Gå til innhold

Jeg er for feminisme, men skaper det psykisk uhelse blant single menn?

Majer

Anbefalte innlegg

Majer skrev (1 time siden):

Ser vi på soldater med ptsd er sanitetssoldater som har vært i skarpe trefninger særlig utsatte. Det skjer som følge av at samvittigheten og opplæringen deres tilsier en ting, men handlingene tilsier noe annet. Skytes det med skarpt eller en bil har blitt sprengt av en mine kan ikke sanitetssoldaten gå bort og hjelpe med en gang. Det skaper en emosjonell konflikt. Vi kan si at det også skapes en konflikt hos menn på datingmarkedet. 

Når vi tenker på menn som har dametekke så klarer de kanskje å møte nye damer et par ganger i måneden som følge av at de gir alt. Men ser man på kjente menensker slipper de å prestere på samme måte. De som virkelig har muligheter er mannlige kjendiser. Hva annet kjennetegner de mannlige kjendisene? Jo, at de ofte er ekstremt selvsentrerte og umulige å leve med. Hvor lett er det feks å være kjæreste med Elon Musk eller en yngre Trump? Allikevel har disse menneskene hatt uendelig med muligheter- kanskje flere i en mer likestilt verden enn før i tiden da alle stort sett hadde en kjæreste gjennom livet. Her har feminisme altså ikke fungert som det i prinsippet skal. Hva annet har disse mennene ofte til felles? De vokste ikke opp med fraværende foreldre i ekstrem fattigdom. Trump og Musk er eksempler på det. Her har heller ikke feminismen fungert enda.

Idrettsutøvere er ikke noe unntak. Northug ble så god som han ble takket være en far som trener og at han vokste opp med ski. Det hadde aldri skjedd med Morten eller Ali fra Stovner. Northug kunne ligge med nye damer hver helg https://www.dagbladet.no/sport/fri-flyt-pa-damer/80394057

For at premisset om at likestilling er ønskelig skal eksistere må Ola Nordmann også ha de samme mulighetene med damer som Petter Northug. Noe annet er en logisk feilslutning. Derfor lurer jeg på hvordan det er realistisk at Ola Nordmann skal ligge med en ny dame hver helg uten å bruke timevis på tinder. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på hvordan vi skal løse det sånn at vi får mer feminisme.

Litt usikker på hva du egentlig mener. 

Men, jeg kommer selv fra en familie med kun kvinner, altså da må jo min mor gå inn i en maskulinitet og hverken jeg eller søsteren min lærte noe om femininitet og den ENORME styrken vi kvinner får av dette. 

Nå er jeg i midten av 30åra og hsr nylig lærte meg dette, fremdeles lærer meg det. 

Her i Norge er vi veldig likestilte og vi får ikke lært mye om forføring, femenine og maskuline egenskaper. 

Å Herregud, det er ikke NOE jeg ville ha anbefalt kvinner mere enn å lære seg og omfagne egen femininitet... 

Etter jeg selv har gjort dette, (lærer enda) det er nesten ingenting jeg ikke kan få!... 

Menn, reagerer EKSTREMT bra på femininitet, vil du ha noe. Ikke be en mann om å gjøre det, vær litt sensuell eller forførende (veldig lite, bare litt langsommere bevegelser på hender og gange, øyekontakt lite smil) og si "åh, jeg hadde blitt så glad om jeg hadde fått hjelp til å bygge opp firmaet mitt. (Det er det jeg gjør..) for, jeg er så liten enda å har behov for litt hjelp. 😇☺️

Billigere regnskapsfører? Check. 

Kunder? Check. 

Den mannen du har lyst på? Check... 

Masse videor på yt. Og tiltrekningen øker massivt! 

Jeg, har funnet meg en jeg har lyst på. Og når forholdet vårt utvikler seg skalbjeg helt klart informere om maskulin Energy og femenin energy. 

Da sies det at tiltrekningen oppretrholdes, og begge parter føler seg følelsesmessig tatt vare på. 

Hva annet kan man vel egentlig ønske seg? 

Betyr det da at jeg ikke er feminist? Nei! 

Jeg er i aller høyeste grad for at vi finner tilbake til vår femininitet... La oss bli tatt vare på, la oss få litt ekstra oppmerksomhet og pampering. Du kan godt skifte dekket, planlegge turene for oss etc. 

Jeg legger ifra meg byrden. 

Jeg jobber, har firma. Jeg ønsker å leve livet mitt fritt med mestring, nytelse og glede!  

Og jeg vil begjære og bli begjært resten av livet! 

Anonymkode: 890ef...2be

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forholder meg til tittelen ettersom HI var litt uklart.

Hvis menn får psykisk uhelse av feminisme så får menn hjelpe hverandre i støttegrupper og til å søke helsetjenester for psykisk sykdom. Men kanskje aller mest bør single menn som får psykisk uhelse på grunn av feminisme lære seg å ikke la sin livskvalitet avhenge av andre mennesker. Det er et råd de aller fleste bør ta innover seg.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (2 timer siden):

Ser vi på soldater med ptsd er sanitetssoldater som har vært i skarpe trefninger særlig utsatte. Det skjer som følge av at samvittigheten og opplæringen deres tilsier en ting, men handlingene tilsier noe annet. Skytes det med skarpt eller en bil har blitt sprengt av en mine kan ikke sanitetssoldaten gå bort og hjelpe med en gang. Det skaper en emosjonell konflikt. Vi kan si at det også skapes en konflikt hos menn på datingmarkedet. 

Når vi tenker på menn som har dametekke så klarer de kanskje å møte nye damer et par ganger i måneden som følge av at de gir alt. Men ser man på kjente menensker slipper de å prestere på samme måte. De som virkelig har muligheter er mannlige kjendiser. Hva annet kjennetegner de mannlige kjendisene? Jo, at de ofte er ekstremt selvsentrerte og umulige å leve med. Hvor lett er det feks å være kjæreste med Elon Musk eller en yngre Trump? Allikevel har disse menneskene hatt uendelig med muligheter- kanskje flere i en mer likestilt verden enn før i tiden da alle stort sett hadde en kjæreste gjennom livet. Her har feminisme altså ikke fungert som det i prinsippet skal. Hva annet har disse mennene ofte til felles? De vokste ikke opp med fraværende foreldre i ekstrem fattigdom. Trump og Musk er eksempler på det. Her har heller ikke feminismen fungert enda.

Idrettsutøvere er ikke noe unntak. Northug ble så god som han ble takket være en far som trener og at han vokste opp med ski. Det hadde aldri skjedd med Morten eller Ali fra Stovner. Northug kunne ligge med nye damer hver helg https://www.dagbladet.no/sport/fri-flyt-pa-damer/80394057

For at premisset om at likestilling er ønskelig skal eksistere må Ola Nordmann også ha de samme mulighetene med damer som Petter Northug. Noe annet er en logisk feilslutning. Derfor lurer jeg på hvordan det er realistisk at Ola Nordmann skal ligge med en ny dame hver helg uten å bruke timevis på tinder. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på hvordan vi skal løse det sånn at vi får mer feminisme.

Nå er du ute å kjøre. Feminisme er vel kamp for kvinners rettigheter noe som har ført til likestilling og at samfunnet da kan nytte de mest egnede uavhengig av kjønn til å gjøre oppgavene.

Imidlertid er det ikke noen automatikk i at kvinnekampen stopper ved likestilling.

Så da kan en være for feminisme og mot likestilling eller omvendt. Eller for eller mot begge deler for den del.

Hvorvidt retorikken fra feminisme går inn hos single menn og da gir disse psykiske problemer så ser jeg ikke bort fra at det kan være tilfelle for noen.

Ulikt damedrag har nok ikke med feminisme å gjøre, men måten en spiller kortene sine kan ha med dette å gjøre, for noen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg skjønner ikke hva du TS skriver om i det hele tatt.

På generelt grunnlag må hver og en i størst mulig grad ta ansvar for egen helse, også den psykiske. Å begrense noens frihet fordi det kanskje kan gi andre bedre psykisk helse er helt hinsides all fornuft. Feminismen innebærer forresten større frihet for alle til å velge hvordan de vil leve, for eksempel tanken om at menn slipper å være forsørgere, og har mulighet til å vise følelser. Jeg ser ikke hvordan mer frihet til alle utgjør noe problem.

Anonymkode: 11af9...c44

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn tror det er en fordel for dem. Feks maskuline idealer. Det er de som er mest på der, selv om det er de som taper mest på det når de ikke når opp. De legger press på seg selv ved å holde på tradisjonelle kjønnsroller og insistere på at disse er  naturlige når de ikke er det, men de ser det ikke selv. Når de ikke når opp, får de dårlig selvfølelse og selvbilde, blir usikre etc.

Anonymkode: 1bd4c...f22

Mange kvinner forventer mye av den tradisjonelle mannsrollen i en partner. Bevisst eller ubevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Mange kvinner forventer mye av den tradisjonelle mannsrollen i en partner. Bevisst eller ubevisst.

Enig i det. Dette er noe kvinner og menn gjør sammen dessverre. Men menn er sjeldent noe bedre mot seg selv. Dessuten kaller mange menn og eller gutter fremdeles utradisjonelle gutter og menn for homo eller latterliggjør det såkalte feminine. Da gjør de alt trangere for seg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i det. Dette er noe kvinner og menn gjør sammen dessverre. Men menn er sjeldent noe bedre mot seg selv. Dessuten kaller mange menn og eller gutter fremdeles utradisjonelle gutter og menn for homo eller latterliggjør det såkalte feminine. Da gjør de alt trangere for seg selv.

Jeg forventer ikke at kvinnen er god på kjøkkenet, eller god på strikking. 

Hvorfor forventes det at jeg er praktisk anlagt og er god på å fikse ting? At jeg kan bil og ikke har noen fobier mot noe som helst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (Akkurat nå):

Hvorfor forventes det at jeg er praktisk anlagt og er god på å fikse ting? At jeg kan bil og ikke har noen fobier mot noe som helst?

Jeg forventer ikke det. Men frigjøring fra mannsrollen er ikke akkurat en kamp menn har tatt slik kvinner tok et oppgjør med kvinnerollen. Håper det gjøres dog., og tenker at ting uansett er bedre i dag. Den yngre generasjonen synes tross alt Harry stiles er noe av det hotteste verden har å by på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (1 time siden):

Alle lover og systemer i dag er skapt av menn også. Kvinner har hatt minimal input

Fordi de ikke fikk lov. 

Anonymkode: 95236...69d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (7 minutter siden):

Jeg forventer heller ikke det. Men jeg forventer at du bidrar i Familien AS, og at jeg ikke sitter der med alt ansvaret. Alle kan lære seg å lage mat, fikse praktiske ting eller strikke. At man ikke er "god" på det, er en unnskyldning.

Anonymkode: 95236...69d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke å finne en rød tråd i problemstillingen, og synes det er vanskelig å svare på den. Men nei, det blir feil å skylde på feminismen som grunn til single menn, og at disse liksom skal få psykisk uhelse som følge av feminismen. 

For øvrig mener jeg at feminismen har avsporet og gått altfor langt, uten relevans opp mot menns utenforskap, men det er en annen debatt. 

Deretter mener jeg at løsningen og ansvaret på psykisk uhelse blant menn og utenforskap blant menn ligger på mennene selv. Her må menn manne seg opp og ta tak i problemene og finne løsningene selv, uten å skylde på alt og andre. 
Offermentalitet er dårlig sort, uansett hvem det er mot, og det må man få bukt med for å leve gode liv.

Helt enig i slutten av innlegget ditt, og dypt uenig i første. Feminismen har slett ikke gått for langt, den er bare i startgropa, men det er en fredelig og samtidig klokkeklar feminisme jeg er opptatt av.

Signerer 100 % at menn må ta tak i egne problemer. Personlig mener jeg kjønnspoeng for menn som vil inn på høyere utdanning er et godt sted å starte.

Anonymkode: 80745...ab1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at for mange menn henger igjen flere 100 år. De vil ha en husmor, men samtidig skal hun tjene sine egne penger. Altså ta alt på hjemmebane, men i tillegg jobbe 100%. De færreste kan forsørge på samme måte som før (og kvinner vil selvfølgelig ikke få lommepenger av mannen, som før i tiden) 

Vi trenger ikke menn på samme måte, så menn må bare bli noen kvinner VIL ha. En som gjør like mye hjemme og klarer å holde en så ren standard som de fleste kvinner ønsker.

Heldigvis finnes noen sånne menn og de er aldri ufrivillig single 

Anonymkode: 7c841...9b6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt enig i slutten av innlegget ditt, og dypt uenig i første. Feminismen har slett ikke gått for langt, den er bare i startgropa, men det er en fredelig og samtidig klokkeklar feminisme jeg er opptatt av.

Signerer 100 % at menn må ta tak i egne problemer. Personlig mener jeg kjønnspoeng for menn som vil inn på høyere utdanning er et godt sted å starte.

Anonymkode: 80745...ab1

Problemet med det første jeg skrev, som du er uenig i, er at det var helt kontekstløst. 

Jeg er enig i at den opprinnelige feminismen er bra, er noe samfunnet manglet og vi er i startgropa. Likestilling, mangfold og at kvinner må vektlegges.

Det jeg ikke liker med feminismen er hvordan deler av den har sporet av. Herav tar avstand til femininitet (ser på det som negativt), jakter maskulinitet (ser på det som positivt), prøver å tråkke ned menn for å heve seg selv opp, undergraver "svake" kvinner, jakter toppen der de er villige til å kappe folk i to for å nå opp osv. 
Dette mener jeg er destruktiv og motstridende feminisme, og her mener jeg at feminismen må roes ned til å handle om det opprinnelige igjen.

