AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #21 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er galt egentlig? Som stemor er man taperen uansett. Stemor bryr for mye, for lite… vær glad hun bryr seg om barnet ditt som ikke er hennes! Er hun en ok person så er hun en ressurs for deg og barnet. Legg sjalusien og egne følelser til side! Anonymkode: d62cd...67e Stemor her er jo åpenbart ikke helt god. Selvfølgelig reagerer ts, det ville enhver oppegående forelder gjort. Om jeg skulle fått meg en samboer hadde jeg da ikke sagt til ungene at de skulle kalle han pappa og selv droppet all kommunikasjon med far til ungene! Det er hverken normalt eller greit. Steforelder må gjerne være en ressurs for barna, men helst ikke gal og ta over hva som faktisk er fars og mors rolle. Anonymkode: ebf6d...947 13 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #22 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stemor her er jo åpenbart ikke helt god. Selvfølgelig reagerer ts, det ville enhver oppegående forelder gjort. Om jeg skulle fått meg en samboer hadde jeg da ikke sagt til ungene at de skulle kalle han pappa og selv droppet all kommunikasjon med far til ungene! Det er hverken normalt eller greit. Steforelder må gjerne være en ressurs for barna, men helst ikke gal og ta over hva som faktisk er fars og mors rolle. Anonymkode: ebf6d...947 Alle her går til angrep mot stemor. Jada, hun skal ikke be barnet kalle henne mamma, men ta det med faren. Han har meldt seg helt ut og lagt ansvaret på nye damen. Anonymkode: d62cd...67e 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #23 Skrevet 1. oktober 2023 Høres ut som dette er en dominerende og egoistisk dame som ikke helt forstår ser på relasjoner siden hun overkjører deg totalt. Og far er vel en pingler som ikke sier noe. Går nesten utifra at dama har en psykisk forstyrrelse eller noe. Folk flest er jo ikke så jævlig. Anonymkode: 038c8...e05 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #24 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Usikker. Anonymkode: 26755...e3d Du aner ikke hvor lenge de har vært sammen? Hvor involvert og engasjert er du i hvem barnet ditt tilbringer tid med? Anonymkode: a28d1...f87 1 5
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #25 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle her går til angrep mot stemor. Jada, hun skal ikke be barnet kalle henne mamma, men ta det med faren. Han har meldt seg helt ut og lagt ansvaret på nye damen. Anonymkode: d62cd...67e Jeg tenker det er en perosnlighetsforstyrrelse jeg. Borderline eller noe. Hun har jo null interesse andre enn seg selv. Stakkars barnet.. Anonymkode: 038c8...e05 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #26 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle her går til angrep mot stemor. Jada, hun skal ikke be barnet kalle henne mamma, men ta det med faren. Han har meldt seg helt ut og lagt ansvaret på nye damen. Anonymkode: d62cd...67e Så det du egentlig sier er at en stemor er uangripelig? Er stemor gal, så kan man si det. Samme hvis en mor eller far fremstår som det. Anonymkode: ebf6d...947 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #27 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du aner ikke hvor lenge de har vært sammen? Hvor involvert og engasjert er du i hvem barnet ditt tilbringer tid med? Anonymkode: a28d1...f87 Høres ut som du Går utifra at far kommuniserer bra med TS når det åpenbart ikke virker sånn 🤔 jeg tenker at han ikke har sagt en dritt om det jeg! Anonymkode: 038c8...e05 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #28 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du aner ikke hvor lenge de har vært sammen? Hvor involvert og engasjert er du i hvem barnet ditt tilbringer tid med? Anonymkode: a28d1...f87 Hvordan skal ts kunne vite hvor lenge forholdet har vart mener du? Anonymkode: ebf6d...947 7 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #29 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som du Går utifra at far kommuniserer bra med TS når det åpenbart ikke virker sånn 🤔 jeg tenker at han ikke har sagt en dritt om det jeg! Anonymkode: 038c8...e05 Du forstår jeg ikke spør om eksakt tid og sted de møttes og forelsket seg? Jeg tenker man vet hvor lenge et menneske har vært i livet til barnet ditt, når ts påstår det er kun kontakt med stemor hele tiden. Anonymkode: a28d1...f87 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #30 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan skal ts kunne vite hvor lenge forholdet har vart mener du? Anonymkode: ebf6d...947 Mener du virkelig at man ikke aner om noen har vært sammen i et par måneder, ett år eller flere år? Anonymkode: a28d1...f87 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #31 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du aner ikke hvor lenge de har vært sammen? Hvor involvert og engasjert