AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #21 Del Skrevet 13. oktober 2023 Vi kvinner har jo også sett filmer med omtrent utelukkende menn i castingen i mange år, så 🤷♀️ Anonymkode: 3dc78...56f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 13. oktober 2023 #22 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Amerikanere er av en eller annen grunn hyperfiksert på rase. Ganske merkelig når de selv er en gjeng med etnisitet fra ørten forskjellige land. Anonymkode: 3421d...80d Amerikanere er like sensitive på rase, som europeere er på klasse, blir det sagt. Synes den er god. Fordi her i Norge er vi, på godt og vondt, veldig sensitiv på økonomi og forskjeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 13. oktober 2023 #23 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi kvinner har jo også sett filmer med omtrent utelukkende menn i castingen i mange år, så 🤷♀️ Anonymkode: 3dc78...56f Nå kan dere lage deres egne filmer 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 13. oktober 2023 #24 Del Skrevet 13. oktober 2023 1 hour ago, Tabris said: The Cosby Show var superpopulært i USA og Europa på 80-tallet. Samme med Fresh Prince på 90-tallet. Squid Game ble også verdenspopulært. Der er det bare asiater i alle hovedroller, og de hvite blir degradert til idioter. (Kanskje en liten smak av egen medisin, slik vi har fremstilt asiater mange ganger tidligere). Men det sier jo kanskje litt at man må helt tilbake til 90-tallet for å finne et eksempel. Da tenker jeg det kan være en sannhet i påstanden Jeg tenker også at mange hvite "liker" asiatere bedre enn svarte. Lettere selge tv serier med asiatiske personer enn svarte. Tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #25 Del Skrevet 13. oktober 2023 Så på Cosby men temmelig ekkelt å tenke på at faren i familien var en pedofil overgriper. Anonymkode: c2bd7...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #26 Del Skrevet 13. oktober 2023 Refreng skrev (9 minutter siden): Men det sier jo kanskje litt at man må helt tilbake til 90-tallet for å finne et eksempel. Da tenker jeg det kan være en sannhet i påstanden Det er vel heller fordi serier i dag inneholder en god blanding av alt mulig. Som jo er en refleksjon av samfunnet forøvrig. Og ikke minst, ingen bryr seg. Anonymkode: 10598...440 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #27 Del Skrevet 13. oktober 2023 Gode afroamerikanske TV-serier er populere blant hvite også. Men det er så mange dårlige hvor "Mm-Hmm"-replikken er halve showet. Anonymkode: 7e7d2...5a3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #28 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fresh Price of bel air var en klassiker som mange av oss hvite liker, så det gir ikke mening. Anonymkode: 935c4...362 Den ble likt fordi familien oppførte seg ganske «hvit», dvs ikke ghettoprat, men hadde tjener og hadde penger. Jeg har oppgjennom tidene kun sett på Cosby og spinoffserien hvor eldste drar på college og Fresh Prince, resten hoppet jeg over, men jeg hoppet OGSÅ over veldig mange «hvite» serier med patetiske menn (kongen av queens, alle elsker Raymond, Roseanne++++) for det var lite gjenkjennelige miljøer eller for for mye «white trash» Hispanic eller asiatisk ensembler utgikk pga manglende gjenkjenning også. Jeg ser heller ikke mye norske serier, blir flau av hvor unaturlig dialogen blir. Kan ikke kalle meg rasist mot norske serier som Neste Sommer for å nevne en. Jeg trenger serier som ikke er basert på idioter. (Hatet Seinfeld også) Anonymkode: db356...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 13. oktober 2023 #29 Del Skrevet 13. oktober 2023 Athena Freyja skrev (3 timer siden): Fresh Prince of Bel Air, var jo genial. Hilsen hvit kvinne. Ja det var en helt fantastisk serie 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #30 Del Skrevet 13. oktober 2023 Når jeg leter etter en film eller serie å se på, går jeg etter tema og handling, ikke hvilken nasjonalitet eller hudfarge skuespillerne har. Det skjer i hvertfall aldri at jeg begynner å se en serie eller film, og avslutter fordi skuespillerne ikke er hvite. Anonymkode: c6944...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #31 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har hatt en del amerikanske tv serier som har hatt hovedsaklig sorte skuespillere i hovedrollener; Fresh Prince Urkel (Family Matters?) Moesha, The Cosby Show Sister, Sister Living Single De ble alle sett av majoriteten av oss mens vi vokste opp... Så jeg vet ikke hva Issa Rae's tidligere kollega fabler om. Vi har da ingen problemer med å se tv-serier med folk som ikke ligner oss så lenge det er god underholdning. Anonymkode: 31362...d0f Urkel - for mye slitsomme idioter Sister Sister - «adoptivmamman var for slitsom Moesha- hun var teit Living Single husker jeg ikke noe om en gang. Cosby og Fresh Prince - var utdannede folk- så ikke like slitsomt Anonymkode: db356...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #32 Del Skrevet 13. oktober 2023 Refreng skrev (56 minutter siden): Men det sier jo kanskje litt at man må helt tilbake til 90-tallet for å finne et eksempel. Da tenker jeg det kan være en sannhet i påstanden Jeg tenker også at mange hvite "liker" asiatere bedre enn svarte. Lettere selge tv serier med asiatiske personer enn svarte. Tipper jeg De sluttet å lage slike tv-serier. Uten at jeg vet hvorfor. Man gikk inn i en periode hvor andre ting var viktigere å vise, mens nå hyperfokuserer de på rase. For man må ha "representasjon", ikke at man skal faktisk like og bry seg om folka og historiene sånn at man gidder og se.. eller noe. Det var jo en tidsperiode hvor sorte amerikanere ikke kunne slutte og twitre om hvor mye hvite skulle gi faen i å se Black Panther-filmen for den var ikke "for oss". Hva enn det betyr. Jeg tror ikke nødvendigvis asiatiske serier er enklere å selge, men jeg har sett en influx av koreanske serier på Netflix uten at jeg har tenkt så mye over det. Godt mulig det har noe med produksjonskvaliteten å gjøre også? Korea lager drama, Japan lager fantastisk anime osv og alt blir sett på for de som syntes den og den sjangeren er gøy. Man har et ambivalent forhold til Kina, men det dukker av og til filmer derfra også. Og sånn er det vel egentlig for mesteparten av oss. Vi ser på ting fra nesten hele verden og tenker lite over om folk ser ut som oss eller ikke, for underholdning er underholdning. Og en god historie er en god historie. Også har man USA, med kanskje verdens mest usunne besettelse over rase, som produserer for sine demografier med vrangforestillingen av at de er de eneste gjeldende. Anonymkode: 31362...d0f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #33 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Urkel - for mye slitsomme idioter Sister Sister - «adoptivmamman var for slitsom Moesha- hun var teit Living Single husker jeg ikke noe om en gang. Cosby og Fresh Prince - var utdannede folk- så ikke like slitsomt Anonymkode: db356...b39 Friends er en kopi av Living Single, har du sett Friends så vet du hva Living Single handler om. Anonymkode: 3f37d...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 13. oktober 2023 #34 Del Skrevet 13. oktober 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: De sluttet å lage slike tv-serier. Uten at jeg vet hvorfor. Man gikk inn i en periode hvor andre ting var viktigere å vise, mens nå hyperfokuserer de på rase. For man må ha "representasjon", ikke at man skal faktisk like og bry seg om folka og historiene sånn at man gidder og se.. eller noe. Anonymkode: 31362...d0f Det finnes tonnevis av "svarte" serier. Men det er jo en grunn til at de ikke er kjent. Sannsynligvis en kombinasjon av at færre kanaler tar inn seriene og fordi få er interessert i dem. Og ja, jeg tror det er en eim av rasisme der i form av at svarte føles mer "annerledes" der man heller vil se en actionserie eller komedie med hvite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cid Skrevet 13. oktober 2023 #35 Del Skrevet 13. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så på Cosby men temmelig ekkelt å tenke på at faren i familien var en pedofil overgriper. Anonymkode: c2bd7...a95 Samme her med 7th heaven. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 13. oktober 2023 #36 Del Skrevet 13. oktober 2023 Djungelvrål skrev (2 timer siden): GJør du ikke? Hvorfor kaller du hvite serier blendahvite? Ville du også kalt en serie med bare svarte en beksvart serie? Host ..The Boondocks host… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #37 Del Skrevet 13. oktober 2023 Jeg gidder ofte ikke slike serier fordi det er så jævlig falskt og det politiske motivet blir så åpenbart. Før så brydde jeg meg aldri, men etter at de begynte dele ut roller basert på hudfarge og bytte ut historisk hvite karakterer med svarte for clout så gidder jeg ikke. Men det er vel derfor nesten alt som produseres nå er dritt også. Anonymkode: f0ee3...958 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #38 Del Skrevet 13. oktober 2023 Man hadde politiske budskap i serier og filmer før også, man tok opp rasisme og sexisme, men man gjorde det naturlig, Anonymkode: 3f37d...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 13. oktober 2023 #39 Del Skrevet 13. oktober 2023 Det er en dum generalisering. Hvis det er noen som ser kun serier eller filmer med folk fra sin egen rase, så er de rasister. De aller fleste ser ikke på hudfargen, men på historien, skuespillet, osv. Det er noen som ikke liker gangsta språk, andre liker ikke asiatiske serier, andre liker ikke noe annet, men dette har ikke med hudfarge å gjøre, bare med selve typen serie. Jeg ser det jeg liker og bryr meg ikke om hudfarge bortsett fra når det er historisk feil typ svart dronning av Storbritannia, o.l. Da velger jeg det bort fordi jeg vil slippe å irritere meg over pk-woke-aktivismen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #40 Del Skrevet 13. oktober 2023 totti_1 skrev (4 timer siden): Nå kan dere lage deres egne filmer 🤪 Ja, heldigvis så kommer det seg. Anonymkode: 3dc78...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå