Gå til innhold

Forlovere krever at oppholdet dekkes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to forlovere som begge mener at vi som brudepar skal dekke hotellovernatting. Det er innenlands og de må bo på hotell en helg. Er ikke dette helt urimelig, ganske smålig og frekt?

Anonymkode: d3913...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Det er litt rart å kreve ting av hverandre i et vennskap som er nær nok til å være forlover. Visste de at det å være forlovere for dere kom til å koste penger før de sa ja?

Anonymkode: fab95...b2f

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja det kommer ann på. MÅ de bo på dette hotellet eller kan de bo hjemme og dra til og fra? 

Om brudeparet krever at de skal bo på hotellet syntes jeg også at brudeparet skal dekke dette. Om de ønsker å bo på hotellet for å slippe taxi 20 min hjem syntes jeg de kan dekke dette selv.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke helt urimelig, ganske smålig og frekt! Det er noe dere bør vurdere, de er jo tross alt forloverne dine og de gjør vel en del for deg på forhånd og ikke minst på selve dagen?!

Anonymkode: c6e4d...e21

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dekket hotell for forloverne våre. Falt oss ikke inn at de skulle betale det selv, det var jo vi som valgte forlovere fra andre steder enn der vi bor/der vi giftet oss. Jeg dekket også togreisen for min forlover siden hun ikke hadde bil.

Anonymkode: eb95f...6e6

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde vurdert det hvis de måtte bo på hotell. Kan dere ikke ordne annen overnatting? 

Jeg var forlovere en gang. Og bruden betalte ikke noe annet enn blomster i bryllupet. Aldri igjen. Fly, tog, overnatting, og ikke bare en gang men også for utdrikningslag og for kjoleprøving. Det rutinerte meg og jeg fikk aldri noe igjen for det, ikke heller når jeg giftet meg. Det gikk definitivt ut over vennskapet. Jeg er ikke gjerrig og det er ikke pengene som er det viktige her, men hvilken verdi begge legger i vennskapet. Det gikk opp for meg at jeg la høyere verdi i vennskapet enn hva bruden gjorde. 

Anonymkode: 8de0d...355

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel personer som ellers ville vært gjester som kom i bryllupet? 

Har de hatt mye utgifter til nå? Har du krevd stort og dyrt utdrikkningslag? Har du krevd at de kjøper dyre kjoler? At de bruker penger på hår og sminke? Krever du stor arbeidsinnsats? Må de pynte kirke, lokale? 

Du skjønner tegninga? Krever du mye av dem som forlovere, syns jeg du skal vurdere det - men er de litt sånn som bare dukker opp og er forlovere under vielse og middag - da kan de betale selv. 

 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krever ingenting annet en at de kommer, skal ikke være kirkebryllup. 

Anonymkode: d3913...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen fasitsvar utenfra. Det burde derimot være en selvfølge hva som er riktig for dere , dere er jo hverandres aller beste venner? 
hvor gamle er dere, har dere lik økonomi, hvem har flyttet slik at de må bo på hotell, hvorfor må de bo på hotell, spiller hotellutgifter noen rolle i deres budsjett/ er de like etablerte osv. for alt vi vet kan forloverne deres være studenter . 

 

Anonymkode: 146cc...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (37 minutter siden):

Tja det kommer ann på. MÅ de bo på dette hotellet eller kan de bo hjemme og dra til og fra? 

Om brudeparet krever at de skal bo på hotellet syntes jeg også at brudeparet skal dekke dette. Om de ønsker å bo på hotellet for å slippe taxi 20 min hjem syntes jeg de kan dekke dette selv.

Taxi kan jo koste mer enn hotell

Anonymkode: 146cc...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste de at de måtte bo på hotell når dere spurte om de ville være forlovere eller så de for seg at de kunne dra hjem til eget hus?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Tja. Det er litt rart å kreve ting av hverandre i et vennskap som er nær nok til å være forlover. Visste de at det å være forlovere for dere kom til å koste penger før de sa ja?

Anonymkode: fab95...b2f

Dette!

De jeg valgte som forlovere var hvert fall nære nok at jeg kunne sagt ala dette på forhånd; Vil gjerne at du skal være forlover, men vi har ikke penger til å betale hotellet deres🤷‍♀️

Altså, om de ikke var forlovere så hadde de vel blitt bedt og det er vel skrevet i innbydelsen om gjestene må betale opphold selv?

Har vært mange bryllupp, alt fra kort vielse på ett rådhus til ett 4 dagers langt på en vingård i Italia.. Og uansett hvem type bryllupp; så var eventuelle forventede kostnader oppført i innbydelsen.

I Spania bryluppet stod det i innbydelsen;

Da brylluppet er i Spania, reise og opphold må bookes og betales av gjestene selv, så vi verken ønsker eller forventer  gaver, og ingen gavebord vil bli satt opp, da dere gjestene er gaver i seg selv.

Mat og drikke dekkes av oss.

 

Anonymkode: 9ea1c...d4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke dette helt urimelig, ganske smålig og frekt?

Anonymkode: d3913...91c

Hvis du mener det er helt urimelig, ganske smålig og frekt, kan du si nei og finne andre forlovere. 

Anonymkode: ada72...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ber dem om en tjeneste, gjerne i form av masse opplegg med utdrikningslag, og så gir du dem regninga for å stille opp. 

Det er du som er kjiip og gjerrig. 

Anonymkode: 9a360...2d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at akkurat forlover kan man kanskje betale oppholdet for. Ihvertfall hvis det er nødvendig at de bor på dette hotellet. 

Anonymkode: 05b3d...459

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mening er at bryllupshysteriet har gått for langt!

En forlover er ikke lenger nok, nå skal man gjerne ha flere. I tillegg til at mange gjerne har flere voksne brudepiker.

Alt må matche ned til minste lille fargenyanse.

Brud og brudgom skal ha dyre utdrikningslag.

Gjester er forventet å reise urimelig lang, og ha flere hotellovernattinger ifm. bryllupet.

Mange krever helt bestemte kleskoder (utover de tradisjonelle), som gjerne stiller krav til farger, stil, kvalitet m.m.

Og på toppen av dette forventer brudeparene seg gjerne penger, ikke gaver.

 

Dette maniske materialistiske statusjaget må ta slutt. Det er ikke bra for noen!

 

 

 

Anonymkode: 93d0c...2c6

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare vært forlover en gang. Bruden (brudeparet) betalte sminke, at håret mitt ble satt opp og overnatting. Kjole valgte og betalte jeg selv. Bruden tilbød meg å betale kjole også, men jeg takket nei. I tillegg ble jeg invitert på 6 retters middag av bruden etterpå som takk for all hjelp i forkant av bryllupet, all mental støtte, tale + å arrangere utdrikningslag. 

Får ofte inntrykk av at mange bruder tenker at det å være forlover en en stor ære, som forlovere skal være veldig takknemlig for i seg selv, men det er jo ofte mye jobb ved det. Kan bli ganske dyrt også. Jeg satte for eksempel et pristak på utdrikningslag, for at flest mulig skulle kunne være med, og betalte resten av egen lomme. Mye jobb var det også. 

Tror jeg var usedvanlig heldig med brud som virkelig satte pris på min innsats, men tror nok det er mange bruder som bør tenke litt bedre over at det ikke bare er en ære, men innebærer ofte ganske mye innsats, tid og kanskje også penger. 

Jeg ville spandert overnatting på dem, og lagt en hyggelig hilsen på rommet i tillegg. Vin, noe godt og en takk. 

Anonymkode: 10c09...a02

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (13 timer siden):

Tja det kommer ann på. MÅ de bo på dette hotellet eller kan de bo hjemme og dra til og fra? 

Om brudeparet krever at de skal bo på hotellet syntes jeg også at brudeparet skal dekke dette. Om de ønsker å bo på hotellet for å slippe taxi 20 min hjem syntes jeg de kan dekke dette selv.

20 min med taxi kan fort koste mer enn hotellrom og i hvert fall hvis de skal ta taxi begge veier

Anonymkode: 2adcf...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

20 min med taxi kan fort koste mer enn hotellrom og i hvert fall hvis de skal ta taxi begge veier

Anonymkode: 2adcf...5c5

Kommer litt an på hvor det er i landet. Her er ikke 20 min like dyrt som i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...