Gå til innhold

Hvilke spørsmål fikk du på oppkjøring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 9.24):

Og husker du hvor du kjørte? Var det mye i byen, landevei, motorvei? Litt av alt? Måtte du vise at du kunne andre ting (parkere, snu på trange steder e.l.?)

Anonymkode: 1d2c9...a18

Jeg bodde veldig "landlig" til, så jeg måtte i så fall ha kjørt i ett par timer bare for å komme til en større by. Men enkelte steder her jeg bodde var litt mer trafikk, for eksempel rundt et kjøpesenter og ett par andre butikker. Så kjørte selvfølgelig litt der også, pluss landlig kjøring. 

Parkering gjør man selvfølgelig når man skal  starte opp utenfor Statens Vegvesenet, og når man skal parkere der igjen etter kjøre-timen. Men hvis det er noen parkeringshus som ikke ligger alt for langt unna kjøreturen, så kan det hende at sensoren ønsker at du skal parkere der inne også. Å kjøre inn og ut av sånne parkeringshus, pluss å parkere der, blir kanskje iikke helt det samme som "vanlig" parkering ved parkeringsplasser utendørs. 

Jeg tror spørsmålet jeg fikk var hvordan man burde sjekke frontlysene og baklysene. Hvordan lysene ser ut - eller om de ikke fungerer ordentlig - burde man selvfølgelig klare å se på egen hånd, i tilfelle man ikke kjenner noen som bare kan gå ut av kjøretøyet for å gå en runt rundt kjøretøyet.    

Anonymkode: d320c...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.10.2023 den 9.24):

Og husker du hvor du kjørte? Var det mye i byen, landevei, motorvei? Litt av alt? Måtte du vise at du kunne andre ting (parkere, snu på trange steder e.l.?)

Anonymkode: 1d2c9...a18

Fikk spørsmål om nødtrekanten (hvor den var og om jeg kunne ta den på) og hva som ikke måtte være på samtidig som den (nærlyset og fjernlyset fordi da ser man ikke nødtrekanten så godt/dårligere effekt).

Fikk rygge rundt et hjørne og ryggeparkere. Kjørte på landevei (60),  i boligfelt med 30sone og 40, i bymiljø med ulike lyskryss og kryss og på motorveien. Flerarmede rundkjøringer med flere felt. Kjørte stort sett i Tananger/Stavanger.

Anonymkode: 427b3...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 13.05):

Hvordan kan man finne ut om frontlysene og baklysene på bilen fungerer på egen hånd, hvis man ikke har noen som kan gå ut av bilen og faktisk sjekke om lysene fungerer som de skal?    

Anonymkode: d320c...6ea

Ikke spes vanslelig. En går ut og ser.

Anonymkode: 79791...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ganske mange år siden for min del (25), men husker at jeg skulle vise at frontlysene fungerte (stå med fronten mot en vegg) og vise ett eller annet under panseret. Jeg strøk på første forsøk, hadde samme sensor dagen etterpå og da droppet han spørsmålene

Anonymkode: 088fd...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekke om bremsekraftforsterkeren funker, men kjørte opp i tesla m y så sa bare at det ikke går ann å sjekke,  fordi den skrur seg på når man trykker på bremsen

Anonymkode: ebe30...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Sjekke om bremsekraftforsterkeren funker, men kjørte opp i tesla m y så sa bare at det ikke går ann å sjekke,  fordi den skrur seg på når man trykker på bremsen

Anonymkode: ebe30...eb7

Hehe, ja jeg sa det samme fordi jeg kjørte opp med el bil første gang (strøk). Da sa sensor: «gjør det uansett». Så da måtte jeg lekevise det, så teit å ikke bare godta forklaringen. 

Anonymkode: 427b3...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vel ikke noen direkte spørsmål, men fikk beskjed om å rygge meg inn på en parkeringsplass. Rett før vi kjørte tilbake til Sv. Jeg klarte det helt fint. 

Husker at jeg var livredd for at jeg skulle få noen spørsmål om ting i motorrommet 😄 Da hadde jeg nok slitt litt ja. 

Stod på første forsøk på oppkjøringen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...