Gå til innhold

God gaveide!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en god gaveide av annonsen til Plan øverst på Kvinneguiden.

Er det ikke fint å gi bort ett fadderskap til foreldrene sine eller besteforeldrene, eller kanskje gode venneinner for den saks skyld.

Går an å ønske seg ett i julegave også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tror ikke det slår an hos alle, det er jo en utgift for mottaker hver eneste mnd. Sikkert veldig fin tanke men ikke alle blir "glad" for det...

Jeg mener at en slik sak må man ville og ønske selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fikk vi kort fra tanten og onkelen min til jul. Der sto det

" I år har vi valgt å gi dere den gaven å støtte en god sak. Vi har donert penger til [en veldedig organisasjon] i ditt navn."

Altså, de hadde brukt de pengene de ville kjøpt julepresanger for til oss i familien til å støtte SOS Barnebyer eller noe sånn. Kjempefint! Ved å gi denne summen på vegne av noen, har du "vært med på" å hjelpe noen andre, samtidig som det ikke har kostet deg noe selv.

Selvfølgelig har man jo de som faker sånne gaver, bare se den Seinfelt-episoden der George gjør akkurat det...

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fikk vi kort fra tanten og onkelen min til jul. Der sto det

" I år har vi valgt å gi dere den gaven å støtte en god sak. Vi har donert penger til [en veldedig organisasjon] i ditt navn."

Altså, de hadde brukt de pengene de ville kjøpt julepresanger for til oss i familien til å støtte SOS Barnebyer eller noe sånn. Kjempefint! Ved å gi denne summen på vegne av noen, har du "vært med på" å hjelpe noen andre, samtidig som det ikke har kostet deg noe selv.  

Selvfølgelig har man jo de som faker sånne gaver, bare se den Seinfelt-episoden der George gjør akkurat det...  

Catzy

JAAA! Dette er mye bedre enn å slite med gaver til de som har alt og ikke ønsker seg noe, hvorfor lage lange tråder om å få ideer så man selv kan finne på noe å ønske seg. Ethvert sykehus trenger bøker til barneavdelingen - ethvert eldresenter blir glad for en julekurv - Frelsesarmeen hjelper mange - gi dem litt ekstra julekos. Kun fantasien og givergleden setter grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ingen god ide syns jeg. Tenk på at dette er en utgift de blir sittende med i mange år. UFRIVILLIG.

Gi heller noe til en veldedig organisasjon som det ble nevnt her ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...