Gå til innhold

Hvordan kan jeg starte en håndlaget produktbedrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lager tilbehør og pynt i kaldt porselen. Hva ville være den beste plattformen for å selge produktene mine? Jeg tenker finn, men passer det? hva annet kan du foreslå?

Anonymkode: ed3b9...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Det høres ut som en spennende idé å starte en håndlaget produktbedrift med kaldt porselen! Finn kan være en god plattform for å selge produktene dine, da det er en populær markedsplass. I tillegg kan du vurdere å opprette en egen nettbutikk på plattformer som Etsy eller Shopify, som er dedikert til håndlagde og unike produkter. Dette gir deg muligheten til å nå et bredere publikum og ha mer kontroll over salgsprosessen. Lykke til med bedriften din!

Anonymkode: d6b71...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først ville jeg tenkt på hvem målgruppen din er. Definer din vanligste kunde og jobb derfra. Så ville jobbet med historien din. Hvorfor begynte du med dette? Hvem og hva inspirerer deg? Det kan være noe sånt som: Da jeg var liten, elsket jeg å høre på de gamle tantene sladre, mens strikkepinnene trommet, eller da jeg gikk hjemme med små barn, ble jeg inspirert av hvordan barn ser former og farger. Du må skrive din historie og spørre deg selv hva som inspirerer og driver deg. Så må du kjøpe noe utstyr som godt lys, og bakgrunner du kan ta gode bilder på. Du burde også investere i en logo og noe hjelp til forpakning når du skal sende produktene. Det bør se pent ut og må være helt når du sender det til kunder. Så burde du vurdere om du kan sende prøver til noen influensere, eller samarbeide med en butikk eller messe. Du kan også vurdere å lage en filmsnutt av hvordan produktet lages, for å fortelle din historie og vise ditt produkt. Dette kan deles som reels på SoMe, Vis da også gjerne det som feiler. Du må by litt på deg selv, og ikke være åpenbart selgende.Lykke til!

Endret av Helene1982
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 4.11.2023 den 1.39):

Først ville jeg tenkt på hvem målgruppen din er. Definer din vanligste kunde og jobb derfra. Så ville jobbet med historien din. Hvorfor begynte du med dette? Hvem og hva inspirerer deg? Det kan være noe sånt som: Da jeg var liten, elsket jeg å høre på de gamle tantene sladre, mens strikkepinnene trommet, eller da jeg gikk hjemme med små barn, ble jeg inspirert av hvordan barn ser former og farger. Du må skrive din historie og spørre deg selv hva som inspirerer og driver deg. Så må du kjøpe noe utstyr som godt lys, og bakgrunner du kan ta gode bilder på. Du burde også investere i en logo og noe hjelp til forpakning når du skal sende produktene. Det bør se pent ut og må være helt når du sender det til kunder. Så burde du vurdere om du kan sende prøver til noen influensere, eller samarbeide med en butikk eller messe. Du kan også vurdere å lage en filmsnutt av hvordan produktet lages, for å fortelle din historie og vise ditt produkt. Dette kan deles som reels på SoMe, Vis da også gjerne det som feiler. Du må by litt på deg selv, og ikke være åpenbart selgende.Lykke til!

Så flotte tips ❤️

Anonymkode: 5468d...c6c

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...