Gå til innhold

Julepynt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Skal for første gang pynte en leilighet som er mine! Så noen kjempesnåle nisser med rød eller blå lue i glass fra Hadeland Glassverk.

Har ikke lyst til å pynte masse, men heller litt og pent. Har noen noen tips om noen fine ting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den fineste julepynten jeg har, er en juletrestjerne fra Georg Jensen. Jeg kjøpte den da jeg var student og den kostet en "formue". (Husker jeg ikke feil koster den store utgaven 699 og den lille 599. Tar vel ikke veldig feil, hvis jeg antar at du kan finne et bilde på www.georgjensen.com.

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene fra Hadeland er fine på små eller større speil sammen med te-lys. Selv om de er små, så gjør de mye ut av seg på et bord eller en benk.

Jeg pleier å gjøre julepyntingen enkel. Kjøper masse sløyfebånd i rødt og grønt som jeg knyter rundt lysestaker og andre ting. Hvis du har gardiner som "tåler" fargene kan du også pynte litt på dem med sløyfer.

I vinduene henger jeg opp store kongler med sløyfer på og noen bjeller jeg har arvet. Litt granbar i et fat/trau er også fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne nisser. De røde er kjempesøte. Pleier sette de på et sånnt speil sammen med et juletre i glass og stearinlys. Kjempefint!!!!

Ellers er jeg veldig glad i nisser, så det fylles opp med de rundt omkring. Har ikke så mange enda men de er så koselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Jeg har noen små bjeller i sølvplett som jeg henger opp i vinduene. Kjempefine! Fås kjøpt hos sølvsmeder rundt omkring. Tror kanskje de fås i flere størrelser, men jeg tror mine er ca 6-7 cm høye. Koster ca 100 kr tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Jeg har noen blånisser - og vismennene fra Hadeland. Ellers pnter jeg med nisser (helst søte små hjemmelagde ullnisser)... Syns det er koselig å pynte til jul, men det kan bli for mye også....Tror jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...