ElectricScum Skrevet 29. september 2023 #41 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Snakker ikke om forbrytelser her. Men dustete og respektløs oppførsel er heller ikke greit. De fleste godt voksne menn klarer å lese, og det er kanskje spesielt lurt å lese profiltekster før man stiller slike spørsmål. Brukte voldtekt som eksempel fordi det faktisk er en realitet selv om det høres dramatisk ut. Det er spesielt viktig å tenke på når man ubedt kontakter noen man overhodet ikke kjenner eller vet noe om på den måten. Det er så enkelt som å tenke seg om, og det gjelder på nett akkurat som i virkeligheten. Vær så snill og heller ikke rop ut om kjønnskrig med en gang noen sier noe negativt om det motsatte kjønn, for det har ingenting med det å gjøre. Flertallet av menn har sosiale antenner og vet at de ikke skal holde på sånn, så det var ikke rettet mot menn generelt. Anonymkode: 103a1...41f Jeg "roper ikke ut" om kjønnskrig. Jeg sier at overreaksjon på en teit forespørsel neppe tjener noen. Om noe så forsterker det misnøyen på begge kanter. Det er ikke slik at jeg heller har rost denne fyren opp i skyene. Det er alltid idiotisk, sløvt og lite gjennomtenkt når man ikke gidder lese profiltekster og svarer deretter. Men sløve folk finner vi overalt uten at man trenger dramatisere situasjonen utover det. 2
ElectricScum Skrevet 29. september 2023 #42 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er uhøflig å begynne samtale med en fremmed med slik spørsmål, særlig når denne fremmede har klar informasjon på profilen om at hun ikke er interessert i noe uforpliktende. Det er like frekk som å by 200 kroner for en vare på Finn der minstebudet er oppgitt til 1500. Anonymkode: e7e0d...a81 Poenget er ikke om det er uhøflig eller ei. Jeg tror de fleste er enige i at det er passelig åndssvakt å fyre av en sånn melding når det står spesifikt i profiltekst at man ikke er interessert i sex. Men i prinsippet har han ikke gjort en større forbrytelse enn å være sløv og lite oppmerksom på hvem det er han sender en slik forespørsel til. At man tenner på alle plugger og lengter etter å gi denne fyren en overhaling klarer jeg ikke se helt motivasjonen bak. Ikke ser jeg at det løser noe problem heller. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #43 Skrevet 29. september 2023 ElectricScum skrev (2 minutter siden): Poenget er ikke om det er uhøflig eller ei. Jeg tror de fleste er enige i at det er passelig åndssvakt å fyre av en sånn melding når det står spesifikt i profiltekst at man ikke er interessert i sex. Men i prinsippet har han ikke gjort en større forbrytelse enn å være sløv og lite oppmerksom på hvem det er han sender en slik forespørsel til. At man tenner på alle plugger og lengter etter å gi denne fyren en overhaling klarer jeg ikke se helt motivasjonen bak. Ikke ser jeg at det løser noe problem heller. Problemet er at slike menn bare fortsetter og fortsetter, til noen sier klart fra. Motivasjonen bak er at vi er lei av å bli sett på som sexobjekter, uansett hvordan vi går kledd, fremstår eller oppfører oss. Får mannen ingen klare beskjeder, så vil han tro at det er greit å fortsette. Anonymkode: e7e0d...a81
ElectricScum Skrevet 29. september 2023 #44 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at slike menn bare fortsetter og fortsetter, til noen sier klart fra. Motivasjonen bak er at vi er lei av å bli sett på som sexobjekter, uansett hvordan vi går kledd, fremstår eller oppfører oss. Får mannen ingen klare beskjeder, så vil han tro at det er greit å fortsette. Anonymkode: e7e0d...a81 De fortsetter fordi de i blant får napp av kvinner som ønsker det tilsvarende. Disse mennene og kvinnene må også få lov til å finne hverandre. Du kan skjelle han ut for ikke å lese profilteksten godt nok, om det gir deg en tilfredsstillelse. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #45 Skrevet 29. september 2023 ElectricScum skrev (9 minutter siden): De fortsetter fordi de i blant får napp av kvinner som ønsker det tilsvarende. Disse mennene og kvinnene må også få lov til å finne hverandre. Du kan skjelle han ut for ikke å lese profilteksten godt nok, om det gir deg en tilfredsstillelse. Også de som ikke får napp, fortsetter. Og selvfølgelig må de få lov til å finne hverandre. Men da må de drite i å spamme ned kvinner som uttrykkelig har skrevet at de ikke er interessert. For øvrig, uansett om man er kun interessert i sex eller ikke, er det utrolig sosialt klønete, frekt og ekkelt å begynne samtalen med "skal vi ha sex?" Uansett hvor uforpliktende man vil ha det, er det jo helt vanlig folkeskikk å si "hei" først, noen høflighetsfraser som viser at du faktisk ser på kvinnen som et menneske og ikke et runkeredskap, før man stiller spørsmålet. Oppdragelse heter det. Anonymkode: e7e0d...a81 1