Og ja, ikke bare menn, men FOLK må ta mer ansvar for egne problemer, hva enn det innebærer, samt gjøre alt i sin makt for å unngå offerrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 minutter siden):

Problemet med det første jeg skrev, som du er uenig i, er at det var helt kontekstløst. 

Jeg er enig i at den opprinnelige feminismen er bra, er noe samfunnet manglet og vi er i startgropa. Likestilling, mangfold og at kvinner må vektlegges.

Det jeg ikke liker med feminismen er hvordan deler av den har sporet av. Herav tar avstand til femininitet (ser på det som negativt), jakter maskulinitet (ser på det som positivt), prøver å tråkke ned menn for å heve seg selv opp, undergraver "svake" kvinner, jakter toppen der de er villige til å kappe folk i to for å nå opp osv. 
Dette mener jeg er destruktiv og motstridende feminisme, og her mener jeg at feminismen må roes ned til å handle om det opprinnelige igjen.

Og ja, ikke bare menn, men FOLK må ta mer ansvar for egne problemer, hva enn det innebærer, samt gjøre alt i sin makt for å unngå offerrollen. 

Ingen av de tingene du nevner er feminisme

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er SV blitt partiet for incels nå? 

Det var sikkert ingen psykisk uhelse blant kvinner den gangen de var avhengige av menn i dårlige ekteskap. Psykisk uhelse var jo ikke oppfunnet den gangen. 

Anonymkode: fefb8...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke feminisme, men vanmig maktkamp der det kappes om ressurser. Det er ikke kvinner som har opphøyet maskulinitet og nedbørfelt feminitet. Det er først og fremst menn. Menn kan alt de misliker og som de mener er svakere for feminint. Og siden kvinner er menneskesyn som jakter status og sosial posisjon, slik som menn, så går de selvfølgelig for anerkjennelse, de også, og da må man dit hvor anerkjennelsen tradisjonelt sett ligger. Det er, åpenbart, fremdeles i det såkalt maskuline. Dette er ikke feminisme, men menneskelig atferd, og ganske enkelt å forutsd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen av de tingene du nevner er feminisme

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er ikke feminisme, men vanmig maktkamp der det kappes om ressurser. Det er ikke kvinner som har opphøyet maskulinitet og nedbørfelt feminitet. Det er først og fremst menn. Menn kan alt de misliker og som de mener er svakere for feminint. Og siden kvinner er menneskesyn som jakter status og sosial posisjon, slik som menn, så går de selvfølgelig for anerkjennelse, de også, og da må man dit hvor anerkjennelsen tradisjonelt sett ligger. Det er, åpenbart, fremdeles i det såkalt maskuline. Dette er ikke feminisme, men menneskelig atferd, og ganske enkelt å forutsd.

Det er ikke feminisme i sin opprinnelige form, men dette er noe som blir betegnet under feminisme i dag. Også kalt "ekstremfeminisme". Dette er det jeg er imot, men feminisme i sin opprinnelige form er jeg for. Problemet er at ekstremfeminismen har blitt så plasskrevende og fokusert at det har skapt motstand mot feminisme.

Og jo, dette er det kvinner som står bak. Det er kvinner som distanserer seg femininitet for å søke etter maskulinitet for å nå opp og fram. Så sprøtt som det høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Det er ikke feminisme i sin opprinnelige form, men dette er noe som blir betegnet under feminisme i dag. Også kalt "ekstremfeminisme". Dette er det jeg er imot, men feminisme i sin opprinnelige form er jeg for. Problemet er at ekstremfeminismen har blitt så plasskrevende og fokusert at det har skapt motstand mot feminisme.

Og jo, dette er det kvinner som står bak. Det er kvinner som distanserer seg femininitet for å søke etter maskulinitet for å nå opp og fram. Så sprøtt som det høres ut.

Nei. Dette er naivt. Statusbygging rundt visse typer egenskaper er ikke noe kvinner har laget alene. Elstremfeminisme er for øvrig ikke en sjanger eller ideologi, men en merkelapp. Jeg sier ikke at dette er bra. Jeg sier bare at detfunker sånn. Menn har til alle tider pisset på det feminine (som noe som er fint hos kvinner, men samtidig svakt og irrasjonelt). Og så forventer de at kvinner skal føle seg hjemme i det de kaller feminint, som de samtidig ser ned på. Jamen sa jeg smør. Det burde idiotene klart å forutse.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Dette er bare din mening, det er ikke fakta fordi du synes det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...