Gå til innhold

Jeg er for feminisme, men skaper det psykisk uhelse blant single menn?

Majer

Anbefalte innlegg

Ser vi på soldater med ptsd er sanitetssoldater som har vært i skarpe trefninger særlig utsatte. Det skjer som følge av at samvittigheten og opplæringen deres tilsier en ting, men handlingene tilsier noe annet. Skytes det med skarpt eller en bil har blitt sprengt av en mine kan ikke sanitetssoldaten gå bort og hjelpe med en gang. Det skaper en emosjonell konflikt. Vi kan si at det også skapes en konflikt hos menn på datingmarkedet. 

Når vi tenker på menn som har dametekke så klarer de kanskje å møte nye damer et par ganger i måneden som følge av at de gir alt. Men ser man på kjente menensker slipper de å prestere på samme måte. De som virkelig har muligheter er mannlige kjendiser. Hva annet kjennetegner de mannlige kjendisene? Jo, at de ofte er ekstremt selvsentrerte og umulige å leve med. Hvor lett er det feks å være kjæreste med Elon Musk eller en yngre Trump? Allikevel har disse menneskene hatt uendelig med muligheter- kanskje flere i en mer likestilt verden enn før i tiden da alle stort sett hadde en kjæreste gjennom livet. Her har feminisme altså ikke fungert som det i prinsippet skal. Hva annet har disse mennene ofte til felles? De vokste ikke opp med fraværende foreldre i ekstrem fattigdom. Trump og Musk er eksempler på det. Her har heller ikke feminismen fungert enda.

Idrettsutøvere er ikke noe unntak. Northug ble så god som han ble takket være en far som trener og at han vokste opp med ski. Det hadde aldri skjedd med Morten eller Ali fra Stovner. Northug kunne ligge med nye damer hver helg https://www.dagbladet.no/sport/fri-flyt-pa-damer/80394057

For at premisset om at likestilling er ønskelig skal eksistere må Ola Nordmann også ha de samme mulighetene med damer som Petter Northug. Noe annet er en logisk feilslutning. Derfor lurer jeg på hvordan det er realistisk at Ola Nordmann skal ligge med en ny dame hver helg uten å bruke timevis på tinder. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på hvordan vi skal løse det sånn at vi får mer feminisme.

Endret av Majer
Siste setning kom ikke med
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Majer skrev (5 minutter siden):

Ser vi på soldater med ptsd er sanitetssoldater som har vært i skarpe trefninger særlig utsatte. Det skjer som følge av at samvittigheten og opplæringen deres tilsier en ting, men handlingene tilsier noe annet. Skytes det med skarpt eller en bil har blitt sprengt av en mine kan ikke sanitetssoldaten gå bort og hjelpe med en gang. Det skaper en emosjonell konflikt. Vi kan si at det også skapes en konflikt hos menn på datingmarkedet. 

Når vi tenker på menn som har dametekke så klarer de kanskje å møte nye damer et par ganger i måneden som følge av at de gir alt. Men ser man på kjente menensker slipper de å prestere på samme måte. De som virkelig har muligheter er mannlige kjendiser. Hva annet kjennetegner de mannlige kjendisene? Jo, at de ofte er ekstremt selvsentrerte og umulige å leve med. Hvor lett er det feks å være kjæreste med Elon Musk eller en yngre Trump? Allikevel har disse menneskene hatt uendelig med muligheter- kanskje flere i en mer likestilt verden enn før i tiden da alle stort sett hadde en kjæreste gjennom livet. Her har feminisme altså ikke fungert som det i prinsippet skal. Hva annet har disse mennene ofte til felles? De vokste ikke opp med fraværende foreldre i ekstrem fattigdom. Trump og Musk er eksempler på det. Her har heller ikke feminismen fungert enda.

Idrettsutøvere er ikke noe unntak. Northug ble så god som han ble takket være en far som trener og at han vokste opp med ski. Det hadde aldri skjedd med Morten eller Ali fra Stovner. Northug kunne ligge med nye damer hver helg https://www.dagbladet.no/sport/fri-flyt-pa-damer/80394057

For at premisset om at likestilling er ønskelig skal eksistere må Ola Nordmann også ha de samme mulighetene med damer som Petter Northug. Noe annet er en logisk feilslutning. Derfor lurer jeg på hvordan det er realistisk at Ola Nordmann skal ligge med en ny dame hver helg uten å bruke timevis på tinder.

I likestillingen navn skal da også Kari nordmann få ligge med like pene menn som det den peneste dama får. Noe annet er en logisk feilslutbing.

Anonymkode: 1bd4c...f22

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest og virkelig prøvd å forstå resonnementene dine. Men for meg er det komplett uforståelig. Jeg forstår blant annet ikke hva feminisme har med de faktumene du omtaler (at kjente men kan ligge med nye damer hver helg, at soldater sliter med pstd). 

Anonymkode: 3ed42...152

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I likestillingen navn skal da også Kari nordmann få ligge med like pene menn som det den peneste dama får. Noe annet er en logisk feilslutbing.

Anonymkode: 1bd4c...f22

Det skal ikke ha noe å si hvilken familie  hun kommer fra. Hun skal ikke ha flere muligheter om hun er selvsentrert og ikke bryr seg om andre nei. Vi snakker ikke om utseende, men patriarkiske strukturer om makt og måten man behandler andre på.

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har lest og virkelig prøvd å forstå resonnementene dine. Men for meg er det komplett uforståelig. Jeg forstår blant annet ikke hva feminisme har med de faktumene du omtaler (at kjente men kan ligge med nye damer hver helg, at soldater sliter med pstd). 

Anonymkode: 3ed42...152

Jeg brukte soldater med ptsd for å illustrere emosjonelle konflikter sin innvirkning på psykisk helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Angry Man

Likestilling betyr at alle mennesker skal ha de samme rettighetene og mulighetene i samfunnet. Det er inforstått av alle at dette dreier seg om ting som lønn, utdannelse, rettigheter etter loven etc. 

Det handler ikke om rett til tiltrekkende partnere. 

En veldig tiltrekkende kvinne har menn med tunga ute siklende og stønnende rundt seg hver eneste gang hun går ut. Hun har like stor mulighet for å få seg noe som kjendiser. Enda lettere vil jeg si. 

Menn og kvinner har noe forskjellige preferanser. Menn er fokusert på utseende over hva kvinner er. Men de er begge likestilte da begge kjønn står fritt til å gå etter det de finner mest tiltrekkende. :P Kvinner kjendiser, menn vakre kvinner. Jeg skjønner ikke poenget ditt.

Bare så det er sagt så tror jeg ikke at kvinner går etter kjendiser som en hund etter et bein generelt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (20 minutter siden):

For at premisset om at likestilling er ønskelig skal eksistere må Ola Nordmann også ha de samme mulighetene med damer som Petter Northug. Noe annet er en logisk feilslutning. Derfor lurer jeg på hvordan det er realistisk at Ola Nordmann skal ligge med en ny dame hver helg uten å bruke timevis på tinder. Dersom det ikke er mulig lurer jeg på hvordan vi skal løse det sånn at vi får mer feminisme.

Nei, man får ikke ptsd av å ikke få pult de yngste, slankeste og peneste damer i hopetall. 

Anonymkode: 95236...69d

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, man får ikke ptsd av å ikke få pult de yngste, slankeste og peneste damer i hopetall. 

Anonymkode: 95236...69d

Det skrev jeg ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å lage et kort sammendrag:

1 emosjonelle konflikter skaper psykisk uhelse.

2 vi har ikke feminisme så lenge patriarkiske systemer som hvilket samfunnslag man er født inn i, eller dårlige holdninger ovenfor kvinner gir menn økte muligheter.

3 Hvordan løse det?

Endret av Majer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (8 minutter siden):

Jeg er her bare for å si at feminisme er bullshit og bare ført til problemer

Det er jo helt feil. Eneste som fører til bullshit, problemer, krig, voldtekter, massebord, terrorisme, masseksytinger og drap er jo menn som ikke klarer å håndtere følelsene sine, og slik har det vært fra tidenes morgen.

Anonymkode: 0c120...d96

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å finne en rød tråd i problemstillingen, og synes det er vanskelig å svare på den. Men nei, det blir feil å skylde på feminismen som grunn til single menn, og at disse liksom skal få psykisk uhelse som følge av feminismen. 

For øvrig mener jeg at feminismen har avsporet og gått altfor langt, uten relevans opp mot menns utenforskap, men det er en annen debatt. 

Deretter mener jeg at løsningen og ansvaret på psykisk uhelse blant menn og utenforskap blant menn ligger på mennene selv. Her må menn manne seg opp og ta tak i problemene og finne løsningene selv, uten å skylde på alt og andre. 
Offermentalitet er dårlig sort, uansett hvem det er mot, og det må man få bukt med for å leve gode liv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (7 minutter siden):

For å lage et kort sammendrag:

1 emosjonelle konflikter skaper psykisk uhelse.

2 vi har ikke feminisme så lenge patriarkiske systemer som hvilket samfunnslag man er født inn i, eller dårlige holdninger ovenfor kvinner gir menn økte muligheter.

3 Hvordan løse det?

1. Menn må bli like flinke som kvinner til å dekke hverandres emosjonelle behov. ha gode, dype venneskap med hverandre, og ha dype samtaler.

2. Sant

3. Upopulær mening som ikke er gjennomførbart, men om alle menn hadde blitt sterilisert ved fødsel, og kun folk med over 110 i IQ som oppfyller visse vilkår hadde fått det reversert når de fant en partner som også oppfyller vilkår. Da hadde vi kun fått oppegående foreldre, noe som hadde løst mye.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo helt feil. Eneste som fører til bullshit, problemer, krig, voldtekter, massebord, terrorisme, masseksytinger og drap er jo menn som ikke klarer å håndtere følelsene sine, og slik har det vært fra tidenes morgen.

Og det kommer til å fortsette til tidenes slutt. Fordi samfunnet er fucka.

Endret av DelvisPresley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (44 minutter siden):

Likestilling? Alle skal få ligge med den og de som de ønsker?

Hvorfor må Kari Nordmann ofres?

Man skal høre mye før ørene faller av

Anonymkode: c88c1...bde

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får slutte å starte kriger slik at soldater blir overflødige.

Anonymkode: c88c1...bde

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...