Gå til innhold

Billig, mager og sunn mat til å ha med på jobb?


Gjest Summertime

Anbefalte innlegg

Gjest Summertime

Jeg jobber i en restaurant ved siden av skolen og får veldig ofte lite tid til å spise mens jeg er der. Jobber som regel 6-7 timer, så jeg er helt avhengig av mat (blir gretten ellers :sjenert:

Er kjempelei av maten vi har, så jeg orker ikke lage meg noe av det som er der. Finnes det noe ferdigmat som jeg kan ta med meg og f.eks. varme i microbølgeovnen? Har også vanlig pizzaovn der. Har begynt en ny og sunn livsstil, så det må være magert og godt. Har egentlig ingen gode ideer selv da.. Det bør være billig også, litt kjipt å bruke masse penger på mat på jobb når jeg er omringet av ting å spise :) Ikke brødskiver..

Noen med gode tips her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med salat? Det er enkelt og godt. Fyll en matboks med salatblader, tomatbåter/cherrytomater, ananas, paprika, agurk, hardkokte egg i båter, kokt pasta (evt ris, linser eller couscous), sopp, skinke, kylling, tunfisk, oliven og ellers hva du måtte ønske. Ta med dressing i en liten boks ved siden av om du ikke vil blande i.

Eller lag noe du kan varme i mikrobølgeovn, wok med ris/nudler, tunfisk med ris/pasta, pasta med tomatsaus e.l., gryteretter/supper, omelett, ferdiggrillet kylling, kalde fiskekaker (f.eks. i pitabrød eller grovt hamburgerbrød), bak fylte horn/snurrer e.l. som du fryser ned. Ta opp så mange du trenger samme dag, og innen lunsj er de tint, eller du varmer dem i mikro på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...