Gå til innhold

Bhg har latt andre barn bruke mitt barn sitt tøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et barn som ble 1 år for et par uker siden. Det er litt krise ift bhg plass her, så vi valgte å søke fra 1. august og har betalt for plassen fra da, men hun begynner ikke fast før i begynnelsen av neste mnd. Barnet mitt har de siste fire ukene vært på besøk i bhg (sammen med meg) et par timer en dag i uken. Da vi var der for 2 uker siden la jeg ulltøy, vinterdress, votter, lille lam dress ol. klart til hun begynner i bhg neste mnd. Det er første barnet vårt, så litt i overkant ivrig kanskje. Uansett.. Dette er helt nytt tøy, som kun er vasket hjemme en gang før det ble lagt på plassen hennes. 

Når vi var på besøk der igjen i går, så legger jeg merke til at tøyet er brukt. Jeg spurte om hvorfor det var skittent, så fikk jeg til svar at det var overraskende kaldt i går og at et par av barna ikke hatt nok tøy på seg og at de ikke ville forstyrre foreldrene som var på jobb.. De sa at dette skjedde sjeldent, men at det hendte de lånte tøy av Hverandre. Jeg ble helt paff 

Dette synes jeg ingenting om. Kan jeg bare si det rett ut eller er det jeg som er helt fjern her?

Anonymkode: e1ece...438

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ville jeg aldri gjort. Hilsen tidligere pedagog i barnehage. 

Anonymkode: 50273...d47

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer innimellom i barnehagen der ungen min går, tenker seriøst ikke noe over det… Tøyet har et par ganger blitt tatt med hjem av foreldrene til barnet som har fått låne, og kommer alltid pent og rent tilbake igjen. Synes det er fint jeg! 

Anonymkode: e551c...d75

  • Liker 29
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner at du syns det er kjipt at klærne er brukt og skitne, men hva hvis det var ditt barn som manglet klære en dag?

Anonymkode: dd825...ca3

Da hadde jeg forventet at bhg ringer slik at jeg kan levere tøy til mitt barn 

det er ikke foreldrene jeg er irritert på her, men de ansatte

Anonymkode: e1ece...438

  • Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner at du syns det er kjipt at klærne er brukt og skitne, men hva hvis det var ditt barn som manglet klære en dag?

Anonymkode: dd825...ca3

Ikke meg du siterer, men jeg ville nok foretrukket å bli oppringt jeg, da. Ikke for at det nødvendigvis ville vært helt krise om barnet måtte lånt noe fra noen andre (hadde ikke likt det heller), men nettopp for at jeg hadde likt det så utrolig dårlig selv om andre barn hadde «lånt» mitt barns klær. 

Anonymkode: 30311...9fc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang er jo ikke krise...mitt barn har lånt både sokker ,truser og genser i barnehagen da hun ikke hadde noe skift .. folk må gjerne låne av henne også..det hun har i barnehagen er barnehage klær. Bruks klær.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tøyet ødelagt, eller kun møkkete?
I barnehagen lærer barna at de må dele med hverandre og hjelpe hverandre. Tenker det er en fin ting å ta med seg også for deg. De sier jo at dette skjer sjeldent, så jeg hadde ikke sett problemet med dette. 

Anonymkode: fe21c...411

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sette hadde skjedd etter 1 års tid ville jeg kansje ikke reagert  

Men førsteinntrykket her for din del... Ikke bra.

 

 

Anonymkode: b2467...78a

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen vår har eget lånetøy i alle størrelser og sko hvis det er noen som har glemt. Hadde ikke godtatt at andre bruker vårt private tøy

Anonymkode: 905a4...c69

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Det skjønner jeg at du synes var kjipt. Spesielt siden dere er helt nye, og klærne ikke er brukt. Hadde det vært etter et år ++ så ville jeg ikke brydd meg. Da er det bare fint å dele. 

Anonymkode: 94212...3d6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne noen av ansatte finne på å gjøre der jeg jobba også. Jeg er imot det. Mangler barnet noe og man ikke har lånetøy, da ringer man hjem!

Nå er jentungen 5 år, og hadde lånt bort pannebånd en dag- det er helt selvføgelig helt ok på eget initiativ. 

Anonymkode: ab925...bcd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det vært meg hadde det ikke vært noe problem dersom dette var godt gammalt arvetøy og mitt tiende barn. Men siden dette er helt nytt tøy til barn nr én så hadde jeg også reagert som TS. Man er gjerne mer følsom for sånne ting med den første, sånn er det bare. Og en annen ting, hvem kjøper nytt dersom noe av tøyet blir ødelagt?

Anonymkode: 465e6...3de

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd i 3 av 3 barnehager, er nok i stor grad normalen altså. 

Anonymkode: a2f70...031

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har et barn som ble 1 år for et par uker siden. Det er litt krise ift bhg plass her, så vi valgte å søke fra 1. august og har betalt for plassen fra da, men hun begynner ikke fast før i begynnelsen av neste mnd. Barnet mitt har de siste fire ukene vært på besøk i bhg (sammen med meg) et par timer en dag i uken. Da vi var der for 2 uker siden la jeg ulltøy, vinterdress, votter, lille lam dress ol. klart til hun begynner i bhg neste mnd. Det er første barnet vårt, så litt i overkant ivrig kanskje. Uansett.. Dette er helt nytt tøy, som kun er vasket hjemme en gang før det ble lagt på plassen hennes. 

Når vi var på besøk der igjen i går, så legger jeg merke til at tøyet er brukt. Jeg spurte om hvorfor det var skittent, så fikk jeg til svar at det var overraskende kaldt i går og at et par av barna ikke hatt nok tøy på seg og at de ikke ville forstyrre foreldrene som var på jobb.. De sa at dette skjedde sjeldent, men at det hendte de lånte tøy av Hverandre. Jeg ble helt paff 

Dette synes jeg ingenting om. Kan jeg bare si det rett ut eller er det jeg som er helt fjern her?

Anonymkode: e1ece...438

Bare si det som det er du ! hadde blitt dritsur om barnehagen hadde gjort det samme. hadde de spurt så hadde det stilt seg annerledes.  ikke mitt problem om andre unger ikke har klær. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er dessverre ikke uvanlig i enkelte barnehager, mens andre barnehager er strenge på at de ringer foreldrene uansett hvis det mangler tøy. Jeg tenker at det mest riktige er at barnehagen selv har litt lånetøy til disposisjon, og så gir man klar beskjed til foreldrene det gjelder om at i dag måtte barnet ditt låne tøy, så i morgen MÅ dere huske å ta med klær tilpasset været. Dersom barnehagen MÅ låne fra andre barn, bør de også ta en kjapp kikk over tøyet og velge det som ser minst nytt ut, sånn at det ikke er en annen enn tøyets eier som setter de første merkene eller slitasjen på det. 

 

Anonymkode: 963d5...9da

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er så galt med at noen låner klærne til ditt barn? Ser noen her skriver at "det hadde de likt utrolig dårlig" osv. Hva spiller det for rolle egentlig? Kunne ikke brydd meg mindre. Har selv barn som har arvet nesten alle klær i hele barndommen.  Og 90 % av alle barneklær vokser barna ut av før det er utslitt uansett, så det er ikke noe argument. Og jeg mener ikke at det da skal ligge et gjørmete brukt klesplagg etter at noen har lånt det. 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være resistente bakterier som mrsa i klærne nå. Det kan være farlig. Har du kartlagt hvorvidt de andre barna eller foreldrene deres kommer fra steder mrd høy forekomst av resistente bakterier, eller om de har vært lenge i utlandet de siste årene?

Endret av Majer
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts. Fra en mor som har hat 2 barn i barnehagen... ikke kjøpt og ta med dyre merkeklær eller dyre klær og sko..sier ikk at det skal gå utover kvaliteten...men du vil kunna oppleve at ting blir borte, kansje stjålet og ja.. lånt...så ikke ta med fin tøy til barnehagen...

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...