Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #21 Skrevet 25. januar 2006 Om ALLE med barn (og andre nære familiemedlemmer) skulle hatt mobil på seg til enhver tid i tilfelle noe skjedde slik at de kunne svare på sekundet, så hadde det ikke blitt mye arbeidsro rundt omkring.... Ser for meg møter der det ringer i ett sett, sure kunder på Rimi der jeg sitter i kassa for å svare på private telefoner, kelnere som går midt i matserveringen, politi som midt i en pågripelse må ta en telefon, hjertekirurg som må avbryte en operasjon, en vernepleier må avbryte det man holder på med (eks å håndtere en voldelig situasjon) osv. GET A GRIP EVELINA! ←
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #22 Skrevet 25. januar 2006 ...og hva med: -midt i en begravelse - i svømmehallen -i teater -på fly Man skal i følge det som her hevdes ha telefonen på til enhver tid, koste hva det koste vil. Det kan jo være noe alvorlig som ikke kan vente i 20 minutter. (Kalrt det KAN det, men sjansen for at det kan vente eller at telefonen gjelder noe helt annet, eller aty man uansett kommer for sent er ganske så mye større)
Gjest Primula Skrevet 25. januar 2006 #23 Skrevet 25. januar 2006 Dersom de som jobber i barnehagen min hadde svart på en privat mobilsamtale mens jeg sto og snakket med dem, eller mens de skiftet på mitt barn, hjalp henne på do, smørte mat til henne e.l hadde jeg blitt sur! Man kan ikke forvente at man skal svare på telefonen med det samme den ringer. ( spesielt ikke på jobb.) Jeg har ikke med meg mobilen i undervisning. Vi nekter tross alt ungene å ha mobil i timene, så det skulle tatt seg ut om telefonen min skulle ha ringt midt i en time. Dersom barnehagen ( eller andre) må ha tak i meg, får de legge igjen en beskjed eller ringe til skolen og snakke med kontordamen som gir meg beskjed. Det har aldri vært noe problem. Så til trådstarters spørsmål. Jeg syens det er rart at de ga barnet ditt smertestillende/febernedsettende før du rakk å ringe tilbake innen 15 min. 39,5 er ikke så akutt. Kunne godt ha ventet en halvtime. Dersom det er farer for feberkramper er det noe annet, men det har du sikkert gitt beskjed om. Men jeg synes det er bra at de rådfører seg med lege/helsestasjon.
liv Skrevet 25. januar 2006 #24 Skrevet 25. januar 2006 Mine assistenter får ikke ha mobilen med inn på avdelingen (barnhage). Er det viktig så får personen ringe på barnehagens telefon. Mulig jeg er streng men oppmerksomheten skal være på barna ikke på telefonen en har i lomma. 2
Kipa Skrevet 25. januar 2006 #25 Skrevet 25. januar 2006 Mine assistenter får ikke ha mobilen med inn på avdelingen (barnhage). Er det viktig så får personen ringe på barnehagens telefon. Mulig jeg er streng men oppmerksomheten skal være på barna ikke på telefonen en har i lomma. ← Vi har det også sånn. Mobilen brukes kun i pausen, jeg synes det er en uting ellers! Men vi kan nåes på jobbtelefon. Vi har jo jobbnummer til foreldrene og vi har overleger, kirurger, pers på psykiatrisk etc til foreldre- og de er tilgjengelige eller får i hvertfall beskjed så fort som mulig, har aldri hendt at det har gått mer enn 10 minutter før de ringer opp. Det kan være akutte ting som skjer.. Jeg vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert om de hadde gitt febern. til Lukas uten at jeg visste..kommer an på hvor fort jeg/ pappa'n kunne være der. Mne som nadre sier om det er fare for feberkramper..Selv hadde jeg ringt foreldrene og avkjølt ungen om jeg ikke visste om noe annen fare..feber er ikke farlig i seg selv..
Gjest baby-E Skrevet 25. januar 2006 #26 Skrevet 25. januar 2006 Jeg er tilgjengelig for ungene mine, eller skolen, på min mobil 24 timer i døgnet. Det er fullt mulig, jo. ← jeg har faktisk ikke lov til å ha på mobilen på jobben jeg. Og om jeg ikke er på jobb, hender det jer er på do, i dusjen, ute og henter posten. Har du med deg mobile absolutt overalt du da?
Lucky? Skrevet 25. januar 2006 #27 Skrevet 25. januar 2006 I barnehagen der jeg jobber gir vi ikke paracet til barna. Vi har det ikke engang! Er barna syke, blir de jo henta i løpet av kort tid. Har de feber får de lov å legge seg å slappe av til foreldrene kommer. Synes foreldrene skal få bestemme om barna skal ha febernedsettende selv. 1
Sun Mei Skrevet 25. januar 2006 #28 Skrevet 25. januar 2006 Vi gir aldri medisin til barn med mindre det er medisin de er avhengige av og da har vi medisineringskort hvor alt står nedskrevet og undertegnet av foreldrene
Varja Skrevet 25. januar 2006 #29 Skrevet 25. januar 2006 Jeg hadde ikke likt det om barnet mitt fikk paracet i barnehagen selvom de hadde spurt helsestasjonen først. Forstår egentlig ikke at helestasjonen var villig til å ta et slikt ansvar. De kan jo bare anbefale, det er jo foreldrene som må avgjøre. I dag skjedde det meg faktisk at jeg ikke kunne ta telefonen da de ringte fra barnehagen. Heldigvis hadde de fått tak i mannen min på mobil, så han dro straks og hentet barnet som var blitt syk. I dette tilfellet hadde de bare ringt min private mobil. Hvis de hadde ringt jobbnummeret ville de kommet videre til sentralbordet hvis jeg ikke tok telefonen. Da er jeg sikker på at noen derfra ville kommet og hentet meg ut fra møtet jeg var på. De skjønner når noe ikke kan vente.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #30 Skrevet 25. januar 2006 Nå var vel kanskje grunnen til at helsestasjonen/legen ble ringt nettopp at de ansatte der har barnets journal og vet om vedkommende er allergisk. Jeg synes det var meget bra gjort. Det er ikke alle foreldre som synes at vi i barnehagen trenger å vite om slike "trivielle" ting som eventuelle allergier.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #31 Skrevet 25. januar 2006 By the way; må være kjedelig å være obs på telefonen når man er på aerobic og slikt, eller er hos gynekolog.
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #32 Skrevet 25. januar 2006 By the way; må være kjedelig å være obs på telefonen når man er på aerobic og slikt, eller er hos gynekolog. ← Man blir vant til alt når det er nødvendig
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #33 Skrevet 25. januar 2006 Man blir vant til alt når det er nødvendig ← Detr skjønner jeg, men det er ikke nødvendig for alle på samme måte som det er for deg. Hadde foresten vært artig å høre om hva du synes om de andre eksemplene, siden du mener at ALLE bør gjøre nøyaktig som DEG for å være en god forelder.
Gjest gjesta Skrevet 25. januar 2006 #34 Skrevet 25. januar 2006 Taraaaaa! Når du flyr Evelina, da er du ikke tilgjengelig!
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #35 Skrevet 25. januar 2006 Taraaaaa! Når du flyr Evelina, da er du ikke tilgjengelig! ← Try me
Vimsevips Skrevet 25. januar 2006 #36 Skrevet 25. januar 2006 Synes det er rat de ringte Helsestasjonen. Hos oss ringes det så klart til foreldrene, mer enn en gang, og er det krise konfererer vi med barnets fastlege. Medisiner, som ikke er tiltenkt et spesielt barn, har vi ikke lov til å ha liggende i barnehagen, så det gir vi dermed heller ikke. Hos oss ligger alle mobiler i personalgarderoben. Ringer barnehagen til Vesla, hjelper de andre til slik at jeg i størst mulig grad kan ta den tlf der og da. Hvis ikke det er mulig, spør de om viktighetsgraden, slik at jeg vet om jeg kan vente til pausen med å ringe tilbake, eller om jeg må få gjort det tidligere
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #37 Skrevet 25. januar 2006 Vi gir heller ikke smertestillende til barn i barnehagen. Dette har vi gitt beskjed om til alle foreldrene og ingen har reagert på det.
Gjest LoisLane Skrevet 25. januar 2006 #38 Skrevet 25. januar 2006 Vi har ikke lov til å ha med mobil i timene når vi underviser. Tenk hvis nyhetsoppleseren fikk en urgent call på direkten! -Mamma, det er slutt på leverposteien! Satt på spissen det, da, men det er faktisk ikke alle som kan være tilgjengelige hvert minutt.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #39 Skrevet 25. januar 2006 Jeg startet denne tråden i går. Det som skjedd den dagen var at jeg satt på forelesning og så telefonen som stod på lydløs ringte. Jeg så det var fra barnehagen. Jeg satt innerst i benken og det var 15 minutt til pausen. Jeg tenkte at det stod sikkert ikke om liv, så jeg bestemte meg for å vente 15 minutt i stedet for å bryte meg forbi ti personer i en trang benk. Jeg ringte barnehagen opp, og da hadde de rukket å ringe helsestasjonen, gi henne paracet, og fått henne til å sove. Jeg syns det var helt greitt, men jeg kan ikke skjønne at 39,2 i feber er så dramatisk? Vi hentet henne så fort vi kunne. Det tok mannen min 25 minutt å kjøre fra jobb. Jeg ville ikke ha gitt henne paracet før til kvelden når hun skulle sove (hvis hun fortsatt hadde over 39 i feber). Jeg trodde først de gav beskjed til helsestasjonen om omsorgssvikt eller noe, fordi jeg ikke kunne skjønne vitsen med å ringe dit for å spørre om de kunne gi paracet. Gjennom denne tråden har jeg skjønt at det for mange barnehager er rutine å ringe fastlege/helsestasjon hvis de skal gi medisin og ikke får tak i foreldrene med en gang. Neste gang håper jeg barnehagen kan vente ti minutter slik at jeg får sjansen til å ringe opp igjen. Det kan jo faktisk være at jeg er hos gynekolog:) Er det noen som syns jeg er dårlig mor? Burde jeg ha brøytet meg ut fra forelesningen?
Gjest Gjesta Skrevet 25. januar 2006 #40 Skrevet 25. januar 2006 Jeg synes de kunne ventet de 15 minuttene så du fikk tid til å ringe tilbake. Det sto jo ikke om livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå