prosenten SAMTIDIG. De er gift med forskjellige menn.

Anonymkode: 95236...69d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

folk flest har vel ikke slike statusjobber som lege,advokat,pilot osv, hva enn som er statusjobber..

Jeg tror ikke jeg hadde blitt så imponert av en rådgiver i kommunen men jobb er en jobb.  Men det er noe som heter dead end job og det er når man jobber et sted man ikke klatrer eller får noe bedre lønn. Men om de er lykkelige så er det bra.

Anonymkode: 507e5...902

Hadde blitt imponert av rådgiver, er veldig innterisert i å se om han da kanskje har en del kvaliteter jeg ser etter i en partner. Men veldig sannt, er heller ikke sammen med mannen for jobben hans, men hvordan det er å leve ved hans side. Bryr meg ikke om klatring, så lenge ikke partneren bryr seg om det, da blir det jo relevant å ønske at de kan gjøre dette. 

Anonymkode: c1b49...f3f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2023 at 11:01 AM, Majer said:

Ser vi på soldater med ptsd er sanitetssoldater som har vært i skarpe trefninger særlig utsatte. Det skjer som følge av at samvittigheten og opplæringen deres tilsier en ting, men handlingene tilsier noe annet. Skytes det med skarpt eller en bil har blitt sprengt av en mine kan ikke sanitetssoldaten gå bort og hjelpe med en gang. Det skaper en emosjonell konflikt. Vi kan si at det også skapes en konflikt hos menn på datingmarkedet. 

Når vi tenker på menn som har dametekke så klarer de kanskje å møte nye damer et par ganger i måneden som følge av at de gir alt. Men ser man på kjente menensker slipper de å prestere på samme måte. De som virkelig har muligheter er mannlige kjendiser. Hva annet kjennetegner de mannlige kjendisene? Jo, at de ofte er ekstremt selvsentrerte og umulige å leve med. Hvor lett er det feks å være kjæreste med Elon Musk eller en yngre Trump? Allikevel har disse menneskene hatt uendelig med muligheter- kanskje flere i en mer likestilt verden enn før i tiden da alle stort sett hadde en kjæreste gjennom livet. Her har feminisme altså ikke fungert som det i prinsippet skal. Hva annet har disse mennene ofte til felles? De vokste ikke opp med fraværende foreldre i ekstrem fattigdom. Trump og Musk er eksempler på det. Her har heller ikke feminismen fungert enda.

Idrettsutøvere er ikke noe unntak. Northug ble så god som han ble takket være en far som trener og at han vokste opp med ski. Det hadde aldri skjedd med Morten eller Ali fra Stovner. Northug kunne ligge med nye damer hver helg https://www.dagbladet.no/sport/fri-flyt-pa-damer/80394057

For at premisset om at likestilling er ønskelig skal eksistere må Ola Nordmann også ha de samme mulighetene med damer som Petter Northug. Noe annet er en logisk feilslutning. Derfor lurer jeg på hvordan det er realistisk at Ola Nordmann skal ligge med en ny dame hver helg uten å bruke timevis på tinder. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på hvordan vi skal løse det sånn at vi får mer feminisme.

 

Mye rar ranting du kommer med og jeg forstår ikke helt hva du vil frem til.

 

Jeg kan heller ikke ligge med Brad Pitt, hva så?

Endret av AndreaJohan
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 24.10.2023 den 11.48):

Menn får slutte å starte kriger slik at soldater blir overflødige.

Anonymkode: c88c1...bde

Historien viser at kvinnelige leder er like villige til å starte kriger som det mannlige leder er.

Det at verden ville blitt fredeligere om kvinner var ledere, er en myte.

Anonymkode: c8274...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta Elon Musk som eksempel. Han ødela for ukrainske krigføring mot Russland, men velter i damer- sannsynligvis flest damer som støtter Ukraina. Ta grunnleggeren av Facebook. Plattformen var med på å drepe 24.000 rohingyar (eller hvordan det skrives).

Ta Northug som eksempel. Han har brukt kokain og kjørt i fylla. Det har altså finansiert narkotikakarteller som voldtar og dreper barn. Disse menneskene hadde hatt langt færre damer for hundre år siden og har langt flere muligheter enn en hvilken som helst mannlig feminist som tjener 500 000 i året. Da må det være greit å spørre om vi virkelig går i riktig retning.

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du singel, mann eller kvinne på søken etter noen og ikke blir funnet så ikke skyld på noe rundt, men «adapt or die»  Krav om å være seg selv er ofte bare latskap og ikke giddet å tilpasse seg andre.  Helt greit å ha snevre interesser, men det behøver ikke å bli personligheten. Når kvinner ikke liker slibrighet hvorfor må du komme med noen. For å vekke andres interesse er det greit å vise at du bryr deg, setter deg inn i deres interesser. 

Menns psykiske uhelse er ikke kvinners jobb å fikse, man må ta tak selv. offermentalitet er bare barnslig.  

Anonymkode: e894f...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (10 timer siden):

Ta Elon Musk som eksempel. Han ødela for ukrainske krigføring mot Russland, men velter i damer- sannsynligvis flest damer som støtter Ukraina. Ta grunnleggeren av Facebook. Plattformen var med på å drepe 24.000 rohingyar (eller hvordan det skrives).

Ta Northug som eksempel. Han har brukt kokain og kjørt i fylla. Det har altså finansiert narkotikakarteller som voldtar og dreper barn. Disse menneskene hadde hatt langt færre damer for hundre år siden og har langt flere muligheter enn en hvilken som helst mannlig feminist som tjener 500 000 i året. Da må det være greit å spørre om vi virkelig går i riktig retning.

Er Northug gift eller samboer? Ikke det, nei. Han puler nye damer hele tiden. Damer skiller mellom hva som er godt nok til en fling/one night stand, og hva som er godt nok til et forhold. En "badboy" blir nok ofte ansett å være spennende å ligge med en eller et par ganger, men uegnet for ekteskap og barn.

Anonymkode: 95236...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...