Gå til innhold

Hvorfor får kjønnsidentiet frem det verste i folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 10/21/2023 at 3:15 AM, Inverto said:

For å være helt ærlig, er jeg ikke overbevist om at transer blir "hatet" og mishandlet i utviklede vestlige land. Faktisk vil jeg si det er motvendt: de angriper og kansellerer ciskjønnede folk og er ansvarlig for indirekte barnemishandling: inspirerer uvitende barn til å modifisere kroppen, sprer forvirrelse blant dem og oppfordrer til vrangforestillinger. Det er kanskje ikke den legale definisjonen på 'barnemishandling', men det er slik jeg ser det. Og moderatorene her kan si hva de vil om denne kommentaren. Men å banne den bekrefter bare poenget mitt

 

Du snakker om en minoritet. En liten del av LGTB folket. De fleste vil bare leve livet sitt i fred og ro. Ikke glem dette.
 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hmm tror endel snegler, meitemarker og igler vil være uenig i dette. samt 0,5 % av mennesker som fødes som hemafroditt...utover det finnes flere fisker som skifter kjønn i løpet av livet ut i fra hva som behøves...og det kommer altså ikke fra hjernen...

Anonymkode: 972bb...316

Hermafroditt er fortsatt to kjønn, representert hos ett og samme menneske. Ikke et tredje, helt nytt kjønn. 

Anonymkode: acbc4...5ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

CIS er et begrep som transaktivister bruker for å flytte målstreken og for å sette ekte kvinner og menn i bås, det er IKKE et annet begrep for å beskrive biologiske kjønn.

Vi trenger ikke flere begreper enn kvinne, mann, transkvinne og transmann.

Anonymkode: 56b6b...240

Nettopp. Begrepet ble ikke brukt før transaktivister tok det i bruk. De ønsker å bli kalt kun kvinner/menn, mens de biologiske kvinner må bli kalt cis eller menstruerende personer?

Anonymkode: acbc4...5ac

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fordi at de prakker det så på deg at jeg skal skjønne alle forskjellene og akseptere det og gjerne date de selv om det er i mitt tilfelle ingen fremtid i det

Anonymkode: f02d3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Begrepet ble ikke brukt før transaktivister tok det i bruk. De ønsker å bli kalt kun kvinner/menn, mens de biologiske kvinner må bli kalt cis eller menstruerende personer?

Anonymkode: acbc4...5ac

Nå heter "Child bearing person"

Anonymkode: d3892...3f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå heter "Child bearing person"

Anonymkode: d3892...3f2

Hva med dem som ikke kan eller vil bli gravid?

Anonymkode: acbc4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi heter ikke "cisene". Vi heter menn og kvinner. Hvis vi skal respektere transmenneskenes ønsker om å bli titulert på en bestemt måte, må de gjøre det samme tilbake. Jeg er ingen cis. Jeg er en kvinne.

Anonymkode: acbc4...5ac

Jeg er også kvinne. Men om noen kaller meg cis så er det greit nok for meg. Det har ikke noe å si for min identitet. Jeg er den jeg er uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (2 minutter siden):

Jeg er også kvinne. Men om noen kaller meg cis så er det greit nok for meg. Det har ikke noe å si for min identitet. Jeg er den jeg er uansett.

Men for meg er det ikke greit. Hvorfor skal det trumfes gjennom og problematiseres? Jeg ønsker å bli kalt kvinne, og hun. Punktum. Så kan jeg kalle transpersoner og dem med andre kjønnsidentiteter det de ønsker å bli kalt. Respekt skal gå begge veier. 

Anonymkode: acbc4...5ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 11.30):

Er mange homofile, transpersoner osv... som også føler at de får den tubaen blåst i trynet. Å skjære alle over en kam blir bare for dumt. 

Anonymkode: 75bfc...230

Og hva sier den "tubaen"?

Homofile er da fult ut aksepert blant 99,9%

Og transpersoner får også stort sett være i fred om de bare lever livet sitt. 

Det er de som begynner å forsøke å endte språket, ødelegge kvinneidrett, og mase om "representasjon" som er slitsomme og ødelegger for alle.

Anonymkode: 7b7c9...200

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Og hva sier den "tubaen"?

Homofile er da fult ut aksepert blant 99,9%

Og transpersoner får også stort sett være i fred om de bare lever livet sitt. 

Det er de som begynner å forsøke å endte språket, ødelegge kvinneidrett, og mase om "representasjon" som er slitsomme og ødelegger for alle.

Anonymkode: 7b7c9...200

Nettopp. Aktivistene ødelegger for andre skeive, men det er jo fordi folk generaliserer hele lhbt+. Skjønner ikke hvorfor så mange orker å bry seg om og la seg provosere av aktivistene uansett egentlig. De er ytterst få. 

Anonymkode: 75bfc...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

CIS er et begrep som transaktivister bruker for å flytte målstreken og for å sette ekte kvinner og menn i bås, det er IKKE et annet begrep for å beskrive biologiske kjønn.

Vi trenger ikke flere begreper enn kvinne, mann, transkvinne og transmann.

Anonymkode: 56b6b...240

Så transmenn og transkvinner er uekte?

Anonymkode: 50b5d...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et godt eksempel på det jeg skrev om i HI.

I sitt hat mot transpersoner sitter sånne som deg å sprer løgner for å sverte en gruppe mennesker. Det er det absolutte lavmål og vitner om manglende empati.

Anonymkode: 50b5d...3e3

En bruker her inne er lesbisk og rapporterte om nettopp det, at hun ble hetset i miljøet fordi hun ikke ville date «damer med penis».

Anonymkode: ca036...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt subjektive inntrykk er at det er biologiske menn som er den ufine parten. Uavhengig av om de er cis menn, eller transkvinner! 
 

 

Anonymkode: ae924...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Og hva sier den "tubaen"?

Homofile er da fult ut aksepert blant 99,9%

Og transpersoner får også stort sett være i fred om de bare lever livet sitt. 

Det er de som begynner å forsøke å endte språket, ødelegge kvinneidrett, og mase om "representasjon" som er slitsomme og ødelegger for alle.

Anonymkode: 7b7c9...200

Om transpersoner lever livet sitt på andre sine premisser er du egentlig sier. Når du får kalle transkvinner for menn og de egentlig ikke er så synlige at du slipper å se dem.

Det dine holdninger som stinker og ødelegger.

Anonymkode: 50b5d...3e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, MyMichelle said:

Jeg er også kvinne. Men om noen kaller meg cis så er det greit nok for meg. Det har ikke noe å si for min identitet. Jeg er den jeg er uansett.

Det er nesten festlig hvordan en del er så høye på seg selv at hele deres identitet er truet om noen skulle kalle dem for cis.

Anonymkode: 50b5d...3e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nesten festlig hvordan en del er så høye på seg selv at hele deres identitet er truet om noen skulle kalle dem for cis.

Anonymkode: 50b5d...3e3

Så respekt går kun en vei? Tenkte meg det. 

Anonymkode: acbc4...5ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst at behovene deres er så usexy. De er så usexy. Om de i det minste hadde vært litt kule …  de tvinger jo oss andre til å måtte være idioter. 

Anonymkode: 0f71f...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så respekt går kun en vei? Tenkte meg det. 

Anonymkode: acbc4...5ac

Ser ikke mye respekt i denne tråden. Man får svar på tiltale.

Anonymkode: 50b5d...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nettopp. Aktivistene ødelegger for andre skeive, men det er jo fordi folk generaliserer hele lhbt+. Skjønner ikke hvorfor så mange orker å bry seg om og la seg provosere av aktivistene uansett egentlig. De er ytterst få. 

Anonymkode: 75bfc...230

Da er vi iallefall enig om at det er aktivistene som er problemet.

Jeg vil ikke påstå at jeg lar mrg provosere. Jeg konstaterer bare at det er viktig å stå i mot, for å bevare et språk som gir mening, bevare kvinneidrett og å ikke forvirre barn.

Jeg var selv "guttejente" som bare klaterert i trær og lekte mest med gutter til tennårene, og jeg tenker med gru på at jeg kunne blitt påvirket til å tro jeg var "gutt i jentekropp" om jeg var barn nå. Og så er jeg bare en mindre typisk versjon av det å være kvinne.

Anonymkode: 7b7c9...200

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...