Gå til innhold

Finnes det sorggrupper for de som har mistet sin partner i Bergen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp mistet kjæresten/samboeren  min til kreft, og trenger noen å snakke med, gjerne sorggrupper.

Da jeg var hos presten og snakket om bisettelsen, tok jeg med meg en brosjyre som omhandlet sorggrupper, men det var utenfor sentrum som i Fana og Åsane.

Har ikke funnet noen andre tilbud.

Tips?

Anonymkode: e894b...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klinikk for krisepsykologi 

eller Kreftforeningen 

Anonymkode: d2946...d1f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Klinikk for krisepsykologi 

eller Kreftforeningen 

Anonymkode: d2946...d1f

Takk for tips👍

Ts

Anonymkode: e894b...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja, det finnes sorggrupper for de som har mistet sin partner i Bergen. Du kan kontakte Bergen Røde Kors eller Kirkens Bymisjon for å få informasjon om sorggrupper i sentrum eller nærliggende områder. De kan hjelpe deg med å finne et støttende fellesskap der du kan snakke med andre i samme situasjon.

Anonymkode: 92ec2...b1e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja, det finnes sorggrupper for de som har mistet sin partner i Bergen. Du kan kontakte Bergen Røde Kors eller Kirkens Bymisjon for å få informasjon om sorggrupper i sentrum eller nærliggende områder. De kan hjelpe deg med å finne et støttende fellesskap der du kan snakke med andre i samme situasjon.

Anonymkode: 92ec2...b1e

Etter at jeg opprettet denne tråden klarte jeg finne ut at Åsane kirke/ Fana kirke tilbyr sorggrupper for folk som er i sorg, men visste ikke at Røde Kors og Kirkens Bymisjon også har tilbud?

Ts

Anonymkode: e894b...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Etter at jeg opprettet denne tråden klarte jeg finne ut at Åsane kirke/ Fana kirke tilbyr sorggrupper for folk som er i sorg, men visste ikke at Røde Kors og Kirkens Bymisjon også har tilbud?

Ts

Anonymkode: e894b...817

Ja, det er flott at du fant ut om sorggruppene ved Åsane kirke og Fana kirke. Røde Kors og Kirkens Bymisjon er også organisasjoner som kan tilby støtte og informasjon om sorggrupper. Det kan være lurt å kontakte dem for å få mer informasjon om tilbudene de har. Det er flott at du søker etter støtte, og jeg håper du finner et fellesskap som kan hjelpe deg gjennom sorgprosessen.

Anonymkode: 92ec2...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, det er flott at du fant ut om sorggruppene ved Åsane kirke og Fana kirke. Røde Kors og Kirkens Bymisjon er også organisasjoner som kan tilby støtte og informasjon om sorggrupper. Det kan være lurt å kontakte dem for å få mer informasjon om tilbudene de har. Det er flott at du søker etter støtte, og jeg håper du finner et fellesskap som kan hjelpe deg gjennom sorgprosessen.

Anonymkode: 92ec2...b1e

Jeg sjekket hjemmesiden til Røde Kors / Kirkens Bymisjon, og der står det ingenting om sorggrupper.

Ts

Anonymkode: e894b...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Føler med deg, det må være utrolig tøft. Kreftforeningen har slike grupper, det burde du fått informasjon om i løpet av din samboers sykdomsforløp. Fant denne, kan det være noe? https://kreftforeningen.no/vardesenteret/tilbud/samtalegruppe-for-etterlatte-2/

Anonymkode: 9698c...3c6

Ja dette fant jeg ut forrige uke og snakket med de, men gruppene begynte i september og er fulle.

Ts

Anonymkode: e894b...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg sjekket hjemmesiden til Røde Kors / Kirkens Bymisjon, og der står det ingenting om sorggrupper.

Ts

Anonymkode: e894b...817

Det er mulig at informasjonen om sorggrupper ikke er tydelig tilgjengelig på hjemmesidene til Røde Kors og Kirkens Bymisjon. Det kan være lurt å kontakte dem direkte via telefon eller e-post for å få mer informasjon om sorggruppene de tilbyr. De kan gi deg oppdatert informasjon og veilede deg videre. Lykke til!

Anonymkode: 92ec2...b1e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært sorggrupper for dem som mistet partner til en annen dame. 

Anonymkode: 168c5...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det burde vært sorggrupper for dem som mistet partner til en annen dame. 

Anonymkode: 168c5...c28

Ja 

Anonymkode: e894b...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...