Gå til innhold

Kviser


Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg har generelt ikke problemer med kviser, men nå og da kommer det ei stor ei. Gjerne på et sted den vises alt for godt :sur: Våkna i morges med ei diger ei midt i panna.. (hvor i all verden kom den fra??)

Vet noen om en stift eller noe jeg kan bruke for å få den bort fortere? Kan kanskje legge til at jeg ikke bruker noen form for foundation eller brunkrem til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg har begynt å gjøre med krisekviser. Er å klemme de ut, (ja jeg veit det erFY), ta på litt pyricept, det defiserer nemlig. Og om jeg gjør det om kvelden hender det jeg tar litt tannkrem også.

Syns de blir fortere borte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannkrem funker, ja, jeg har gått rundt med en stor klatt i panna hele dagen :ler: Men jeg har kveldsvakt på jobb i kveld, og kan såklart ikke gå rundt sånn da... Mine kviser er som oftest bare røde, dvs ikke klare til å klemmes på. Klemmer jeg, blir de bare enda verre - og lite kommer ut. Trikset er vel å tørke de ut, men med hva? I offentlighet, altså? Lite morsomt å stå på jobben med en stooor rød hump i panna :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den lille tuben fra Garnier funker utmerket. Den er transparent, så den kan brukes om dagen, men ikke ta på for mye, for da flasser den av.

Det jeg gjør er at så fort kvisen får hvit tupp, så klemmer jeg den. Renser godt og varmer den gjerne med litt varmt vann på bomull først. Ikke prøv å få ut alt, da kan du risikere å klemme det innover. Når det kommer bare væske og evt blod så tørker jeg av og legger på Garnier. Når det har sittet en stund, så ser det ut som om gelen har trukket ut en del uhumskeheter. Tørker av etter en stund og gjentar prosessen med ny gel og tørke av til det ikke væsker lenger. Syns kvisen gror pent og går over raskt på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år brukt en liten grønn tube fra Clinique som gjør underverker. Ikke bare dekker den kvisen men tørker den ut også. Min mann sniker til seg litt innimellom til og med! Når den nå ble tom (etter 6 år! drøy med andre ord!) så har den gått ut av produksjon, men de har fått en blyant med omtrent samme innhold, som er litt penere i fargen og som dekker penere. Heter noe sånt som "anti-blemish-control" eller noe. Spør på parfymeriet. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...