Gå til innhold

Meldeplikt til helsestasjon?

Fremhevede innlegg

Gjest Bodillen
Skrevet
Så enig, så enig.... Som oftest er jeg tilgjengelig på mobil på jobb, men jeg jobber tross alt med barn med spesielle behov, og oppstår det situasjoner, så kan jeg ikke bare avbryte for å svare mobilen min. Nei, livet er ikke så enkelt som noen ynder å ha hevde, gitt... :)

Dette var meg som hadde glemt å logge inn....

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet
Eller er det sånn at det er uansvarlig å ha barn hvis man ikke også er utdannet lege/kirurg?

Nei, helt omvendt - kirurger som er småbarnsforeldre må jo være de mest uansvarlige av alle! De kan jo ikke være tilgjengelige på mobilen midt i en hjerteoperasjon!

Gjest Bodillen
Skrevet
Når det tar et kvarter før du kan ringe tilbake, fem minutter til i tlf og pluss at du skal ringe din mann, og at det tar han 25 min å komme seg til barnehagen, så betyr det nesten en time der de voksne må sette en ansatt på bare ditt barn. Det betyr nesten en time der ditt barn er i barnehagen uten at det burde være der. Og det betyr at barnet ditt okkuperer voksenkontakt som burde vært spredt på ganske mange andre barn. Om alle foreldre skulle gjort slik, ble det veldig mye tid brukt på unødvendig en til en kontakt, og svært lite tid igjen til de andre barna.

Ærlig talt, er barnehagen til for foreldrene og barna, eller for de ansatte, for at hverdagen deres skal gå mest mulig knirkefritt??

Her hvor jeg bor er det svært vanlig å pendle inn tilnærmeste by med tog. Togturen tar ca 45 minutter en vei. Man hiver seg da ikke i en drosje fordi ens barn har 39,2 i feber!! Da tar man første tog, også får faktisk barnehagen ta seg av barnet til foreldrene kommer. Det er en del av pakka når man har en sånn jobb, enten du liker det eller ikke.

Dessuten, de fleste barnehager har i tillegg til mors og fars jobbnr/mobil også tlf.nr til besteforeldre eller andre foreldrene har oppgitt som kontaktpersoner når foreldrene ikke kan nås. Så egentlig er da ikke dette noe stort problem? Hvis man da ikke velger å gjøre det til et...

Skrevet (endret)

Tråden är rensad från kränkande kommentarer

/Furstina (moderator)

Endret av Furstina
  • 11 år senere...
Skrevet
On 1/26/2006 at 7:32 AM, Guest Gjesta said:

Ja jeg syns du burde ha forlatt forelesningen. Du visste ikke hva det dreide seg om. Du burde ha laget en avtale om at barnehagen kunne sende deg tekkstmelding istedet for å ringe dersom det er slik at du ikke kan svare.

Når det tar et kvarter før du kan ringe tilbake, fem minutter til i tlf og pluss at du skal ringe din mann, og at det tar han 25 min å komme seg til barnehagen, så betyr det nesten en time der de voksne må sette en ansatt på bare ditt barn. Det betyr nesten en time der ditt barn er i barnehagen uten at det burde være der. Og det betyr at barnet ditt okkuperer voksenkontakt som burde vært spredt på ganske mange andre barn. Om alle foreldre skulle gjort slik, ble det veldig mye tid brukt på unødvendig en til en kontakt, og svært lite tid igjen til de andre barna.

Hva om barnet ditt hadde vært utsatt for en ulykke, og det stod om livet? Du kunne faktisk ikke vite det. Sånt har hendt.

En bedre løsning hadde vel vært å tekste mannen og spurt om han hadde vært i ko talt med barnehagen? Regner også med at barnehagen prøver å ringe mannen, mår de ikke fikk tak i TS

Anonymkode: 576c1...534

• Liker 1
Skrevet

Denne tråen er fra 2006 😂 Tror ikke du får så mye svar fra ts. 

Anonymkode: 9e74f...4d6

Skrevet

Til opplysning: tråden er 11 år gammel, tror ikke problemet er der lenger, men det er selvfølgelig mulig at andre har tilsvarende problemer, men da anbefaler vi at det opprettes ny tråd.

sofie777, mod

• Liker 1
Skrevet

En kirurg som står midt oppe i en operasjon vil feks ikke ha mulighet til å svare mobilen umiddelbart.

Anonymkode: ca7fb...db5

Skrevet

Som ped.leder i barnehage så synes jeg Evelina har litt merkelige holdninger. Hos oss ønsker vi at ansatte skal la private mobiler ligge i garderoben for de tar veldig mye fokus når de er med inn på avdelinga. Det kan selvfølgelig gjøres unntak fra denne regelen når det er spesielle grunner til det. Vi føler heller ikke at syke barn stjeler en voksen fra de andre barna. Ikke blir vi sure om det tar tid å få tak i foreldrene heller for de aller aller aller fleste av oss er ikke 100 % tilgjengelige hele døgnet og særlig vi som jobber med mennesker for vi har gjerne telefonen på lydløst og kan ikke ta telefonen i alle situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...