Gå til innhold

Hvor i Norge er det best å leve som transkvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Definitivt Oslo, men vil også slå et slag for Trondheim, som holder på å bygge opp et eget senter for kjønnsinkogruens under St Olavs hospital i disse dager :) Da kan det hende en vil slippe å dra til Riksen for behandling.

Anonymkode: 60ced...665

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 17.13):

 Bergen er midt i Vestlandets bibelbelte. Det er overraskende konservativt. Det er flere konservative der enn i kyststripa på Sørlandet (da holder vi indre Vest-Agder og lommelendinger og sånt utenfor). 

Anonymkode: c5eb9...607

Merkelig, jeg bor i Bergen og har enda ikke møtt noen kristne, på mange, mange år. 

Anonymkode: 75ae0...7dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing, men innenfor tema: 

Transkvinne; er det kvinne til mann eller mann til kvinne? 

Anonymkode: 08fca...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Stavanger er det ganske ok. Kjenner flere. Noen av dem like rå bli sett og de får stort sett positiv oppmerksomhet.

Anonymkode: 445a2...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Liten avsporing, men innenfor tema: 

Transkvinne; er det kvinne til mann eller mann til kvinne? 

Anonymkode: 08fca...ac2

Mann til kvinne.

Anonymkode: d0e73...757

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville styrt unna steder hvor religion står sterkt og partier som KRF, Konservativt og Norges Demokratene har oppslutning. Ville også styrt unna innvandringstette steder. For alle de stedene jeg har nevnt nå er sjansen størst for å møte fiendtlige holdninger.

Gjør foreksempel søk på nett som gjelder partiet Konservativt (De Kristne) og der hvor de eksisterer er steder du vil holde deg unna. Hva slag politikk folk stemmer på sier noe om hvor tolerante og empatiske de er.

https://www.vl.no/nyheter/2023/09/12/rekord-valg-for-kristenparti-konservativt-rykker-frem-i-kommuner/

https://blikk.no/kommunevalg-pride-regnbueflagg/politiker-oppfordret-til-brenning-av-regnbueflagg/237489

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAb3Ew/slik-reagerte-pride-tilhengere-etter-politianmeldelse-for-ulovlig-flagging

https://www.nrk.no/osloogviken/pride-flagg-kuttet-ned-flere-steder-i-landet-1.15525063

Anonymkode: d0e73...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større by jo bedre, unntatt Stavanger som er for nærme oppi bibelbeltet. Småstedene rundt større byer er og ok ettersom holdninger gjerne sprer se litt. Drammen, Oslo og områdene rundt og mellom er nok absolutt stedene med best holdninger til differensierte folk :) 

Anonymkode: 78edf...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2023 den 5.37):

Merkelig, jeg bor i Bergen og har enda ikke møtt noen kristne, på mange, mange år. 

Anonymkode: 75ae0...7dd

Enig, synes ikke Bergen er konservativ og heller ikke religiøse. Tenker Bergen er mest åpen for det meste ut av stedene på vestlandet. 

Anonymkode: 55c77...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.10.2023 den 17.20):

Toten 

Anonymkode: 6446b...62a

Og omegn. Det finnes selvfølgelig de som ikke liker og kan hetse i området der også. Mem de fleste som ikke liker det, trekker for det meste på skuldrene og så ferdig med den saken

Anonymkode: 1a9a0...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel vanskelig å si noe om dersom man ikke er transperson selv. Men «alle» mener vel Oslo og byer generelt er best. Og at små steder er verst. Men jeg har snakket med flere i min lille og vakre hjemkommune om kjønnsidentitet, og de var mye mer forståelsesfulle enn jeg hadde trodd. Også de 70+ som ellers er skeptiske både til samer og muslimer.

Hilsen samisk cis-kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MyMichelle skrev (31 minutter siden):

Det er vel vanskelig å si noe om dersom man ikke er transperson selv. Men «alle» mener vel Oslo og byer generelt er best. Og at små steder er verst. Men jeg har snakket med flere i min lille og vakre hjemkommune om kjønnsidentitet, og de var mye mer forståelsesfulle enn jeg hadde trodd. Også de 70+ som ellers er skeptiske både til samer og muslimer.

Hilsen samisk cis-kvinne.

Det heter kvinne. Det har alltid hett kvinne. 

Anonymkode: 7ff54...537

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det heter kvinne. Det har alltid hett kvinne. 

Anonymkode: 7ff54...537

Jeg skrev cis-kvinne så ikke Ts skulle tro jeg var trans, og dermed ha mer peiling på hva jeg snakket om, enn jeg har. Jeg kjenner ingen transpersoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev cis-kvinne så ikke Ts skulle tro jeg var trans, og dermed ha mer peiling på hva jeg snakket om, enn jeg har. Jeg kjenner ingen transpersoner.

I din første setning har du allerede nevnt at du ikke er trans. Hvorfor måtte du i tillegg skrive "cis-kvinne"? Gjør du det samme når du presenterer deg for folk? "Hei! Jeg heter Ingrid, og jeg er cis-kvinne" Hva med jobbsøknader? Oppgir du "cis-kvinne" som kjønn?

Anonymkode: 7ff54...537

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I din første setning har du allerede nevnt at du ikke er trans. Hvorfor måtte du i tillegg skrive "cis-kvinne"? Gjør du det samme når du presenterer deg for folk? "Hei! Jeg heter Ingrid, og jeg er cis-kvinne" Hva med jobbsøknader? Oppgir du "cis-kvinne" som kjønn?

Anonymkode: 7ff54...537

Denne tråden handler om hvor det er bra og ikke bra å bo. Din kverulering hører hjemme i en annen tråd her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter kvinne. Det har alltid hett kvinne. 

Anonymkode: 7ff54...537

Mann og kvinne. Cis-kvinne er noe en tulling fant passet godt. 
 

Men ja, Oslo eller noen av de andre byene.  De «frigjorte» stedene i Oslo er nok best, det er nok av sladring visse steder. 
«Å se der, er ikke det der en sånn mann som skal leke kvinne?» 

Anonymkode: a2f2e...5b6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 13.48):

Enig, synes ikke Bergen er konservativ og heller ikke religiøse. Tenker Bergen er mest åpen for det meste ut av stedene på vestlandet. 

Anonymkode: 55c77...e4b

Da jeg var i Bergen for noen år siden så jeg i hvertfall 3 transkvinner. Mulig flere, uten at man kunne se det på de.

Anonymkode: fdace...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier Trondheim.

Vi er mer opptatt av hvordan folk er som person enn hvilket kjønn de er eller ikke er. 

Har kolleger innenfor det meste av Lgbt (ikke sikker på skrivemåten) og ingen bryr seg for Kåre er Kåre og Kari er Kari. Og kranglinga til ekteparet Pål og Per høres ganske lik ut som kranglinga til ekteparet Hans og Grete. Mulig jeg overidylliserer fordi på jobb går det stort sett i hvardagssnakk og de fleste hverdagsproblemer er universelle.

Men kort sagt i Trondheim er vi så selvopptatte at vi ikke bryr oss om kjønn etc.

Anonymkode: 46cc8...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...