Arne Tiholt Skrevet 23. oktober 2023 #161 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) 22 hours ago, tirben said: Du vet at det også er vakter ved moskeer når det er fredagsbønn? Bekymrer det deg, at muslimer er så utsatt i Norge at det må være beskyttelse der under bønnetider? Det er to synagoger i Norge; den tredje ble ødelagt i krigen. Siden da er det blitt opprettet over 200 moskeer i Norge. Den første i 1974. Det sier noe. Hvor godt vi tilrettelegger for en så farlig ideologi. Islam har erobret og ødelagt Europa. Når skal vi få lov til å frigjøre oss? Vi får vel aldri ty til den unnskyldingen når vi gjør opprør. Det får islamistene, hver eneste gang. Endret 23. oktober 2023 av Arne Tiholt 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 23. oktober 2023 #162 Del Skrevet 23. oktober 2023 Arne Tiholt skrev (23 minutter siden): Det er to synagoger i Norge; den tredje ble ødelagt i krigen. Siden da er det blitt opprettet over 200 moskeer i Norge. Den første i 1974. Det sier noe. Hvor godt vi tilrettelegger for en så farlig ideologi. Islam har erobret og ødelagt Europa. Når skal vi få lov til å frigjøre oss? Vi får vel aldri ty til den unnskyldingen når vi gjør opprør. Det får islamistene, hver eneste gang. Det er ca 200 000 muslimer og 2000 jøder I Norge. Da sier det seg vel selv at det er flere moskeer enn synagoger. For ordens skyld, så har jeg ingenting mot verken jøder eller muslimer. Men jeg er sterkt i mot etnisk rensning enten det skjer i Europa (holocaust) eller i Gaza. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arne Tiholt Skrevet 23. oktober 2023 #163 Del Skrevet 23. oktober 2023 3 minutter siden, tirben said: Det er ca 200 000 muslimer og 2000 jøder I Norge. Da sier det seg vel selv at det er flere moskeer enn synagoger. For ordens skyld, så har jeg ingenting mot verken jøder eller muslimer. Men jeg er sterkt i mot etnisk rensning enten det skjer i Europa (holocaust) eller i Gaza. Før var det flere jøder enn muslimer. Lurer på hva som skjedde…? 🧐 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 23. oktober 2023 #164 Del Skrevet 23. oktober 2023 tirben skrev (7 minutter siden): Det er ca 200 000 muslimer og 2000 jøder I Norge. Da sier det seg vel selv at det er flere moskeer enn synagoger. For ordens skyld, så har jeg ingenting mot verken jøder eller muslimer. Men jeg er sterkt i mot etnisk rensning enten det skjer i Europa (holocaust) eller i Gaza. Se hva navnet på denne tråden er.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 23. oktober 2023 #165 Del Skrevet 23. oktober 2023 Trubadur skrev (17 minutter siden): Se hva navnet på denne tråden er.. Skal tråden være et ekkokammer?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 23. oktober 2023 #166 Del Skrevet 23. oktober 2023 tirben skrev (4 minutter siden): Skal tråden være et ekkokammer?? Nei, men du må gjerne lage en annen tråd for andre spørsmål og problemstillinger. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sana04 Skrevet 23. oktober 2023 #167 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) . Endret 23. oktober 2023 av Sana04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trubadur Skrevet 23. oktober 2023 #168 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sana04 skrev (Akkurat nå): Israel tilhører jødene som er Guds utvalgte folk og det står i Bibelen. Kutt ut sånt prat. Det bare fører til polarisering og det er bare galskap å tro på. Jeg støtter Israel, men det der Guds utvalgte folk-greiene må man bare slutte med. