Gå til innhold

Hvorfor er indere bedre integrert enn pakistanere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 30.9.2023 den 2.44):

Indere og Pakistanere har samme etnisitet. Urdu og Hindi er praktisk talt det samme språket. De har den samme matkulturen, det samme fokuset på utdanning. Forskjellene handler utelukkende om religion, og den ene religionens (islam) sine strenge kulturelle føringer.

Anonymkode: 13e49...adf

Handler det ikke også litt om britenes innflytelse i India?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hindujenter jeg har kjent, fikk ikke lov å gå ut med norske venninner uten følge av en bror. Men å studere og jobbe var greit. Så når det gjelder kvinneroller er det ikke så enkelt å bare skylde på undertrykkende islam. 

Anonymkode: 5222d...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hindujenter jeg har kjent, fikk ikke lov å gå ut med norske venninner uten følge av en bror. Men å studere og jobbe var greit. Så når det gjelder kvinneroller er det ikke så enkelt å bare skylde på undertrykkende islam. 

Anonymkode: 5222d...5c1

Kjenner flere hindujenter fra oppveksten. Noen fikk ikke være med ut i helgene, andre gjorde som de ville. Men felles for dem alle og i motsetning til de pakisstanske jentene, så var det ikke noe miljø som overvåket hindujentene. For de pakistanske jentene måtte passe seg for enhver taxi som kjørte forbi. For de kunne lage rykter om jentene. Dette slapp hindujentene, og levde sånn sett mye friere.

Anonymkode: 4a338...15a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart at pakistanere, som muslimer, er dårligere integrerte enn Indere, stort sett ateister og hinduer. 

Islam handler om underkastelse for et bilde av guden Allah. Som er tegnet gjennom koranen av Muhammed. 

Muhammed var en krigerhøvding i Saudi Arabia for over 1000 år siden. Han hadde slaver. Han hadde sex med slaver. Han frigjorde i alle fall en slave han ville gifte seg med (blant alle han holdt på med). Muslimer vet at muhammed har drept/henrettet mennesker. Han kriget og plyndret. Han var selv usikker på om han kom til paradis. Du kan se ut fra lovene han langde at han gjorde det mye mtp nytte, ikke bare moral. 

Nå er dette de mest negative sidene av Muhammed. Men når muslimer lærer at Muhammed var et forbilde og han holdt på slik, sier det seg selv at de havner i konflikt med dem rundt. De skal underkaste seg dette bilde Muhammed lagde, og da blir det faensmakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Indere er mer lik oss vestlige er min erfaring. De er hyggelige og til å stole på, i langt større grad enn de fra menaland. Vet ikke hvorfor pakistanere kommer mer uheldig ut, jeg antar det skyldes at utdanningsnivået er lavere.

Anonymkode: fb96a...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...