Gå til innhold

Hvor vanlig er det å kjøre på fortauskantene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett flere og flere rett og slett 'kantkjøre' felgene sine for å komme helt inntil fortauskanten. Personlig pleier jeg aldri å kjøre helt inntil fortauskanten, fordi jeg ønsker ikke å skrape/ødelegge felgene mine. Men når jeg ser mange av mine venninner gjøre det, så får det meg til å tro at det er normalt. Så jeg spør dere, pleier dere å kantkjøre?

Anonymkode: 467ce...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig ikke.

Man kjenner da bilens lengde og bredde og klarer å holde seg unna kanter og slikt.

Anonymkode: 46d8a...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, selvfølgelig ikke.

Man kjenner da bilens lengde og bredde og klarer å holde seg unna kanter og slikt.

Anonymkode: 46d8a...fa8

Riktig. Og påpekte dette til de som pleier å gjøre det, men de sa at de vil komme så lengst som mulig til fortauskanten. Jeg måtte bare spørre her ettersom at det virker som at det er en normal praksis hos venninnene mine.

Anonymkode: 467ce...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at jeg tar fortauskanten i en sving som er helt merkelig.

Hvis to kjøretøy møtes der må den med innersvingen ligge nesten oppå fortauskanten, og den med yttersving nesten ut i grøfta for ikke å få nærkontakt.  Når det er bare en liten cm om å gjøre er det lett å treffe kanten.  (Bussen kjører konsekvent opp på fortauet i den svingen fordi den er så kronglete)

Men bortsett fra i den svingen tror jeg aldri at jeg har tatt en fortauskant i løpet av de årene jeg har kjørt 🙂

Anonymkode: 16a88...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men utfra alle fakturaene vi får for hjemmetjenestebilene lurer jeg også på om folk gjør det med vilje. 😳😳

Anonymkode: 906e9...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har skjedd at felgen kommer nær fortauskanten.

Mwn kjører jeg oppe på den er det mes vilje.

Anonymkode: db1d7...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men utfra alle fakturaene vi får for hjemmetjenestebilene lurer jeg også på om folk gjør det med vilje. 😳😳

Haha, du også? Jeg har foreslått en high score tavle for småskader, men lederen min tisset nesten på seg av skrekk da jeg sa det. Noen av disse damene er jeg overbevist om sikter på postkasser og gjerdestolper.

Anonymkode: d8383...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mente du nå? Hvem får fakturaene? 

Selv har jeg tatt å kjørt på en kant med høyre bakdekk i en rar sving. Felgen klarte seg heldigvis fint.

Anonymkode: d8006...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...