Gå til innhold

Gnien mann. Eller?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor forventer du at dere ikke skal dele 50/50, ts? Det betyr jo at du har en reell forventning om at han skal finansiere din livsstil. Hvor kommer den fra?

Det normale er å øke egen lønn om man ønsker seg mer penger. Det står du selvsagt fritt til, selv om du er i et forhold. Det er jo du, ikke han, som har bestemt at 550 er en lønn du er fornøyd med, er det ikke? Dersom du ikke synes det er en tilstrekkelig lønn - søk nye jobber, gå kurs som gir økt ansiennitet og inntekt, søk på lederstillinger, eller be om mer ansvar der du er, eller ta en utdannelse som enten øker verdien på den du alt har, eller en helt ny utdannelse. Ikke lev på menn, ts. Formødrene dine kjempet hardt for at du skulle finansiere deg selv, så ta dem på alvor.

Anonymkode: 7b346...02d

Har du lest tråden eller?

Anonymkode: 2edc8...53a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 hours ago, MorTil2 said:

Nei. Hun skriver at de pr nå går på kafe en gang i uken. Take-away en gang i måneden. Hvis kafe inkluderer barn (er det et eller flere barn ts?), så kan det fort bli penger ut av noe slikt. Og kanskje han ikke synes det er så kjempekjekt å gå på kafe, og dermed ikke det han ønsker å bruke enda mer penger på.

Jeg tenker ts skal tenke igjennom om det hun ønsker at mannen skal bruke mer penger på er ting hun trives med, men ikke nødvendigvis han synes er det han helst vil bruke penger på. Menn pleier vel egentlig ikke å like kafe? Er ikke det en kvinne/venninnegreie?

Les før du svarer! Hi skriver tydelig i hovedinnlegg at de betaler annenhver gang for kafebesøk, og deler utgiftene 50/50 (dette i ett svar fra hi). 

Anonymkode: 8bb81...102

Skrevet
MorTil2 skrev (16 timer siden):

Nei. Hun skriver at de pr nå går på kafe en gang i uken. Take-away en gang i måneden. Hvis kafe inkluderer barn (er det et eller flere barn ts?), så kan det fort bli penger ut av noe slikt. Og kanskje han ikke synes det er så kjempekjekt å gå på kafe, og dermed ikke det han ønsker å bruke enda mer penger på.

Jeg tenker ts skal tenke igjennom om det hun ønsker at mannen skal bruke mer penger på er ting hun trives med, men ikke nødvendigvis han synes er det han helst vil bruke penger på. Menn pleier vel egentlig ikke å like kafe? Er ikke det en kvinne/venninnegreie?

Her i huset er det mannen som vil på kafe. Jeg synes egentlig det er bortkastet penger, men innimelllom blir jeg med for han liker det. En kopp kaffe og et kakestykke til ca 150-170 pr pers er etter min mening helt idiotisk. 

Anonymkode: 15cb8...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...