Gå til innhold

Dr.Hauscka og peeling?


Gjest Gjest_Lisa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*

Heisann! Håper på litt hjelp her nå....

Jeg har begynt med rensemelk, ansiktsvann og krem fra Dr. H. Jeg er egentlig kjempe fornøyd siden huden min er blitt finere og mindre tørr/uelastisk. Jeg bruker produktene på den "rette" måten; dvs ikke krem om natten osv...Jeg har også lest nå at Dr. H ikke skal bruke peeling, om man vil gjøre det "rett".

Jeg har før skrubbet èn gang i uken. Hva nå? Har Dr. H noen produkter som har en peelende effekt?

Hva gjør dere før dere tar selvbruning for eks? Jeg har tatt det en gang i uka,men hva nå hvis jeg ikke skal skrubbe først??!

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg brukte bare Hauschka, brukte jeg ikke noen form for peeling, og huden var faktisk finere og jevnere enn ved bruk av konvensjonelle produkter. Jeg mistenker at behovet for peeling i stor grad er skapt av kosmetikkindustrien, og at man blir psykisk avhengig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte bare Hauschka, brukte jeg ikke noen form for peeling, og huden var faktisk finere og jevnere enn ved bruk av konvensjonelle produkter. Jeg mistenker at behovet for peeling i stor grad er skapt av kosmetikkindustrien, og at man blir psykisk avhengig av det.

Kanskje for noen, men ikke for meg. hver sommer mista jeg all brunfargen min i august. det begynte å klø, og jeg kunne bare rulle av brunfargen. i tillegg ble jeg veldig gusten om vinteren. (var kanskje 17-18 når det ble sånn, og brukte knapt sminke på den tiden) da jeg begynte med peeling ble dette mye bedre. jeg har ikke mistet brunfargen min om sommeren mer :) men jeg er helt avhengig av peeling da, ellers blir det sånn igjen :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje for noen, men ikke for meg. hver sommer mista jeg all brunfargen min i august. det begynte å klø, og jeg kunne bare rulle av brunfargen. i tillegg ble jeg veldig gusten om vinteren. (var kanskje 17-18 når det ble sånn, og brukte knapt sminke på den tiden) da jeg begynte med peeling ble dette mye bedre. jeg har ikke mistet brunfargen min om sommeren mer :) men jeg er helt avhengig av peeling da, ellers blir det sånn igjen  :forvirret:

Poenget mitt var vel heller at med Dr. H. har man ikke behov for peeling på samme måte. Jeg er også avhengig av peeling når jeg bruker vanlige hudpleieprodukter, men ikke med Dr. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm ja... jeg prøvde dr hauscha, men ble forferdelig tørr, som papp omtrent :forvirret: er det fett eller fuktighet i den rosekremen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosekremen inneholder mest fett. Jeg blir også kjempetørr av Dr. H om vinteren, så bruker det bare i perioder hvor huden min ikke er så tørr. Ingen av kremene jeg har prøvd derfra, gir nok fuktighet, og jeg orker ikke holde ut ukesvis med sandpapirhud. Dessverrre, for jeg liker filosofien, og renseproduktene er supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær hilset, Hauschka-frænder! ;)

Det stemmer som E sier, at med DH blir man mindre "trengende" i huden, slik at behovet for peeling avtar. Men, jeg hadde også for vane å peele og kan til tider savne den følelsen. Det som hjelper for meg er å bruke dampbadet og rensemaska. Maska har en utrensende effekt, så hvor ofte du skal bruke den avhenger av hudtypen din. Hvis huden er tørr og sensitiv anbefales det ikke å bruke den mer enn en gang hver 3. - 4. uke.

Når jeg har brukt dampbadet og rensemaska, er jeg ikke bare renere i huden etterpå, men også glattere, som ved en lett peeling. Anbefales! :)

Endret av Ling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...