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 4. november 2023 #169 Del Skrevet 4. november 2023 Fredag var det en pro-palestinsk demonstrasjon i Essen, et av slagordene var:. Et folk, En enhet, En Løsning, Kalifat!. Hvis dette høres skremmende kjent ut så stemmer det, et av de nazistiske slagordene var:. Et folk, Et rike, En fører!. https://www.dw.com/en/germany-3000-pro-palestinian-protesters-gather-in-essen/a-67302193 Det er helt vanvittig at slikt tillates i Europa men spesielt i Tyskland som har veldig strenge lover når det gjelder ting som dette, de som fremdeles tror at islam som ideologi ikke har som mål å bli dominerende er utrolig naive og sikkert de samme som lo av Listhaug da hun i 2017 snakket om svenske tilstander. 7 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 5. november 2023 #170 Del Skrevet 5. november 2023 Det blir bare verre og verre... Synagoger angripes, davidsstjerner tagges på vegger, og jøder rammes av trusler og vold. Flere steder i Europa har antisemittismen eksplodert den siste måneden Antisemittismen eksploderer i Europa - VG Oslo: Politiet fjernet israelsk flagg med hakekors – VG Nå: Nyhetsdøgnet 5 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svava Skrevet 5. november 2023 #171 Del Skrevet 5. november 2023 3 hours ago, jordy said: Det blir bare verre og verre... Synagoger angripes, davidsstjerner tagges på vegger, og jøder rammes av trusler og vold. Flere steder i Europa har antisemittismen eksplodert den siste måneden Antisemittismen eksploderer i Europa - VG Oslo: Politiet fjernet israelsk flagg med hakekors – VG Nå: Nyhetsdøgnet Det er forferdelig at jøder ikke er trygge i Europa. Hvor er regjeringen for de norske jødene? Hva gjøres for å beskytte de? 3 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 5. november 2023 #172 Del Skrevet 5. november 2023 Svava skrev (1 minutt siden): Det er forferdelig at jøder ikke er trygge i Europa. Hvor er regjeringen for de norske jødene? Hva gjøres for å beskytte de? De følger nok nøye med, samtidig som de støtter Hamas og lar pro-palestinere hisse opp stemningen i våre gater. Samme med media, der går Gilbert og Græsvik i loop i dag 4 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furuskog Skrevet 5. november 2023 #173 Del Skrevet 5. november 2023 FryNor skrev (På 4.11.2023 den 11.21): Fredag var det en pro-palestinsk demonstrasjon i Essen, et av slagordene var:. Et folk, En enhet, En Løsning, Kalifat!. Hvis dette høres skremmende kjent ut så stemmer det, et av de nazistiske slagordene var:. Et folk, Et rike, En fører!. https://www.dw.com/en/germany-3000-pro-palestinian-protesters-gather-in-essen/a-67302193 Det er helt vanvittig at slikt tillates i Europa men spesielt i Tyskland som har veldig strenge lover når det gjelder ting som dette, de som fremdeles tror at islam som ideologi ikke har som mål å bli dominerende er utrolig naive og sikkert de samme som lo av Listhaug da hun i 2017 snakket om svenske tilstander. Man trenger ikke studere jødedommen lenge før man ser hvor sterkt messianske profetier står, særlig oppover i de indre jødiske maktstrukturene, og hvor seriøst disse tas. Det snakkes åpent om å samle det jødiske folket – og resten av verden for øvrig – under en sterk jødisk lederskikkelse (Messias). Parallelt arbeides det aktivt for å innfri disse selvoppfyllende nasjonalistiske profetiene. At jøder ønsker å samles som et folk er helt greit – men når man samtidig tar eierskap på nasjonalisme og krever det for sitt eget folk men ingen andre blir det naturligvis gnisninger. Både arabere og europeere har sin fulle rett til å samles gjennom nasjonalisme, uavhengig om jøder da trekker offerkortene sine. Jeg ser ikke noe moralsk beklagelig i at verdens folkeslag står opp for seg selv i sine egne landområder. Alle ser hvor sterkt staten Israel har plassert seg i Midtøsten gjennom bruk av rå vold, løgner, terror og ikke minst internasjonal innflytelse. USA, verdens største militærmakt og Israels lydige hund, har sønderbombet deres arabiske fiender gjennom årtier. Forbindelsen mellom Israel og Russland er også langt sterkere enn mange er klar over. Sionistene gjør lurt i å spille på begge sider (Israels «nøytralitet» i Ukraina-krigen burde være en øyeåpner for mange). Fremveksten av Israel som en global teknologisk supermakt, med de enorme maktpolitiske muligheter dette gir i en stadig mer digitalisert verden, ser også ut til å gå under radaren hos de fleste. Jeg er akkurat som deg sterkt bekymret for fremveksten av islam i Europa, eller rettere sagt innvandring og «multikultur» i seg selv, men det finnes mange flere nyanser her som mediene sjelden dekker. Man kan ha to tanker i hodet samtidig. Å mene A betyr ikke nødvendigvis at man også mener B. Det er ingen automatikk i at skepsis til innvandring og islam sammenfaller med støtte til den sionistiske agendaen i Midtøsten og blindhet til folkemordet palestinere utsettes åpenlyst for. Hva gjelder «Hamas», hvem de er og hvor ufattelig dårlig PR denne organisasjonen klarer å gi den palestinske saken har jeg ikke kapasitet til å gå videre inn på nå. Men om formålet var å fjerne Gaza pluss mer fra kartet har Hamas militærstrateger og PR-rådgivere gjort en fenomenal jobb, da. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. november 2023 #174 Del Skrevet 5. november 2023 Furuskog skrev (6 minutter siden): Man trenger ikke studere jødedommen lenge før man ser hvor sterkt messianske profetier står, særlig oppover i de indre jødiske maktstrukturene, og hvor seriøst disse tas. Det snakkes åpent om å samle det jødiske folket – og resten av verden for øvrig – under en sterk jødisk lederskikkelse (Messias). Parallelt arbeides det aktivt for å innfri disse selvoppfyllende nasjonalistiske profetiene. At jøder ønsker å samles som et folk er helt greit – men når man samtidig tar eierskap på nasjonalisme og krever det for sitt eget folk men ingen andre blir det naturligvis gnisninger. Både arabere og europeere har sin fulle rett til å samles gjennom nasjonalisme, uavhengig om jøder da trekker offerkortene sine. Jeg ser ikke noe moralsk beklagelig i at verdens folkeslag står opp for seg selv i sine egne landområder. Alle ser hvor sterkt staten Israel har plassert seg i Midtøsten gjennom bruk av rå vold, løgner, terror og ikke minst internasjonal innflytelse. USA, verdens største militærmakt og Israels lydige hund, har sønderbombet deres arabiske fiender gjennom årtier. Forbindelsen mellom Israel og Russland er også langt sterkere enn mange er klar over. Sionistene gjør lurt i å spille på begge sider (Israels «nøytralitet» i Ukraina-krigen burde være en øyeåpner for mange). Fremveksten av Israel som en global teknologisk supermakt, med de enorme maktpolitiske muligheter dette gir i en stadig mer digitalisert verden, ser også ut til å gå under radaren hos de fleste. Jeg er akkurat som deg sterkt bekymret for fremveksten av islam i Europa, eller rettere sagt innvandring og «multikultur» i seg selv, men det finnes mange flere nyanser her som mediene sjelden dekker. Man kan ha to tanker i hodet samtidig. Å mene A betyr ikke nødvendigvis at man også mener B. Det er ingen automatikk i at skepsis til innvandring og islam sammenfaller med støtte til den sionistiske agendaen i Midtøsten og blindhet til folkemordet palestinere utsettes åpenlyst for. Hva gjelder «Hamas», hvem de er og hvor ufattelig dårlig PR denne organisasjonen klarer å gi den palestinske saken har jeg ikke kapasitet til å gå videre inn på nå. Men om formålet var å fjerne Gaza pluss mer fra kartet har Hamas militærstrateger og PR-rådgivere gjort en fenomenal jobb, da. Tja. Det er også en del som kombinerer anti-innvandring med anti-israelisme.... hva kaller man dem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furuskog Skrevet 5. november 2023 #175 Del Skrevet 5. november 2023 Topsi skrev (2 minutter siden): Tja. Det er også en del som kombinerer anti-innvandring med anti-israelisme.... hva kaller man dem? Kan ikke du fortelle? Du må gjerne komme med kallenavn, vage assosiasjoner og utdaterte hersketeknikker, men det har null verdi i diskusjonen. