Gå til innhold

Alt for kåt mann......og div

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes ekteskapet er gørr kjedelig. Han ser meg ikke, gjør ikke noe ekstra for meg, gjør ikke noe romantisk eller finner på noe. Jeg føler jeg nærmest ikke betyr noe for han med mindre han vil ha noe. 

Eneste gangen han kan tenne noen lys og sette på litt koselig musikk er når han vil ha sex, da kan jeg få en rask massasje før han begynner å klå mellom beina, hvis jeg er heldig. Og sex vil han ha mye og kåt blir han fort, så mye at det er avtennende. Legger jeg meg i sofaen i armkroken hans blir han kåt og tydelig viser det eller sier det. All berøring leder til at han vil ha sex. Og han er umettelig. 

Anonymkode: 24a05...ef1

Tror vi skal være glade for at menn er slik.

Det blir ikke unger av å ligge påkledd i armkroken.

Anonymkode: 3aa98...ac1

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Narsissistiske menn er sånn. Kommer ikke til å forandre seg.

Anonymkode: a0755...006

Å, kan ikke amatører på kg droppe hobbydiagnosteringen!

Anonymkode: 24b66...eed

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, Doktorgraden said:

Til TS! Alt for kåt mann betyr noe helt annet enn altfor kåt mann 😉.

Alt for kåte menn!! 📢:norsk:

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er nok forskjellig mhp hvor mye sex vi ønsker og greier å ha. Og dette varierer ut over livet og med bølgetopper og bunner i relasjoner.

Som mann så vil jeg påpeke at sex er koblet til følelseslivet mitt på måter som (etter å ha lest her inne) mange kvinner synes å ikke oppleve.

Jeg snakker ikke om det mekaniske med en utløsning. Det ordner jeg lett selv. Jeg snakker om det å være villig til å bruke 2 minutter eller 60 minutter på noe som ikke tjener noe «praktisk» formål. Plenen blir ikke klipt. Klærne blir ikke vasket. Det handler kun om at partneren din får nytelse, at du får nytelse, og at dere to får nytelse. Sammen.

For meg er det kritisk i å føle noe for en kvinne. Dvs, jeg er glad i kvinnelige familiemedlemmer uten å ha sex med dem, men jeg bor ikke sammen og har ikke barn med dem heller. For å ha en kjærlighetsrelasjon og føle kjærlighet så er jeg skrudd sammen på en sånn måte at kvinnen må tenne på meg. Hun må - i alle fall noen ganger - la seg overtale til sex når hun er litt sent ute til jobb fordi hun ikke klarer å si nei. Hun må føle et ubehag hvis vi ikke har hatt sex på en stund. Det at hun _vil_ ha sex med meg er viktigere for forholdet enn at vi _faktisk_ har sex.

Når forholdet er der at mannen vil mer enn kvinnen, mannen blir oppfattet som masete og kvinnen kald, så blir det fort en selvforsterkende negativ spiral. Kvinners løsning er kanskje å «snakke om det», men hvis mannen forklarer hvorfor han mistrives i forholdet så bidrar det til å gjøre ting verre. Jeg vet ikke hvordan man kommet ut av sånt, og jeg har noe erfaring.

Anonymkode: 3563d...37f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Veldig godt poeng over her. Det at kvinnen  har lyst på meg og vil ha sex med meg, tar initiativ og kaster seg over meg av og til…. Det er mye viktigere enn at vi har mye og ofte sex

så er det selvsagt ulike veier til at man skal ha lyst på hverandre.  Og det er man to om i et forhold.

Anonymkode: 7625a...f4d

• Liker 2
Skrevet

Har dere lest om kjærlighetsspråk? Så vidt jeg kan skjønne har du tid sammen og hvis jeg skal tippe, er det et av dem han er dårligst på. For oss var det mange brikker som falt på plass da vi skjønte det.

Min erfaring er også at menn ikke forstår hint. De vil ha konkrete beskjeder. (Sorry til alle menn som føler seg tråkket på - jeg generaliserer nå og heldigvis er ikke alle sånn.) Livet mitt med en mann er i alle fall enklere når jeg gir konkrete beskjeder.

For eksempel:
Jeg: Håper han skal ta initiativ til en lang massasje eller spør om å få en lang massasje. = Nei (Hva er «lang»???)
«Nå vil jeg ha en massasje som varer minst 40 minutter. Har du lyst til å gi meg det?» = Ja

Jeg: Hadde håpet på mer forspill og blir skuffet = Nei
«Nei, jeg er ikke klar enda. Jeg har lyst til å nyte dette. Kan vi kysse og kjærtegne en god stund til først slik at jeg blir klar?» 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis en kvinne skal bli massert uten påfølgende sex, må man betale for det (aromaterapi). I en manns hode er massasje synonymt med sexforspill. Derav de ufattelig mange thaimassasjestedene landet rundt.

Anonymkode: d1f43...145

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fioljenta skrev (3 minutter siden):

Har dere lest om kjærlighetsspråk? Så vidt jeg kan skjønne har du tid sammen og hvis jeg skal tippe, er det et av dem han er dårligst på. For oss var det mange brikker som falt på plass da vi skjønte det.

Min erfaring er også at menn ikke forstår hint. De vil ha konkrete beskjeder. (Sorry til alle menn som føler seg tråkket på - jeg generaliserer nå og heldigvis er ikke alle sånn.) Livet mitt med en mann er i alle fall enklere når jeg gir konkrete beskjeder.

For eksempel:
Jeg: Håper han skal ta initiativ til en lang massasje eller spør om å få en lang massasje. = Nei (Hva er «lang»???)
«Nå vil jeg ha en massasje som varer minst 40 minutter. Har du lyst til å gi meg det?» = Ja

Jeg: Hadde håpet på mer forspill og blir skuffet = Nei
«Nei, jeg er ikke klar enda. Jeg har lyst til å nyte dette. Kan vi kysse og kjærtegne en god stund til først slik at jeg blir klar?» 

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i måten du beskriver kommunikasjonen på. Men jeg har et barn på spekteret, og der må jeg kommunisere på den måten. «Jeg forventer at du rydder rommet innen 30 minutter. Jeg kommer og purrer om 15. Ryddingen skal bestå i at alle løse objekter på gulvet skal puttes på rett sted, glass og fat skal i oppvaskmaskinen».

Så kan kanskje noen innvende at alle menn er litt på spekteret. Kanskje er vi det. Vi er i alle fall annerledes sosialt skrudd sammen enn damer. I gjennomsnitt.

Lange relasjoner består gjerne av en viss mengde frustrasjon og kamper - kanskje også maktkamp. Begge parter lar seg irritere over småting ved partneren som synes lett å endre - men som partneren ikke vil eller klarer å endre.

Hvis dama la inn en «bestilling» på massasje hvor hun beskrev tidspunkt, varighet og beskaffenhet så ville jeg nok ha oppfattet det som litt rart. Hvis hun lå i armkroken min og sa at hun trengte å bli massert oftere så tror jeg nok at jeg ville ha fulgt det opp.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner meg ikke helt igjen i måten du beskriver kommunikasjonen på. Men jeg har et barn på spekteret, og der må jeg kommunisere på den måten. «Jeg forventer at du rydder rommet innen 30 minutter. Jeg kommer og purrer om 15. Ryddingen skal bestå i at alle løse objekter på gulvet skal puttes på rett sted, glass og fat skal i oppvaskmaskinen».

Så kan kanskje noen innvende at alle menn er litt på spekteret. Kanskje er vi det. Vi er i alle fall annerledes sosialt skrudd sammen enn damer. I gjennomsnitt.

Lange relasjoner består gjerne av en viss mengde frustrasjon og kamper - kanskje også maktkamp. Begge parter lar seg irritere over småting ved partneren som synes lett å endre - men som partneren ikke vil eller klarer å endre.

Hvis dama la inn en «bestilling» på massasje hvor hun beskrev tidspunkt, varighet og beskaffenhet så ville jeg nok ha oppfattet det som litt rart. Hvis hun lå i armkroken min og sa at hun trengte å bli massert oftere så tror jeg nok at jeg ville ha fulgt det opp.

Du har et poeng! Takk for det du skriver her - for meg virker det klokt. 💜 

Jeg ville forresten prøvd det med å si i fra i armkroken først. Ofte fungerer det her i huset også heldigvis, men dersom han ikke følger opp og det er viktig for meg, ja, da blir jeg veldig tydelig fordi vi kanskje ikke har samme oppfatning av hva for eksempel en massasje er og hvor lenge den bør vare. (Jeg kjenner ikke TS eller mannen så jeg vet jo ikke, men jeg fikk inntrykk av at mer tydelig kommunikasjon kanskje kan være en fordel der.) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi er nok forskjellig mhp hvor mye sex vi ønsker og greier å ha. Og dette varierer ut over livet og med bølgetopper og bunner i relasjoner.

Som mann så vil jeg påpeke at sex er koblet til følelseslivet mitt på måter som (etter å ha lest her inne) mange kvinner synes å ikke oppleve.

Jeg snakker ikke om det mekaniske med en utløsning. Det ordner jeg lett selv. Jeg snakker om det å være villig til å bruke 2 minutter eller 60 minutter på noe som ikke tjener noe «praktisk» formål. Plenen blir ikke klipt. Klærne blir ikke vasket. Det handler kun om at partneren din får nytelse, at du får nytelse, og at dere to får nytelse. Sammen.

For meg er det kritisk i å føle noe for en kvinne. Dvs, jeg er glad i kvinnelige familiemedlemmer uten å ha sex med dem, men jeg bor ikke sammen og har ikke barn med dem heller. For å ha en kjærlighetsrelasjon og føle kjærlighet så er jeg skrudd sammen på en sånn måte at kvinnen må tenne på meg. Hun må - i alle fall noen ganger - la seg overtale til sex når hun er litt sent ute til jobb fordi hun ikke klarer å si nei. Hun må føle et ubehag hvis vi ikke har hatt sex på en stund. Det at hun _vil_ ha sex med meg er viktigere for forholdet enn at vi _faktisk_ har sex.

Når forholdet er der at mannen vil mer enn kvinnen, mannen blir oppfattet som masete og kvinnen kald, så blir det fort en selvforsterkende negativ spiral. Kvinners løsning er kanskje å «snakke om det», men hvis mannen forklarer hvorfor han mistrives i forholdet så bidrar det til å gjøre ting verre. Jeg vet ikke hvordan man kommet ut av sånt, og jeg har noe erfaring.

Altså, jeg er veldig glad i sex. Ofte kåt. Hadde han latt meg, hadde jeg kastet meg over han mange ganger 😅. Men han gir meg ingen utfordringer, ikke noe å jobbe med, han kaster seg over meg før jeg vet ordet av det eller får mulighet. 

Sorry, men det er avtennende når mannen blir kåt av hver minste lille ting. Når han ikke kan bare kose litt og la meg ta initiativet. Jeg rekker ikke å bli ordentlig kåt eller tent. Også vil han ha passion..... Men jeg rekker aldri å komme dit 🙄 

I tillegg må jeg bli sett og føle meg verdsatt. Bare små ting som han kan gjøre som jeg liker. Det er tennende.🤩

-- 

Jeg ber ikke om at vi sitter i armkroken hele kvelden, prater eller koser. Men forholdet må være noe mer enn plikter, jobb, oppgaver og sex. 

Jeg vil ha opplevelser, minner, gode stunder, glede sammen, kos, hygge osv. Og vi har alt til rettelagt for det. Og det hadde vært koselig om han tok initiativet til det. I stede, når jeg foreslår noe sier han "åh, det hadde jeg tenkt å spørre om også" eller være i en slags egen boble når vi er sammen. 

Ts 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tror vi skal være glade for at menn er slik.

Det blir ikke unger av å ligge påkledd i armkroken.

Han hadde fått mer sex hvis vi kunne ligget i armkroken å kose 🙄 så vet ikke helt...... 

Ts 

• Nyttig 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Han hadde fått mer sex hvis vi kunne ligget i armkroken å kose 🙄 så vet ikke helt...... 

Ts 

Det kan hende at han irriterer seg like mye over deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Altså, jeg er veldig glad i sex. Ofte kåt. Hadde han latt meg, hadde jeg kastet meg over han mange ganger 😅. Men han gir meg ingen utfordringer, ikke noe å jobbe med, han kaster seg over meg før jeg vet ordet av det eller får mulighet. 

Sorry, men det er avtennende når mannen blir kåt av hver minste lille ting. Når han ikke kan bare kose litt og la meg ta initiativet. Jeg rekker ikke å bli ordentlig kåt eller tent. Også vil han ha passion..... Men jeg rekker aldri å komme dit 🙄 

I tillegg må jeg bli sett og føle meg verdsatt. Bare små ting som han kan gjøre som jeg liker. Det er tennende.🤩

-- 

Jeg ber ikke om at vi sitter i armkroken hele kvelden, prater eller koser. Men forholdet må være noe mer enn plikter, jobb, oppgaver og sex. 

Jeg vil ha opplevelser, minner, gode stunder, glede sammen, kos, hygge osv. Og vi har alt til rettelagt for det. Og det hadde vært koselig om han tok initiativet til det. I stede, når jeg foreslår noe sier han "åh, det hadde jeg tenkt å spørre om også" eller være i en slags egen boble når vi er sammen. 

Ts 

Jeg er enig i at sex ikke bør være den eneste formen for nærhet i et forhold. Jeg vil kanskje (klok av skade) advare mot en «felle» heterofile par kan gå i: han maser om mer sex. Hun snurper igjen. Hun maser om mer emosjonell nærhet. Han snurper igjen.

Begge føler at de har en god grunn til å nekte den andre innpass. Kanskje har de det også. Gudene må vite hvem som begynte. Men all verdens snakk og terapi kan ikke puste liv i den nærheten som man ikke lengre ønsker å tilby den andre.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg er enig i at sex ikke bør være den eneste formen for nærhet i et forhold. Jeg vil kanskje (klok av skade) advare mot en «felle» heterofile par kan gå i: han maser om mer sex. Hun snurper igjen. Hun maser om mer emosjonell nærhet. Han snurper igjen.

Begge føler at de har en god grunn til å nekte den andre innpass. Kanskje har de det også. Gudene må vite hvem som begynte. Men all verdens snakk og terapi kan ikke puste liv i den nærheten som man ikke lengre ønsker å tilby den andre.

Jeg tror noe av problemet er at en del kvinner ikke har spesielt stor glede av sex, og da spesielt sex som er kun fokusert på mannens nytelse og noe kvinner gir til menn. det å ha sex med en som kun har fokus på seg selv og blir matt av å kose litt først i armkroken eller tilfredstille kona av og til, er ikke et sunt sexliv. Man må gi og ta litt.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Doktorgraden skrev (2 timer siden):

Til TS! Alt for kåt mann betyr noe helt annet enn altfor kåt mann 😉.

Her må du nok utdype 😅

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt enig. Men han er umettelig. Altså uansett hvor mye sex jeg gir, vil han ha mer. 

Gir han meg emosjonell nærhet får han sex. Gir jeg han sex får jeg ikke emosjonell nærhet. 😬 

De gangene han gir meg emosjonell nærhet er forholdet helt fantastisk på alle plan. 

Ts

• Nyttig 3
Skrevet

Menn er mer visuelle, direkte og forutsigbare i sitt tenningsmønster, altså kan de bli raskt tent hvis de ser noe eller noen de liker eller visualiserer noe som tenner dem. Kvinner, derimot, har et mer flyktig tenningsmønster, og er gjerne avhengig av en stemning som gir følelse av nærhet og trygghet for å få lyst på sex.

- En forelsket mann sender gjerne søte meldinger, gir masse oppmerksomhet og sørger dermed for å opprettholde denne stemningen som gjør at kvinner får lyst på sex. Men når han ikke er så forelsket lenger, vil denne oppførselen, som gjerne ikke er så typisk for en mann, ofte endre seg. Mannen fortviler over at kjæresten ikke vil ha like mye sex mer, men det han ikke forstår er at det var de tingene han, helt naturlig, gjorde i begynnelsen som gjorde at hun hadde så lyst på sex, forklarer Schimdt.

https://www.nettavisen.no/livsstil/slik-bevarer-dere-sexlivet-selv-etter-mange-ar-som-kjarester/s/12-95-3423541250

Anonymkode: 278e7...e7c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Helene1982 skrev (30 minutter siden):

Jeg tror noe av problemet er at en del kvinner ikke har spesielt stor glede av sex, og da spesielt sex som er kun fokusert på mannens nytelse og noe kvinner gir til menn. det å ha sex med en som kun har fokus på seg selv og blir matt av å kose litt først i armkroken eller tilfredstille kona av og til, er ikke et sunt sexliv. Man må gi og ta litt.

Ja, man må gi og ta. 

Jeg har stor glede av sex. Men ikke på den måten han holder på med nei. Nesten så han er litt "ung" i hodet. 

Får han meg kåt og lar meg jobbe litt blir han virkelig tilfredsstilt i senga på alle mulig måter.  Men noen ganger føles det ut som one man show 🙄 og det er ikke akkurat tennende. I tillegg forespeiler han at vi skal elske hver gang. Altså virkelig passion. Men dit kommer jo ikke jeg når jeg ikke blitt sett og tatt hensyn til. Da blir det bare pliktsex, mens han er all over the place 😆🙈 

Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. 

Ts

• Nyttig 3
Skrevet

Det er også noe som heter tantrisk sex. Vet at det finnes kurs for par i Oslo i alle fall som fokuserer på dette (ikke creepy altså, det er med klær og alt, handler mer om å lære teknikker, pust, og det å se og føle hverandre på et dypere plan). Man lærer blant annet å gå litt dypere inn i hva det betyr å ha sex, knytter det litt mer opp mot både det spirituelle og det emosjonelle hos begge parter. Og dette kan også føre til at man får mer passion i sex-livet, men da ekte passion fra begges side fordi begge har blitt sett.

Kjenner igjen det du sier med at mannen blir litt "ung" og at det fort kan bli veldig avtennende. Mulig et slikt kurs (eller det finnes sikker også bøker osv) kan hjelpe han modnes litt mer og se verdien av å også connecte med deg på et dypere plan før det blir noe mer. For det handler jo også om at din kropp skal føle seg trygg, verdsatt og verdifull. Kroppen er jo nærmest som et dyr, særlig når det gjelder sex. Er ikke bare å kreve at kroppen skal gjøre ditt eller datt, den har også sin egen vilje. Hvis han hele tiden ignorerer kommunikasjonen til kroppen din, og du har dårlig samvittighet og tvinger kroppen din til å prestere uansett, ja da vil kroppen til slutt enten skru av ilden helt, eller skru på ilden til de grader slik at du blir til en frådende drage som freser bare han ser på deg fordi du har fått hele han opp i halsen (bokstavelig talt....). Ikke alle menn (eller kvinner for den sags skyld) har forstått det.

Anonymkode: 3a85d...277

• Nyttig 2
Gjest Mr. Ron
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, man må gi og ta. 

Jeg har stor glede av sex. Men ikke på den måten han holder på med nei. Nesten så han er litt "ung" i hodet. 

Får han meg kåt og lar meg jobbe litt blir han virkelig tilfredsstilt i senga på alle mulig måter.  Men noen ganger føles det ut som one man show 🙄 og det er ikke akkurat tennende. I tillegg forespeiler han at vi skal elske hver gang. Altså virkelig passion. Men dit kommer jo ikke jeg når jeg ikke blitt sett og tatt hensyn til. Da blir det bare pliktsex, mens han er all over the place 😆🙈 

Holder fast på mitt forslag om det å bytte på bestemme innholdet i sexen. Si at du er lei kjappis og ønsker dypere opplevelser. Altså lag en slags dominansuke der du (i din uke) legger opp til hvordan du vil ha det. Legg gjerne inn massasje (til deg selv), kos, lang oppvarming. La ikke han få komme så fort etc. 

Det jeg mente med at lite skal til, er at begge egentlig liker sex. Noen vaner må bare brytes. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...