Gå til innhold

er du stolt over å være norsk?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nja, vet ikke om stolt er helt riktig ord, men jeg er i hvert fall fornøyd med å være norsk, og ikke minst takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Betty Boop

Jeg kom til å tenke på noe min far sa for noen år siden (han vokste opp nær svenskegrensen). Han sa: "Nei når jeg drar til Sverige nå om dagen, da talar jag svensk. Det er aldeles för pinsamt at bli mistänkt at vara norsk."

Nei jeg er ikke stolt av å være norsk. Og jeg kunne godt tenke meg å flytte til et annet land i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst er jeg stolt av å være norsk. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan være det.

Kommer i hvert fall aldri i verden til å skamme meg over det selv om det finnes nordmenn som gjør ting som ikke er helt bra etter min mening.

Synes det er dummere å skamme seg over å være norsk enn å være stolt av å være norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel mer takknemlig en jeg er stolt tror jeg.

jeg skammer meg ikke over å være norsk, men vet ikke helt vilke bragd det er å være norsk....

savner kanskje litt den stoltheten man finner i mange andre land, innbiller meg at det er endel andre land som har mer stolthet over å være borger av landet en i norge, uten å helt ha satt meg inn i hvorfor det er slik.

synes ikke det er noe galt å være stolt av å være norsk, like lite som jeg synes det er galt å være stolt av å være afrikansk.

jeg føler bare ikke den stoltheten selv.

men ser på meg selv som ufattelig heldig som ble født her, i ett land med mange velferdsgoder og sikkerhet, trygghet og lite kriminalitet sammenlignet med endel andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

leste i dagbladet for en stund siden om det som kjennetegner nordmenn,altså om vi har noe til felles. dette var visst ganske vanskelig,men de fant ihvertfall ut en ting:vi er stolte over å være norske!hvordan er det med deg?er du stolt over å være norsk?

hilsen meg

ja, på sett og vis,men ikke stolt over Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Tja...både og. Stolt av mange ting. Men jeg skammer meg faktisk også over en del ting.

Jeg er i hvertfall glad for at jeg bor her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er stolt over å være norsk.

På samme måte som franskmenn er stolt av å være fransk og sørafrikanere er “proudly South African”… Det betyr ikke at jeg er stolt over alt nordmenn gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...