Gå til innhold

Er norsk et døende språk?

Isambard

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Jeg har ikke kommet med noen påstander. Det gjorde sånn sett ikke TS heller, hun stilte noen spørsmål.

Anonymkode: 10394...451

Men om du heller ikke mener at norsk er døende, så er det jo ikke så mye mer å diskutere. Da er vi jo enige. Jeg fikk inntrykk av at du mente det siden du sa deg enig med TS og sa imot meg, men jeg er enig i at det ikke var akkurat det du sa.

Anonymkode: ac718...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men om du heller ikke mener at norsk er døende, så er det jo ikke så mye mer å diskutere. Da er vi jo enige. Jeg fikk inntrykk av at du mente det siden du sa deg enig med TS og sa imot meg, men jeg er enig i at det ikke var akkurat det du sa.

Jeg deler bekymringen til TS. Om det ikke kan kategorisers som døende, så virker det som om det er på vei til å bli veldig utvannet hvis trenden med å bruke så mye engelsk i hverdagen fortsetter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg deler bekymringen til TS. Om det ikke kan kategorisers som døende, så virker det som om det er på vei til å bli veldig utvannet hvis trenden med å bruke så mye engelsk i hverdagen fortsetter.

Jeg er absolutt enig i at norsk er et språk i forandring og mister domene i noen bransjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...