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. november 2023 #176 Del Skrevet 5. november 2023 (endret) Furuskog skrev (5 minutter siden): Kan ikke du fortelle? Du må gjerne komme med kallenavn, vage assosiasjoner og utdaterte hersketeknikker, men det har null verdi i diskusjonen. Du siktet til at det går an å være mot innvandring og propalestina, jeg siktet bare til andre meninger som desverre er vanlige hos noen. https://www.vice.com/en/article/k7zx5a/neo-nazis-hijack-pro-palestine-protest-mike-enoch Lurer på om palestinerne ønsker denne støtten? Endret 5. november 2023 av Topsi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furuskog Skrevet 5. november 2023 #177 Del Skrevet 5. november 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Jeg bare minnes tidligere innlegg du har hatt og hva de har siktet til, du forstod åpenbart hva jeg siktet til Du ville kanskje gi meg kallenavn som «antisemitt», «konspirasjonsteoretiker», «nazist» og «høyreekstrem»? Poenget er at du forsøker å delegitimere det opprinnelige innlegget/svaret mitt ved å gå etter meg som person. At en fremmed på internett spekulerer i hvem jeg er og hva jeg mener tilfører ikke debatten noe som helst, men oppfattes som forsøk på svartmaling. Det er «skyts» uten tyngde og reell verdi. Kritikk av både innvandring og jødedom/sionisme er en «forbudt» kombo, uten at dette bryr meg, selvfølgelig. Det er befriende å kunne tenke fritt uten å bli følelsesmessig manipulert, og heller opparbeide seg selvstendige meninger fra sak til sak over mange år. Den pågående konflikten i Midtøsten splitter vestens befolkning i hovedsakelig to store leirer, som allerede er «programmert» inn i den kollektive bevisstheten via politikken, hovedstrømsmedier og såkalte «alternative medier». Dokument.no er et prakteksempel på én av sidene. Det er et typisk, fast spor vi skal følge innenfor disse to hovedleirene – mener du A så mener du B. Kanskje er det også slik at en del mener nettopp A og B, men mønsteret gjentar seg igjen og igjen, i sak etter sak, og fremstår for meg som veldig kunstig og statisk. Man kan allikevel bryte mønsteret, eller selv vurdere nøye hva man mener uavhengig av siden man «tilhører». 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 5. november 2023 #178 Del Skrevet 5. november 2023 jordy skrev (5 timer siden): De følger nok nøye med, samtidig som de støtter Hamas og lar pro-palestinere hisse opp stemningen i våre gater. Samme med media, der går Gilbert og Græsvik i loop i dag P.R.O.P.A.G.A.N.D.A! Har man virkelig ikke skjønt at det å kritisere Israel ikke er det samme som å støtte Hamas? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 6. november 2023 #179 Del Skrevet 6. november 2023 Sirisiri10 skrev (15 timer siden): P.R.O.P.A.G.A.N.D.A! Har man virkelig ikke skjønt at det å kritisere Israel ikke er det samme som å støtte Hamas? 🤔 Det er veldig åpenbart at det ikke når inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 6. november 2023 #180 Del Skrevet 6. november 2023 Det er grusomt, men at det ville bli konsekvensen av å drepe tusenvis av palestinere er jo ikke uventet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå