Gå til innhold

Alt for kåt mann......og div

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Seff 😃 masse

Ts

Anonymkode: 24a05...ef1

Hva sier han da?

Anonymkode: 75a2a...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du, ts, som velger din partner.

Og du får det du velger.

Du kan ikke først velge en person som er slik du beskriver din partner og så si til han «dette (ulikt deg) er min drømmepartner». Det er helt åpenbart respektløst.

Hvordan ville du følt deg om han sa «jeg valgte deg, men egentlig så vil,jeg ha en dame som er x og y og z. Endre deg selv så du passer min vilje.»? Ikke særlig elsket? For dette er - i klartekst - det du sier til din partner nå. Og det er ikke ålreit.

Om du ikke liker han? Ok. Skill deg. Helt uproblematisk valg du når som helst kan ta,

Anonymkode: 10e4b...6c1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ikke rart mannen blir kåt, hvis han ikke får noe.  Du liker å kose og kysse og gjøre romantiske ting, men vil ikke noe mer. Menn vil alltid ha noe mer enn bare kyss klapp og klem. Instinkt.

Anonymkode: 5cb98...bda

Det som er viktig for et bra sexliv er at det ikke alltid kan handle om hva man selv vil ha, og man kan ikke si at den enes behov er instingt, mens den andres behov ikke er viktige. Jeg vet ikke hva romantiske ting er, men kyss klapp og klem er ikke noe en mann burde gjøre som en tjeneste for kona. det å ha intimitet annet enn når man har sex er een del av å være i forhold. Man trenger ikke holde hånden 24/7, men om noen kun tar på hverandre når man har sex, er det unaturlig.

• Nyttig 3
Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er faktisk gørr kjedelig når alt blir snudd om til sex. Jeg vil jobbe litt for det, ta det i mitt tempo, bli ordentlig kåt, kjenne på det jeg også...... Og jeg ønsker å bli respektert. At jeg ikke bare er til bruk til det han ønsker uten at jeg også blir tatt hensyn til. Vi er to i forholdet og det er ikke bare min oppgave å tilfredsstille han. Det er jeg lei av. 

Og nei, det funker ikke med sex først 😬 

Ts 

Det er jo normalt å ønske å ha sex med kjæresten sin, om man tenner på han .Kanskje du har mistet tenningen på han , at alt er blitt hverdagskjedelig? Sex hører jo med i et forhold og uten det, er man jo egentlig bare venner.

Dere er vel bare forskjellige og passer ikke sammen seksuelt da. Du burde finne en som er mer lik deg der :) 

Jeg hadde blitt skuffet om vi hadde barnefri og han kun ønsket kos og film, uten sex. :P 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er du, ts, som velger din partner.

Og du får det du velger.

Du kan ikke først velge en person som er slik du beskriver din partner og så si til han «dette (ulikt deg) er min drømmepartner». Det er helt åpenbart respektløst.

Hvordan ville du følt deg om han sa «jeg valgte deg, men egentlig så vil,jeg ha en dame som er x og y og z. Endre deg selv så du passer min vilje.»? Ikke særlig elsket? For dette er - i klartekst - det du sier til din partner nå. Og det er ikke ålreit.

Om du ikke liker han? Ok. Skill deg. Helt uproblematisk valg du når som helst kan ta,

Anonymkode: 10e4b...6c1

Her var det litt å ta tak i 😅

Jeg har valgt han og han meg. Men de færreste forhold er problemfri. Man må jobbe med det. Jeg ber ikke han endre seg. Jeg ber han om å bry seg og vise det. Det er et problem for begge, og da må det jobbes med. 

Det er like respektløst, eller mer, å forvente at jeg skal spre beina så fort han har lyst. At jeg hele tiden skal legge bort mine behov og ønsker for han. Har ikke han et ansvar å tilfredsstille mine behov i ny og ne? Er ikke et forhold å gi og ta? 

Jeg tar ikke like lett på skilsmisse som deg. Jeg vet også at det ikke på noen som helst måte er uproblematisk. 

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Mysticgirl skrev (15 minutter siden):

Det er jo normalt å ønske å ha sex med kjæresten sin, om man tenner på han .Kanskje du har mistet tenningen på han , at alt er blitt hverdagskjedelig? Sex hører jo med i et forhold og uten det, er man jo egentlig bare venner.

Dere er vel bare forskjellige og passer ikke sammen seksuelt da. Du burde finne en som er mer lik deg der :) 

Jeg hadde blitt skuffet om vi hadde barnefri og han kun ønsket kos og film, uten sex. :P 

Selvfølgelig tenner jeg på han 😅 Men den tenningen slår han av like fort desverre når han oppfører seg sånn. 

Ja, det hadde faktisk vært veldig hyggelig om han én kveld kunne legge sine lyster og behov til side og faktisk vie litt oppmerksomhet og tid til meg. Og vet du hva, det hadde tent meg og vi hadde uten tvil hatt herlig sex. Men det gjør han jo ikke. 

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner problemstillingen men som hundeeier så blir dette litt for mye «sitt, Fido. Flink gutt. <godbit>».

Jeg ønsker ikke samme type relasjon med dama som med bikkja. Jeg ønsker en dame som er kåt på meg og ikke klarer å holde fingrene av fatet. Kjipt at de er så vanskelig å finne.

Anonymkode: 3563d...37f

Vel min mann har en slik dame, på grunn av at han forstår tilbakemeldinger som "Ikke gå så fort frem." eller "Ro ned litt.", uten å knekke sammen mentalt av det, men har forståelse for at vi begge må henge med i leken for at det skal bli bra. 

Det er selvfølgelig ganske vesentlig å ha vilje til å forstå kvinners seksualitet, og spesielt sin egen partner, om man ønsker et deilig og aktivt sexliv. Om du foretrekker en partner som er som en mann, tenker som en mann og tenner like fort som en mann, ja da er det jo egentlig ikke en kvinne du ønsker deg. 

Det er ganske naturlig at man får en kvinne som rygger unna, istedenfor å bli ivrig, om man ikke gidder å ta hensyn til hennes behov og opplevelse. For å få en kvinne ivrig på å ha sex må hun jo ha glede av sex. Naturligvis. 

Anonymkode: ac8bd...63d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vel min mann har en slik dame,

Vi har vel alle ulike preferanser, og godt er det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ganske naturlig at man får en kvinne som rygger unna, istedenfor å bli ivrig, om man ikke gidder å ta hensyn til hennes behov og opplevelse. For å få en kvinne ivrig på å ha sex må hun jo ha glede av sex. Naturligvis. 

Dette er jo rimelig selvsagt. Men en god del kvinner er såvidt kompliserte og vanskelige seksuelt at det er nesten umulig å trykke på alle de riktige knappene, til riktig tid, og i riktig rekkefølge. Da ender det lett opp med enten utålelig sexmas, eller at mannen gir opp og trekker seg unna med andre interesser. Fotball på tv og øl, trening, golf, eller andre aktiviteter. Å tilbringe mye tid med en dame som hovedsakelig er opptatt av damegreier er lite interessant om det ikke er en grei dose god sex i miksen.....

• Nyttig 1
Skrevet
Resignert skrev (Akkurat nå):

Dette er jo rimelig selvsagt. Men en god del kvinner er såvidt kompliserte og vanskelige seksuelt at det er nesten umulig å trykke på alle de riktige knappene, til riktig tid, og i riktig rekkefølge. Da ender det lett opp med enten utålelig sexmas, eller at mannen gir opp og trekker seg unna med andre interesser. Fotball på tv og øl, trening, golf, eller andre aktiviteter. Å tilbringe mye tid med en dame som hovedsakelig er opptatt av damegreier er lite interessant om det ikke er en grei dose god sex i miksen.....

Kvinner har ikke knapper. Om det å tilferdstille sin partner er sexmas, men at man samtidig forventer at hun skal ha yst på mye dårlig sex og ellers ikke tilbringe tid sammen da hun sikker gjør dameting, forstår jeg ikke hvorfor en kvinne skal ønske dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vel alle ulike preferanser, og godt er det.

Å ha evner til å bruke det store hodet til å tenke seg litt om og møte partner i partners behov er ikke en preferanse, men klokhet. 

Resignert skrev (1 minutt siden):

Dette vet jeg lite om. Jeg har alltid vært interessert i min manns seksualitet og behov, og han i mine. Så har vi kommunisert når det har vært behov for det, for å forstå og møte hverandre i ulikt, og så har det aldri endt opp med utålelig sexmas eller at noen av oss har trukket seg unna. Ikke har det vært forferdelig vanskelig og kompliserte heller, når vi har omtanke og respekt for hverandre, og ønsker hverandre godt. 

Han vet forøvrig nøyaktig hvilke knapper han skal trykke på, og når han bør la det være, fordi jeg er for sliten eller syk. Samme omvendt. Rekkefølge har knapt noe å si, bare man sørger for at den andre er skikkelig tent før samleie, og henger med på det som skjer. 

Han kjenner meg, min kropp og hvordan jeg tenner. Jeg kjenner det samme omvendt. Slik kan det utrolig nok også bli, når man faktisk kommuniserer bra, og bryr seg om hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
2 minutter siden, Helene1982 said:

Kvinner har ikke knapper. Om det å tilferdstille sin partner er sexmas, men at man samtidig forventer at hun skal ha yst på mye dårlig sex og ellers ikke tilbringe tid sammen da hun sikker gjør dameting, forstår jeg ikke hvorfor en kvinne skal ønske dette.

Du misforstår hva jeg skrev. Det jeg beskrev kan ende opp med at MANNEN bedriver sexmas. Altså stadig hinter om sex, fordi kvinnen ikke tar initiativ/ ønsker sex, fordi mannen går surr i kvinnens knapper/ behov/ timing/ ønsker/ pripriteringer.

Heldigvis er noen kvinner av en mer "brukervennlig" konstruksjon sett i en heteroseksuell kontekst, sånn at det alltid er et lite håp.

Skrevet
Resignert skrev (1 minutt siden):

Heldigvis er noen kvinner av en mer "brukervennlig" konstruksjon sett i en heteroseksuell kontekst, sånn at det alltid er et lite håp.

Så kanskje menn burde være mer kritisk i datefasen for å unngå kvinner som er frigid, mens kvinner burde være mer kritisk i datefasen for å unngå menn som later som om de liker emosjonell nærhet.

Eller så burde vi alle bli homo. Problem solved…

• Nyttig 2
Skrevet

Den kvelden du trakk deg tilbake: sa du da at du gjerne ville gjøre noe konkret sammen?

Jeg kan skjønne han feiltolket din «trekke seg unna» om du ikke sa du faktisk ville gjøre noe? 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er ikke helt sant. Min kone og familie gir meg masse glede i hverdagen. Ting jeg aldri ville vært foruten.  Alt fra hyggelige brettspillkvelder, til langhelger i alpinbakken og fantastiske familieferier. 
Ja vi har en del sex og sex er en del av dette. Men jeg kunne  nok hatt minst like mye sex som singel.

Anonymkode: 7625a...f4d

Tusen takk for at du gir meg håp om at det fortsatt finnes gode menn. ❤️

• Liker 3
Skrevet
Resignert skrev (10 minutter siden):

Du misforstår hva jeg skrev. Det jeg beskrev kan ende opp med at MANNEN bedriver sexmas. Altså stadig hinter om sex, fordi kvinnen ikke tar initiativ/ ønsker sex, fordi mannen går surr i kvinnens knapper/ behov/ timing/ ønsker/ pripriteringer.

Hva sier man til dette?

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan ikke diktere andres seksualitet. Han kommer aldri til å bli en romantiker som er såre fornøyd med kosekveld med deg i armkroken. Hvorfor har du fått barn med han? Dere kan jo umulig noensinne ha passet sammen. Dere er jo som sjørøver møter forfinet adelsdame. Sjeldent en god match. Der får ns jo haugevis av menn som er som deg? Hvorfor han?

Anonymkode: 62366...c26

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...