Gå til innhold

Snart lappen, snart bil - hva bruker dere i mnd ca på bensin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en Toyota Yaris Active, hybrid bil.

Lurer litt på hva dere andre bruker ca i mnd på bensin? 500 kr? 1000 kr?

Og presiser om det fordi dere bruker bilen hver dag eller om dere kun bruker den i helgene osv?

Jeg tenker stort sett helgebruk, da jeg bruker kollektivt til jobb.

Anonymkode: 738ef...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og presiser om det fordi dere bruker bilen hver dag eller om dere kun bruker den i helgene osv?

Det blir som å spørre om hvor langt et tau er :)

Hvor mange mil har du tenkt å kjøre i helgene og hvor mye bruker bilen din på mila? Når du har funnet ut dette, er det lett å regne ut hva du bruker i mnd på bensin. 

Anonymkode: cf968...f26

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alt for mye når dattera fikk lappen i tillegg. Vurderer sterkt el bil. Men mannen vil ikke før Skoda kommer med el bil i suv versjon. 

Anonymkode: beda8...a20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 tusen, tenker jeg. 

Hvor langt er et tau, ja.

Anonymkode: 84a01...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor mye du kjører, selvsagt. 

@Ab...a20, Ŝkoda har Enyaq SUVen som elektrisk bil. Ganske ok, om enn ikke like god som f.eks. Kia EV6.

Anonymkode: d0f51...7f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen kan svare?

Det er jo bare til å svare hvor ofte dere bruker bilen og hva ca dere bruker i mnd på bensin??

Hvor vanskelig kan det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen min bruker 0,6 på blandet kjøring og jeg har forsikret den for 8000 km i året! 
Bruker vel like mye på bom som på bensin. 

Anonymkode: 8c75c...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så ingen kan svare?

Det er jo bare til å svare hvor ofte dere bruker bilen og hva ca dere bruker i mnd på bensin??

Haha, hissig spørsmålsstiller? Du kan regne med 1 kr/km for en liten bil, opp mot 2 kr/km for en SUV.

Anonymkode: d0f51...7f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 1400 kr i måneden.

Jeg har arbeidsvei på til sammen 70 km. Dessuten har jeg hytte nesten 100 km hjemmefra, og der er jeg ca 2 ganger per måned. Utenom dette kjører jeg til kino/kultur-ting, på vennebesøk, til trening, til nærmeste by for å shoppe noen helger osv osv. Det blir til sammen nærmere 2000 km i måneden. 

Min VW Passat GTE, som er en plug-in hybrid, har et gjennomsnittsforbruk på drøyt 0,3 l/mil på langkjøring. På på kort småkjøring kan jeg kjøre utelukkende elektrisk og lade mellom hver tur, så der har jeg ikke bensinkostnader. Jeg prøver å fylle bensin når prisene er lave, men det er jo generelt dyrt for tiden. Veldig sterk bevissthet på lading og bensinpriser kunne nok bidratt til å presse ned drivstoffkostnadene med en hundrelapp eller så. 

Anonymkode: ad901...f7b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så ingen kan svare?

I alle dager...

Anonymkode: 0dda3...5c0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 600 i måneden i bensin, og kjører bil 5 dager i uken. Men det sier egentlig veldig lite. I fjor brukte jeg over dobbelt så mye på bensin, og kjørte bilen bare 1 dag i uken. 

Anonymkode: 2c7d8...ff2

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjører godværsbilen så går det fort 70 liter på ei helg med 98. Totalt brukt nesten 9000 på bensin i sommer på gullet mitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det er helt uten betydning for deg hvor mye andre bruker bilen og hvor mye de bruker på drivstoff pr mnd.

Det som bør bety noe for deg er jo hvor mye du må regne med i utgifter og da får du finne ut drivstofforbruket pr km og gange med antall kilometer du regner med å kjøre. Og drivstoffutgiftene er jo bare en brøkdel av kostnadene ved å ha bil. Du må også plusse på verditap, service og reparasjoner, dekkslitasje, bompenger, parkering, forsikring mm. 

Anonymkode: 0dda3...5c0

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker alt for mye når dattera fikk lappen i tillegg. Vurderer sterkt el bil. Men mannen vil ikke før Skoda kommer med el bil i suv versjon. 

Anonymkode: beda8...a20

Gode nyheter, Skoda enyaq har vært på markedet en god stund. Mulig å gjøre en god deal både på brukte og nye

Anonymkode: a0c04...b36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt 2000 tror jeg. Gammel, billigbil da. Kjører ca 3 mil 3 dager i uken

Anonymkode: f8085...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 10 år gammel Volkswagen polo og bruker ca 500 i måneden på bensin. Kjører til og fra jobb hver dag, men det er en tur på kun 12 minutter hver veg. Bruker bilen i hovedsak til kortere turer med noen unntak. Har en mann som ofte jobber to timer fra her vi bor (over lengre perioder) og merker veldig godt at jeg må fylle mye oftere dersom jeg reiser en del til og fra han der han jobber. Har forsikring på 15000 i året, men jeg kjører aldri så mye.

Anonymkode: f6ee2...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2007 Prius, bruker ca. 350,- pr. mnd. på drivstoff (fyller ca. annenhver måned). Mye småkjøring men også 1-2 langturer pr. mnd.

Anonymkode: a1534...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.10.2023 den 21.39):

Så ingen kan svare?

Ok...

Nå bruker jeg bilen hver dag og kun hverdager, det koster meg ca 500,- i bensin pr måned.

Jeg brukte bilen i annenhver helg i tillegg tidligere, da brukte jeg ca 2500,- i bensin pr måned.

Anonymkode: db234...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...