er du i hvem barnet ditt tilbringer tid med? Anonymkode: a28d1...f87 Du virker dømmende. Anonymkode: df70f...7e0 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #32 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker dømmende. Anonymkode: df70f...7e0 Jeg er ikke dømmende i det hele tatt, men når en mor svarer «usikker» på hvor lenge en person som barnet kaller mamma har vært i livene deres, må jeg innrømme at varsellampene mine går. Anonymkode: a28d1...f87 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #33 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva er galt egentlig? Som stemor er man taperen uansett. Stemor bryr for mye, for lite… vær glad hun bryr seg om barnet ditt som ikke er hennes! Er hun en ok person så er hun en ressurs for deg og barnet. Legg sjalusien og egne følelser til side! Anonymkode: d62cd...67e Hun er jo åpenbart psyk. Stemor altså. Anonymkode: 038c8...e05 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #34 Skrevet 1. oktober 2023 Dette er jo helt sykt. Dog har min bonusspurtom å få lov å kalle meg mamma. Jeg svarte ja, du kan kalle meg hva du vil. Men det var jo ikke fordi hun følte på at jeg var mammaen hennes likt eller mer enn mammaen hennes. Det handlet om tilhørighet pga hennes to yngre halvsøsken kalte meg det. Dessuten så visste jeg hun ikke kom til å bruke mamma om meg. Og at det var mest en bekreftelse på at hun betydde like mye for meg som mine egne. Jeg tror hun sa det to ganger i et litt sårt øyeblikk. Å kreve at et bonus barn skal kalle seg for mamma, sier jo litt om hvor sykt sjalu hun er, og hvor syk i hodet hun er. Anonymkode: 8f4c5...071 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #35 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke dømmende i det hele tatt, men når en mor svarer «usikker» på hvor lenge en person som barnet kaller mamma har vært i livene deres, må jeg innrømme at varsellampene mine går. Anonymkode: a28d1...f87 Kansje du skal skru av alarmen og samle deg litt da? FAR SNAKKER IKKE MED TS. Anonymkode: 038c8...e05 12
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #36 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du virkelig at man ikke aner om noen har vært sammen i et par måneder, ett år eller flere år? Anonymkode: a28d1...f87 Man kan fint skjule et forhold i lang tid ja, om han ikke har ønsket at ts skulle vite om det. Anonymkode: ebf6d...947 14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #37 Skrevet 1. oktober 2023 Dette er ikke bra for barnet. Du må ringe far for å snakke om dette. Hvis han seriøst ikke svarer så ringer du nærmeste familievernkontor, forklarer saken og ber om at de innkaller til mekling for deg og far så fort som mulig. Så sender du fars kjæreste en melding om at du forholder deg til "Per" som er barnets far når det gjelder deres felles barn. Dette er jo helt sykt. Men det sykeste er at barnets far støtter opp om at hun som er så liten får ny mamma og nekter kontakt med deg. Det går faktisk ikke an når man har barn. Du må bare riste av deg sjokk og vantro og ta litt tak. Dette handler jo ikke om at eks har ny dame eller at hun vil leke familie, men om en 4-5 åring som blir helt forvirret og en far som har koblet seg helt av. Anonymkode: 8f01c...d83 8
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #38 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke dømmende i det hele tatt, men når en mor svarer «usikker» på hvor lenge en person som barnet kaller mamma har vært i livene deres, må jeg innrømme at varsellampene mine går. Anonymkode: a28d1...f87 Spørsmålet var hvor lenge forholdet har vart, ikke hvor lenge barnet har kjent vedkommende. Barn kan også bli bedt om å ikke fortelle, for den saks skyld. Anonymkode: ebf6d...947 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #39 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle her går til angrep mot stemor. Jada, hun skal ikke be barnet kalle henne mamma, men ta det med faren. Han har meldt seg helt ut og lagt ansvaret på nye damen. Anonymkode: d62cd...67e Vanskelig å ta det med far når han har stoppet å kommunisere, vel? Anonymkode: 0de9f...a94 4 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2023 #40 Skrevet 1. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kansje du skal skru av alarmen og samle deg litt da? FAR SNAKKER IKKE MED TS. Anonymkode: 038c8...e05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan fint skjule et forhold i lang tid ja, om han ikke har ønsket at ts skulle vite om det. Anonymkode: ebf6d...947 Men de har jo hatt dialogen på et tidspunkt; og på et annet tidspunkt har stemor tatt over. Er det snakk om en kjæreste som har vært i livet til far et par uker? Er det en partner som har vært i livet til far i 3 år? Det er for få detaljer i HI, det er bare en side av saken, derfor jeg spør flere spørsmål. Anonymkode: a28d1...f87 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå