Gå til innhold

Frekke menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare å si nei takk og lykke til med letinga videre 

Anonymkode: e5c3e...526

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS har etter noen måneder opplevd en mann som spør om de skal ha sex og nå er hun "drittlei"? Alt annet enn å bare slette høres kanskje ut som en overreaksjon. 

• Liker 2
Skrevet
ElectricScum skrev (5 timer siden):

For all del, om det gir deg noen form for tilfredsstillelse å gi han så hatten passer, så kjør på. For min del hadde jeg ikke giddet å bruke en kalori på dette. Det er tvilsomt om din tilbakemelding vil bidra til at han justerer sin adferd uansett. 

Nå spurte jeg faktisk ikke om råd om jeg skulle svare eller ikke, men om tips til hva jeg kunne svare. Og det betyr at det tilfredsstilte meg å svare i dette tilfellet. Ønsker ikke å la respektløshet og uønskede henvendelser med seksuelt innhold bare fare forbi, har gjort det nok ganger før. Om du ikke gidder å bruke kalorier på sånt er for meg lite interessant.

Må si at jeg faktisk blir overrasket over at flere i det hele tatt synes at sånt ikke er noe å bry seg om og er bare å ignorere. Med mindre man faktisk er på sex sider, eller at det kommer tydelig fram av din egen profil at man søker sex, så burde slike henvendelser blitt slått hardt ned på, og det burde vært strengere regler.

For å se litt utover det hele, hva om det er damer som tidligere har blitt utsatt for feks voldtekt som mottar slike meldinger. Hva kan det gjøre med psyken tror du?  Noen ganger så bør enkelte menn tenke litt lenger enn kun det de har mellom beina.

Anonymkode: 103a1...41f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
herzeleid skrev (13 minutter siden):

TS har etter noen måneder opplevd en mann som spør om de skal ha sex og nå er hun "drittlei"? Alt annet enn å bare slette høres kanskje ut som en overreaksjon. 

Har som sagt mottatt slike meldinger flere ganger tidligere. Men ikke på denne dating siden som liksom skal være mer seriøs. Det er en grunn til at jeg droppet Tinder, og jammen måtte det komme på denne siden siden også, selv om det riktignok er bedre.

Det er ikke overreaksjon, og det er rett og slett ikke greit med uønskede seksuelle henvendelser. Bare å lese slike meldinger fra menn du ikke engang har tatt initiativet til å skrive med, likt eller ikke finner tiltrekkende på noen måte, er ekkelt nok i seg selv.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har som sagt mottatt slike meldinger flere ganger tidligere. Men ikke på denne dating siden som liksom skal være mer seriøs. Det er en grunn til at jeg droppet Tinder, og jammen måtte det komme på denne siden siden også, selv om det riktignok er bedre.

Det er ikke overreaksjon, og det er rett og slett ikke greit med uønskede seksuelle henvendelser. Bare å lese slike meldinger fra menn du ikke engang har tatt initiativet til å skrive med, likt eller ikke finner tiltrekkende på noen måte, er ekkelt nok i seg selv.

Det høres som sagt ut som en overreaksjon og et marginalt problem all den tid jeg antar det ikke er verre enn å lukke meldingen og være kvitt ‘problemet’. At en får henvendelser om en intim relasjon på en side der slik kontakt foregår(?) er kanskje ikke helt unaturlig, men mulig det oppleves ulikt eller en har andre forventninger. 

• Liker 3
Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

At en får henvendelser om en intim relasjon på en side der slik kontakt foregår(?) er kanskje ikke helt unaturlig, men mulig det oppleves ulikt eller en har andre forventninger. 

Jo det er unaturlig hvis det står klart og tydelig at man er ute etter nor seriøst og et forhold. Er man ute etter et ligg, så får man enten melde seg på sider som er spesielt beregnet på det, eller kontakte de som det står at er ute etter det samme. Det burde ikke være så vanskelig.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nå spurte jeg faktisk ikke om råd om jeg skulle svare eller ikke, men om tips til hva jeg kunne svare. Og det betyr at det tilfredsstilte meg å svare i dette tilfellet. Ønsker ikke å la respektløshet og uønskede henvendelser med seksuelt innhold bare fare forbi, har gjort det nok ganger før. Om du ikke gidder å bruke kalorier på sånt er for meg lite interessant.

......

For å se litt utover det hele, hva om det er damer som tidligere har blitt utsatt for feks voldtekt som mottar slike meldinger. Hva kan det gjøre med psyken tror du?  Noen ganger så bør enkelte menn tenke litt lenger enn kun det de har mellom beina.

Det er du som føler på indignasjonen, så du vet nok best selv hva som er et tilfredsstillende svar å levere denne fyren. 

Blir litt oppgitt over hvordan du stakkarsliggjør damer. Hvis man er såpass sårbar at et enkelt, småfrekt spørsmål om man vil ha sex kan sette psyken ut av spill, så synes jeg faktisk man bør skåne seg selv og andre ved å holde seg unna denne type sjekkearenaer. Det er snart umulig for folk å navigere fornuftig på noen som helst arena når landskapet er teppebombet med miner som kan gå av for den minste ting. Hvor er grensen for forbehold man må ta for å unngå å tråkke over en eller annens grense? Man får en ekstremt restriktiv omgangsform etter hvert.

• Liker 1
Skrevet
ElectricScum skrev (Akkurat nå):

Det er du som føler på indignasjonen, så du vet nok best selv hva som er et tilfredsstillende svar å levere denne fyren. 

Blir litt oppgitt over hvordan du stakkarsliggjør damer. Hvis man er såpass sårbar at et enkelt, småfrekt spørsmål om man vil ha sex kan sette psyken ut av spill, så synes jeg faktisk man bør skåne seg selv og andre ved å holde seg unna denne type sjekkearenaer. Det er snart umulig for folk å navigere fornuftig på noen som helst arena når landskapet er teppebombet med miner som kan gå av for den minste ting. Hvor er grensen for forbehold man må ta for å unngå å tråkke over en eller annens grense? Man får en ekstremt restriktiv omgangsform etter hvert.

Men kjære vene, jeg var kun ute etter noen gode tips. Er ikke det lov?

Ok, så damer som finner sånne spørsmål av ulike årsaker for ubehagelige skal holde seg unna slike sjekkearenaer, for at respektløse menn uten folkeskikk som ikke kan lese skal få fortsette med uønskede seksuelle henvendelser? Det var dagens. Det er en grunn til at jeg holder meg unna sexdate-apper for å si det sånn. Hadde det vært det vi snakket om, så skulle jeg støttet argumentet ditt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men kjære vene, jeg var kun ute etter noen gode tips. Er ikke det lov?

Ok, så damer som finner sånne spørsmål av ulike årsaker for ubehagelige skal holde seg unna slike sjekkearenaer, for at respektløse menn uten folkeskikk som ikke kan lese skal få fortsette med uønskede seksuelle henvendelser? Det var dagens. Det er en grunn til at jeg holder meg unna sexdate-apper for å si det sånn. Hadde det vært det vi snakket om, så skulle jeg støttet argumentet ditt.

Kan godt komme med forslag, jeg. "Lær deg å lese profilteksten, din tølper! Finn deg en varm eplepai." Sånn.

Jeg ser ikke at han har gjort noe større forbrytelse enn å være en dust som ikke leser profiltekst godt nok og fyrer løs med hagle for å treffe mest mulig. 

Å ansvarliggjøre han for å bidra til å forverre damers potensielle voldtektstraumer synes jeg faktisk er å dra det altfor langt. Gjør alle en tjeneste å ignorere slike henvendelser hvis de er uønsket. Vi trenger ikke starte en kjønnskrig hvor du fyrer løs med ammo som kanskje gjør han både bitter, sur og kvinnefiendtlig (vi trenger ikke flere av dem). For alt du vet kan det hende han tenner på sinte tilbakemeldinger også. Give him nothing! Enkelt og greit. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ElectricScum skrev (2 minutter siden):

Kan godt komme med forslag, jeg. "Lær deg å lese profilteksten, din tølper! Finn deg en varm eplepai." Sånn.

Jeg ser ikke at han har gjort noe større forbrytelse enn å være en dust som ikke leser profiltekst godt nok og fyrer løs med hagle for å treffe mest mulig. 

Å ansvarliggjøre han for å bidra til å forverre damers potensielle voldtektstraumer synes jeg faktisk er å dra det altfor langt. Gjør alle en tjeneste å ignorere slike henvendelser hvis de er uønsket. Vi trenger ikke starte en kjønnskrig hvor du fyrer løs med ammo som kanskje gjør han både bitter, sur og kvinnefiendtlig (vi trenger ikke flere av dem). For alt du vet kan det hende han tenner på sinte tilbakemeldinger også. Give him nothing! Enkelt og greit. 

Snakker ikke om forbrytelser her. Men dustete og respektløs oppførsel er heller ikke greit. De fleste godt voksne menn klarer å lese, og det er kanskje spesielt lurt å lese profiltekster før man stiller slike spørsmål.

Brukte voldtekt som eksempel fordi det faktisk er en realitet selv om det høres dramatisk ut. Det er spesielt viktig å tenke på når man ubedt kontakter noen man overhodet ikke kjenner eller vet noe om på den måten. Det er så enkelt som å tenke seg om, og det gjelder på nett akkurat som i virkeligheten.

Vær så snill og heller ikke rop ut om kjønnskrig med en gang noen sier noe negativt om det motsatte kjønn, for det har ingenting med det å gjøre. Flertallet av menn har sosiale antenner og vet at de ikke skal holde på sånn, så det var ikke rettet mot menn generelt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke overreaksjon, og det er rett og slett ikke greit med uønskede seksuelle henvendelser

Det er jo helt ikke greit, men du får ikke satt ned foten for mer enn den det gjelder, i forhold til akkurat deg. Skal du kjempe en kamp på kvinners vegne, så må du skaffe deg mer enn én slik episode i halvåret. Jeg foreslår litt lettkledde bilder. 

Anonymkode: 5085a...77f

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kan være at han har lyst på sex uten at han ser på deg som et objekt.

Anonymkode: fbf87...824

Tenkte det samme. Jeg har hatt sex med mange kvinner, ingen av de var objekter. Har aldri sett disse objektene det snakkes så mye om. Jeg ser bare kvinner. Er det slik at de som gjør deg kåte, og får deg til å drømme om sex, er objekter? Og alle de andre er kvinner? Høres bare rart ut om det er slik.

Anonymkode: e94ac...077

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Og jeg synes det er på tide at slike menn får tilbake i større grad.

Men det fins damer som også bare er ute etter en ting. Er det ikke fint at de gir uttrykk for det med en gang og spør direkte om de kunne tenke seg det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han: "Keen på sex, eller?"

Du: "Ja, men ikke med deg"

Funker som gull😁

Anonymkode: 12443...86b

Man kan avise på en høflig måte uten å være ond og stygg...mot andre.  

Anonymkode: ef87e...9d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kan være at han har lyst på sex uten at han ser på deg som et objekt.

Anonymkode: fbf87...824

Men det passer ALDRI å stille slik spørsmål som første replikk i en samtale! 

Anonymkode: e7e0d...a81

Skrevet
ElectricScum skrev (17 timer siden):

Hvorfor bryr du deg? På den ene siden skriver du at det er lenge siden du har fått slike henvendelser. Og allikevel rekker du å bli "drittlei" av en sånn melding? Jeg tenker det er lov å prøve seg, så lenge han ikke nægger videre og henger i innboksen din.

Ignorering er det enkleste og gir rimelig klar beskjed. Kan du blokke, så gjør det også. 

Det er uhøflig å begynne samtale med en fremmed med slik spørsmål, særlig når denne fremmede har klar informasjon på profilen om at hun ikke er interessert i noe uforpliktende. Det er like frekk som å by 200 kroner for en vare på Finn der minstebudet er oppgitt til 1500.

Skrevet
herzeleid skrev (10 timer siden):

Det høres som sagt ut som en overreaksjon og et marginalt problem all den tid jeg antar det ikke er verre enn å lukke meldingen og være kvitt ‘problemet’. At en får henvendelser om en intim relasjon på en side der slik kontakt foregår(?) er kanskje ikke helt unaturlig, men mulig det oppleves ulikt eller en har andre forventninger. 

Dere menn må virkelig slutte å bagatellisere menns bedritne oppførsel. Alt dere gjør er liksom bagateller, og enhver reaksjon utover et smil og "nei takk" er overreaksjon. Slutt å oppføre dere som idioter. Bare slutt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Man kan avise på en høflig måte uten å være ond og stygg...mot andre.  

Anonymkode: ef87e...9d7

Hvorfor må man alltid være høflig og overbærende over uhøflige og frekke mennesker?

Skrevet
exictence skrev (50 minutter siden):

Men det fins damer som også bare er ute etter en ting. Er det ikke fint at de gir uttrykk for det med en gang og spør direkte om de kunne tenke seg det?

Men når en dame har skrevet på profilen at hun IKKE er ute etter en ting, er det jo utrolig frekt å anta at det hun skriver i profilen, ikke stemmer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men når en dame har skrevet på profilen at hun IKKE er ute etter en ting, er det jo utrolig frekt å anta at det hun skriver i profilen, ikke stemmer?

Enig.

Men som den som blir spurt, så hadde jeg antatt at han ikke hadde sett det. Kan nok være at tanken om at han var en frekk idiot hadde streifet meg, men hadde nok enten bare svart på det som om han var uvitende, eller latt være å svare i det hele tatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...