Gå til innhold

Tar det virkelig 15-20 år før man blir helt borte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste at det tar 15-20 år fra man dør til man blir helt borte , altså til jord. Og at det tar 15 år fra man dør til man blir et skjelett. Om man er gravlagt,og ikke kremert selvfølgelig. Tar det virkelig så lang tid? Høres helt utrolig ut.

Anonymkode: b8288...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leste at det tar 15-20 år fra man dør til man blir helt borte , altså til jord. Og at det tar 15 år fra man dør til man blir et skjelett. Om man er gravlagt,og ikke kremert selvfølgelig. Tar det virkelig så lang tid? Høres helt utrolig ut.

Anonymkode: b8288...fae

Man er faktisk et skjelett hele tiden mens man lever og når man dør blir mennesket/sjelen borte, mens kroppen tar så lang tid å nedbryte, så kanskje hjelper det på farten om man er litt psykisk nedbrutt i dødsøyeblikket? :klo: Æ veit ikkje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (11 minutter siden):

Man er faktisk et skjelett hele tiden mens man lever og når man dør blir mennesket/sjelen borte, mens kroppen tar så lang tid å nedbryte, så kanskje hjelper det på farten om man er litt psykisk nedbrutt i dødsøyeblikket? :klo: Æ veit ikkje. 

Tror du misforstår TS her. 

TS. Det spørs kanskje på kisten? Hvor lufttett den er eller ikke. Kanskje spørre han tik-tok gravferdskonsulenten Tor Håkon Gabrielsen tror jeg han heter

Anonymkode: 38881...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du misforstår TS her. Anonymkode: 38881...fb6

Å? Hvordan da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir begravet i en kiste på en kirkegård, så er det i alle fall sånn at noen andre ikke kan begraves på den samme gravplassen før det har gått tjue år.     

Men det er vel ikke akkurat "overflod" på tilgjengelig plass på kirkegårder i Norge. Så hvis de hadde muligheten til å bruke graver om igjen etter for eksempel 5 år eller 10 år, da ville de selvfølgelig brukt denne muligheten. 

Anonymkode: 89222...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tror du misforstår TS her. 

TS. Det spørs kanskje på kisten? Hvor lufttett den er eller ikke. Kanskje spørre han tik-tok gravferdskonsulenten Tor Håkon Gabrielsen tror jeg han heter

Anonymkode: 38881...fb6

Jeg har også lest at det kommer an på hvor i verden man er begravd. I tropiske land kan det ta kortere tid , mens her i nord tar det lengre tid pga. mye frost og kulde. Men i følge forskere tar det i gjennomsnitt 15-20 år.

Anonymkode: b8288...fae

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...