Gjest Bombasi Skrevet 29. september 2023 #46 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Han: "Keen på sex, eller?" Du: "Ja, men ikke med deg" Funker som gull😁 Anonymkode: 12443...86b Synes dette er en bra avvisning å gi. Kort og godt. Han spurte, og du svarte. At han tar seg nær av svaret får bli på hans kappe. Svaret er ærlig og avsluttende. Det er absolutt ingen grunn til å dikkedakke med slike henvendelser.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #47 Skrevet 29. september 2023 ElectricScum skrev (57 minutter siden): Jeg "roper ikke ut" om kjønnskrig. Jeg sier at overreaksjon på en teit forespørsel neppe tjener noen. Om noe så forsterker det misnøyen på begge kanter. Det er ikke slik at jeg heller har rost denne fyren opp i skyene. Det er alltid idiotisk, sløvt og lite gjennomtenkt når man ikke gidder lese profiltekster og svarer deretter. Men sløve folk finner vi overalt uten at man trenger dramatisere situasjonen utover det. Nei, du kalte det kjønnskrig. Og hvorfor bagatelliserer du dårlig oppførsel fra enkelte menn? Du kan gjerne kalle det dramatiserende, men det er ikke greit å ubedt bryte andres intimgrenser med seksuelt innhold. Det gjør de fleste normale ikke i virkeligheten og det samme gjelder på nett. Det er nedverdigende og et overtramp mot andre mennesker. Anonymkode: 103a1...41f 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #48 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, du kalte det kjønnskrig. Og hvorfor bagatelliserer du dårlig oppførsel fra enkelte menn? Du kan gjerne kalle det dramatiserende, men det er ikke greit å ubedt bryte andres intimgrenser med seksuelt innhold. Det gjør de fleste normale ikke i virkeligheten og det samme gjelder på nett. Det er nedverdigende og et overtramp mot andre mennesker. Anonymkode: 103a1...41f Dette. Problemet som mange menn ikke forstår, er at en henvendelse ikke bare er EN henvendelse, men gjerne en av mange. Disse henvendelsene må ses i sammenheng. Første og andre gangen blir man kanskje bare lett irritert, og sletter/avviser høflig. Men så gjentar det seg, igjen og igjen, og da blir man forbanna. Hvem gir enkelte menn rett å være frekke og uhøflige mot kvinner, bare fordi disse mennene er kåte og ser på kvinner som kjøttstykker? Anonymkode: e7e0d...a81 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #49 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo helt ikke greit, men du får ikke satt ned foten for mer enn den det gjelder, i forhold til akkurat deg. Skal du kjempe en kamp på kvinners vegne, så må du skaffe deg mer enn én slik episode i halvåret. Jeg foreslår litt lettkledde bilder. Anonymkode: 5085a...77f Neida, det var kun ment for å få ut egen irritasjon. Er ikke på datingsider for å kjempe en kamp for andre, men for å forhåpentligvis finne det jeg er ute etter, et forhold. Anonymkode: 103a1...41f
herzeleid Skrevet 29. september 2023 #50 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere menn må virkelig slutte å bagatellisere menns bedritne oppførsel. Alt dere gjør er liksom bagateller, og enhver reaksjon utover et smil og "nei takk" er overreaksjon. Slutt å oppføre dere som idioter. Bare slutt. Anonymkode: e7e0d...a81 Ja dette må du slutte med.
Gjest Inverto Skrevet 29. september 2023 #51 Skrevet 29. september 2023 ElectricScum skrev (22 timer siden): Nægger lmao! Jeg skal ikke si hva jeg feilleste der XD
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #52 Skrevet 29. september 2023 Jeg har har truffet flere damer for ONS som skriver i profilen sin at de kun er ute etter seriøst forhold. Mange damer har på samme måte som menn sine behov innimellom. Det er bedre å gå rett på sak og tåle et "nei", enn å ikke ta sjansen Anonymkode: 94416...1ad
ElectricScum Skrevet 29. september 2023 #53 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, du kalte det kjønnskrig. Og hvorfor bagatelliserer du dårlig oppførsel fra enkelte menn? Du kan gjerne kalle det dramatiserende, men det er ikke greit å ubedt bryte andres intimgrenser med seksuelt innhold. Det gjør de fleste normale ikke i virkeligheten og det samme gjelder på nett. Det er nedverdigende og et overtramp mot andre mennesker. Anonymkode: 103a1...41f Jeg bagatelliserer det ikke. Jeg synes det er en bagatell. Jeg synes også man trenger å gro seg litt tykkere hud hvis intimgrensene er trådt over ved en slik banal forespørsel. Jeg synes det er sløvt og antenneløst ikke å ta hensyn til profiltekst. Verken mer eller mindre. Men jeg skjønner jo at jeg åpenbart har en helt annen smertegrense for hva jeg opplever som voldsomt problematisk enn hva en del andre har. Der er vi nok fundamentalt forskjellige og det lever jeg fint med.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2023 #54 Skrevet 29. september 2023 ElectricScum skrev (11 minutter siden): Jeg bagatelliserer det ikke. Jeg synes det er en bagatell. Jeg synes også man trenger å gro seg litt tykkere hud hvis intimgrensene er trådt over ved en slik banal forespørsel. Jeg synes det er sløvt og antenneløst ikke å ta hensyn til profiltekst. Verken mer eller mindre. Men jeg skjønner jo at jeg åpenbart har en helt annen smertegrense for hva jeg opplever som voldsomt problematisk enn hva en del andre har. Der er vi nok fundamentalt forskjellige og det lever jeg fint med. Selvfølgelig er synes du som mann at det er en bagatell at kvinner utsettes for gjentatt uønsket seksuell oppmerksomhet. Anonymkode: e7e0d...a81
ElectricScum Skrevet 29. september 2023 #55 Skrevet 29. september 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Selvfølgelig er synes du som mann at det er en bagatell at kvinner utsettes for gjentatt uønsket seksuell oppmerksomhet. Anonymkode: e7e0d...a81 Ah. Jeg er mann nå, altså. Vittig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå