AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #21 Skrevet 28. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er det jeg håper. At vi kanskje bare trenger å komme oss ut av den ekstremt dårlige sirkelen vi er i nå 😊🤞 -TS Anonymkode: 9e845...55a Det er SÅ utmattende når det er sånn. Jeg holdt på selv i flere timer hver eneste kveld i 2 mnd, og jeg følte det sku rable for meg (også alene så måtte jo bare stå i det)😵💫 Det tar så mye energi, og frustrasjonen bygger seg bare mer og mer opp for hver kveld. Og jeg fikk 0!! alenetid pga hele kvelden gikk med på leggingen.. Følte meg helt kvalt av hele situasjonen. Til slutt var det så ille at når barnet endelig sovna så satt jeg og tenkte og grua meg til neste kveld 🙄 Søk hjelp av lege❤️ En ting er at søvnen er viktig for barnet, men det er fader meg minst like viktig for foreldre å få styr på det der før man ender opp med depresjon og utbrent… Anonymkode: 78ad4...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #22 Skrevet 29. september 2023 Er han trøtt og sliten på dagtid, eller bærer preg av lite søvn på andre måter, som eks atferdsvansker, kort lunte o.l.? Er han lett å vekke om morgenen? Hvordan er helgene, altså når legger du han og når står han opp? Det høres ut som dere har gode kveldsrutiner så spør derfor ikke om det 😊 Avhengig av hva du har svart på spørsmål over: *kanskje han bare trenger 7-8 timers søvn. I så fall legg han kl 22-23. Jepp, kjipt å miste voksentiden😅 *han har innsovningsvansker av ulike grunner som overtrøtt, ond sirkel ved at han tidligere har ligget lenge uten å faktisk være trøtt osv. I så fall legg han 23 og så legger du ham 15 min tidligere hver tredje dag. Virker ikke dette etter en mnd, start med melatonin i samråd med lege. Jeg har fire barn. Et av dem, nå 20 år, har adhd. Han trengte ikke lite søvn, tvert i mot. Han sovnet ikke på kvelden, våknet like tidlig og dagene og atferd bar preg av dette. Vi fant til slutt ut at fordi han kanskje én dag la seg en time senere, typisk helg, så var søvnen ødelagt i dagevis. Så her trenge vi ikke begynne med melatonin, men være helt nazi på søvnrutiner. Vi fikk et nytt barn. Har et barn som trenger lite søvn, som en voksen. Ca 7-8 timer. Like blid og opplagt osv. Vi fikk et nytt liv da vi innså dette. Så i stedet for frustrasjon og irritasjon mellom oss foreldre og om hvem som skal legge (for det tok jo hele kvelden 7 til 23) og oss og barnet, satt barnet med rolig aktiviteter, mens vi kunne slappe av med vårt. Så har vi to barn som sover etter boken 😊😊 Anonymkode: 101a4...fa1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #23 Skrevet 29. september 2023 Vil bare gi deg en klem. Det er no joke å være alene. ❤️ Anonymkode: 45c60...8a0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå