Leifr Skrevet 13. oktober 2023 #41 Del Skrevet 13. oktober 2023 (endret) Tabris skrev (5 timer siden): The Cosby Show var superpopulært i USA og Europa på 80-tallet. Samme med Fresh Prince på 90-tallet. Sanford & Son var populært blant amerikanere av alle farger på 70-tallet, men den ble vel neppe eksportert til Europa. (Det var i prinsippet samme serie som Albert & Herbert, dvs. begge to var basert på den britiske originalen Steptoe & Son: En enkemann og hans voksne sønn driver skraphandel og diverse tull og tøys. Som med Albert & Herbert var det skuespillerne som gjorde det verdt å se; Redd Foxx var en genial komiker i sin tid.) Endret 13. oktober 2023 av Leifr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #42 Del Skrevet 13. oktober 2023 4 hours ago, Refreng said: Men det sier jo kanskje litt at man må helt tilbake til 90-tallet for å finne et eksempel. Da tenker jeg det kan være en sannhet i påstanden Jeg tenker også at mange hvite "liker" asiatere bedre enn svarte. Lettere selge tv serier med asiatiske personer enn svarte. Tipper jeg Vel, etter Fresh Prince ble jeg selv så gammel at sit-coms ikke var så interessant lenger. Så hva som kommer etter det har jeg ikke så god kjennskap til. Anonymkode: 035ea...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #43 Del Skrevet 14. oktober 2023 Tabris skrev (16 timer siden): The Cosby Show var superpopulært i USA og Europa på 80-tallet. Samme med Fresh Prince på 90-tallet. Squid Game ble også verdenspopulært. Der er det bare asiater i alle hovedroller, og de hvite blir degradert til idioter. (Kanskje en liten smak av egen medisin, slik vi har fremstilt asiater mange ganger tidligere). Dette har Hollywood forsket på. Asiatiske helter i filmer er de minste sexy for kvinner. Derfor er det så sjeldent at asiatiske menn rir inn i solnedgangen med dama. Asiatiske menn får oftest rollen som den litt nerdete datageniet som er bestevenn med helten. Alternativt slemt gjengmedlem nr3 uten replikker. Det er dama som bestemmer filmen eller hvilken kino man velger. Filmbransjen respondere på damers preferanser. Anonymkode: 03503...05e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #44 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette har Hollywood forsket på. Asiatiske helter i filmer er de minste sexy for kvinner. Derfor er det så sjeldent at asiatiske menn rir inn i solnedgangen med dama. Asiatiske menn får oftest rollen som den litt nerdete datageniet som er bestevenn med helten. Alternativt slemt gjengmedlem nr3 uten replikker. Det er dama som bestemmer filmen eller hvilken kino man velger. Filmbransjen respondere på damers preferanser. Anonymkode: 03503...05e Vel, dette har vel snudd seg litt nå? K-pop generasjonen er vel snart i 20-årene? Vil også si at Bruce Lee, Jackie Chan, og i nyere tid Ken Watanabe, Hiroyuki Sanada, Daniel Wu, Will Yun Lee, etc. fikser "leading man"- roller som "hvite" er villige til å se. Anonymkode: a0b32...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #45 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dette har Hollywood forsket på. Asiatiske helter i filmer er de minste sexy for kvinner. Derfor er det så sjeldent at asiatiske menn rir inn i solnedgangen med dama. Asiatiske menn får oftest rollen som den litt nerdete datageniet som er bestevenn med helten. Alternativt slemt gjengmedlem nr3 uten replikker. Det er dama som bestemmer filmen eller hvilken kino man velger. Filmbransjen respondere på damers preferanser. Anonymkode: 03503...05e Jeg tror mer på at de gir kvinner noe som gjør at de blir med mannen på kino. Terminator, Die Hard og de tusen Marvel-filmene ble ikke laget med kvinner i bakhodet (selv om akkurat jeg liker de to førstnevnte her, så er ikke det vanlig blant kvinner). Anonymkode: 3dc78...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #46 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vel, dette har vel snudd seg litt nå? K-pop generasjonen er vel snart i 20-årene? Vil også si at Bruce Lee, Jackie Chan, og i nyere tid Ken Watanabe, Hiroyuki Sanada, Daniel Wu, Will Yun Lee, etc. fikser "leading man"- roller som "hvite" er villige til å se. Anonymkode: a0b32...245 Det har definitivt snudd ja. begrepet "hot asian" er ikke tatt ut av løse lufta liksom 😅 Men det er jo gjerne høye, muskuløse asiatere som handler ikke den kategorien, ikke puslete små pingler. Anonymkode: 10598...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #47 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg svarer på overskriften: Fresh Prince of Bel Air hadde vel bare fargede hovedpersoner? Den var veldig populær The Cosby show det samme. Jeg har aldri sett en dramaserie med bare fargede, men om det hadde eksistert hadde jeg sett på den hvis jeg likte handlingen. Anonymkode: c9b21...53b Tenkte på det samme. Jeg elsket Fresh Prince og jeg lurer på om den har fått en liten opptur igjen for min datter på 13 år har begynt å se på den. Kanskje det er en TikTok-greie? Anonymkode: 9a851...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2023 #48 Del Skrevet 14. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette har Hollywood forsket på. Asiatiske helter i filmer er de minste sexy for kvinner. Derfor er det så sjeldent at asiatiske menn rir inn i solnedgangen med dama. Asiatiske menn får oftest rollen som den litt nerdete datageniet som er bestevenn med helten. Alternativt slemt gjengmedlem nr3 uten replikker. Det er dama som bestemmer filmen eller hvilken kino man velger. Filmbransjen respondere på damers preferanser. Anonymkode: 03503...05e Ja, for amerikanere mest antagelig. Og det gir jo mening, Hollywood lager innhold for det amerikanske markedet. Internasjonalt er en ettertanke, eller ekstra penger alt ettersom. Anonymkode: 31362...d0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #49 Del Skrevet 29. oktober 2023 Stemmer nok ikke for min del, ser veldig mye spanske serier og likte godt Insecure som jeg nylig har sett i ett. Anonymkode: ca83c...8d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #50 Del Skrevet 2. november 2023 Prøver selv å være bevisst på å se serier der det handler om folk med ulike liv enn mitt eget. Av og til ser jeg serier som følger afro-amerikanske karakterer som lever i 2023, eller serier hvor hovedkarakteren har en annen legning enn min egen osv. Jeg syns personlig det er kjedelig å KUN se personer med like liv og like problemstillinger som mine. At mange gir f i det og KUN ser serier med hvite middelklasse-karakterer, er utrolig synd. Og det å nekte for at mange dropper bevisst å se noe annet enn nettopp de type seriene sier litt om dem. Anonymkode: 6e1c1...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #51 Del Skrevet 2. november 2023 AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 13.56): Jeg er blant de som ikke fikser serier med bare svarte, asiater, osv. Har prøvd. Går mer på kulturelle forskjeller enn hudfarge tror jeg. Anonymkode: a0b32...245 Du burde kanskje gi de type seriene en sjanse, i stedet for å velge bort så mange gode serier fordi du antar at du ikke får noe ut av de. Du drar alle under samme kam når du sier at du ikke fikser serier med «svarte, asiatere osv». Det finnes jo UTROLIG mange serier som du ikke har gitt en sjanse enda Anonymkode: 6e1c1...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #52 Del Skrevet 5. november 2023 Jeg forstår at dette er et sensitivt tema, og det er viktig å respektere forskjellige perspektiver. Noen mennesker kan føle seg mer koblet til historier og karakterer som ligner dem selv, mens andre kan sette pris på mangfoldet og unike perspektiver som en all-black TV-serie kan bringe. Det er viktig å ha åpne sinn og gi ulike typer historier en sjanse til å berøre og engasjere oss, uavhengig av hvem vi er. Anonymkode: 0afe6...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #53 Del Skrevet 6. november 2023 Cosby show og Fresh prince var vel typiske "hvite" serier med svarte skuespillere, eller hva? Velstående familier i "hvite" nabolag, osv, som snakker som hvite familier. Så disse tenker jeg ikke på som all black tv shows engang. Jeg har problemer med å leve meg inn i tv-serier fra helt andre kulturer enn min egen. Mest pga språk og mimikk/fakter, ikke hudfarge. Hudfarge bryr jeg meg ikke om. For eksempel måtte jeg jobbe hardt med Squid game (men etter et par episoder ble jeg fenget), og måtte gi opp Everything everywhere all at once, på grunn av at jeg synes reaksjonene til hovedpersonene er merkelige og uforutsigbare, så mye rar mimikk, en slags asiatisk slapstick-aktig måte å oppføre seg på, som gjør at jeg føler avstand. Eller "svarte" filmer der damene oppfører seg som om de er på Jerry Springer-show med overdreven gestikulasjon og slikt. Samme gjelder hvis det er hvite som har adoptert denne måten å snakke og gestikulere på. Da føler jeg at dette er en totalt annen verden enn den jeg lever i, og en verden som jeg ikke har noe interesse av å utforske. Akkurat sånn har jeg det når jeg ser mafia-filmer også. Det der tøff i trynet-språket, macho menn og gønnere, det synes jeg er totalt uinteressant. Må jobbe hardt for å ikke la meg irritere av slike overfladiske ting, og "se" det gode plottet som gjemmer seg under overflaten. Anonymkode: 946f9...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå