Gå til innhold

Har lyst til å dø!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Tror jeg hadde latt være å si noe jeg, og heller tatt støyten senere hvis han skulle oppdage det.

Du får iallefall ha lykke til med det valget du gjør, må nok bare innrømme at jeg er glad jeg ikke er i dine sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du forteller, fortell alt ! Du har gode kort på hånda. Det skjedde bare en gang. Du angrer noe helt forferdelig ! Du er ikke typen til å gjøre sånt!

Hvis du forteller løgner eller halve sannheter, setter du to streker under svaret: Du er ikke til å stole på.

Nettopp det å kunne tro på deg, og å kunne stole på deg er det viktigste i prosessen med å klare tilgi.

Du har i utgangspunktet gode kort. Si alt. Dette går bra !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg Mannlig Gjest! akkurat sånn er det eg også tenker. Har eit sidesprang eigentleg noko å sei så lenge det ikkje påverkar parforholdet

på nokon måte? Må ein fortelle det berre for å fortelle det? Kva er poenget med det når ein hadde levd lykkelig utan?

Mitt forslag er at du ikkje sei noko som helst, og bruk for all del ikkje utrykket "et uskyldig besøk", da skjønnar han i allefall at det slett ikkje var så uskyldig!! Om du vel å fortelle at du var innom på besøk for en kopp kaffe hos denne fyren, så sørg i det minste for at denne fyren sei det samme om han blir spurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gode kort på hånda. Det skjedde bare en gang. Du angrer noe helt forferdelig ! Du er ikke typen til å gjøre sånt!  

I minst 80% av tilfellene der noen er utro kommer den frasen der. Men gjør det virkelig ting bedre eller mer riktig for det??? Det synes ikke jeg. Har man vært utro bør man også være voksen nok til å ta konsekvensen av det. Uansett hvor full man var eller hvor lite man er typen til å gjøre det så var det et valg man tok, og da må man stå for det valget.

At man angrer som en gris gir man fremdeles ikke mer rett til å ikke fortelle det enn hos de som ikke angrer på det.

Jeg synes du skal være åpen og ærlig om det som skjedde. Det du gjorde var galt og du bør ta konsekvensen av det. Fortell det til mannen din og la det være opp til ham hva som skjer videre.

En ting er at du har vært utro, en annen ting er å lyve om det.

Ærlighet varer lengst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med de som sier at man bør ta konsekvensen av det man gjør. Så lenge du ikke sier noe er forholdet basert på en løgn, for ting vil nok forandre seg mellom dere om du forteller. For du må nok jobbe litt for å vinne tilbake litt tillit selv om han tilgir deg. Dette er bare å pushe den egoistiske handlingen utroskap er enda lengre, for ved å ikke fortelle velger du en lettvindt løsning for deg. Tror ikke helt på at det er han du er så bekymret for, for da ser jeg ikke helt for meg hvordan du kunne ha kommet i denne situasjonen. Du MÅ ha tenkt over at det du gjorde var galt, og så valgt å "gi faen". Det blir helt sikkert trist for han å høre det, men går ut i fra at de fleste vil vite hvem de er sammen med, på godt og vondt.

Det kan kanskje for noen forhold være bra å ha noe på siden, som en mann skrev her tidligere, men da må jo det være noe begge er enige om. Man er to i et forhold, og da kan ikke den ene bestemme "spillereglene" og ikke engang innvie den andre i hva som er reglene. Begge må jo ha samme sjangsen til å oppleve "spenningen", som han sa.

Men om et forhold har slike mangler som gjesten beskrev må vel det beste være å snakke om det FØR man er utro. Kanskje partneren føler det samme og man kan komme seg på rett spor igjen dersom man ser hvor "desperat" den andre er. Dersom man er utro for å "fikse" forholdet sitt og lyger om det er man jo egentlig ikke interessert i partneren sine behov, kun sine egne. Og det viser ikke særlig vilje til å redde forholdet synes jeg.

For meg ville løgnen vært 1000 ganger verre en selve utroskapen, for da hadde han sviktet meg med sjelen og ikke bare kroppen. Høres kanskje dramatisk ut, men slik føler jeg det. Hadde han vært ærlig om det og vist ekte anger, kunne jeg nok ha tilgitt, men om utroskapen kom fram senere og han hadde løyet hadde det vært på ræ.. ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...