Gå til innhold

Hvorfor sier mange at legger er MULIG å få til å vokse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F. eks. på Insta og TikTok, når en fyr har ultratynne legger, så kommenterer mange "Don't skip leg day bro" og lignende. Og da kommer det titalls eller hundrevis av kommentarer tilbake som sier at det er umulig å få leggene til å vokse og at det er 100% genetikk.

Vel, det er riktig at de ikke kan gjøre noe med muskelfeste, og at noen har veldig høyt muskelfeste på leggene. Men når jeg kommenterer dette tilbake til disse, så får jeg til svar noe lignende dette: "nei, selve leggmusklene er annerledes enn de andre musklene og kan ikke bli større av trening". Av og til linker de til artikler, som jeg er for dum til å forstå så jeg leser de ikke, men som de sier underbygger dette.

Jeg forstår ikke, hvordan er musklene i leggene så forskjellig fra resten av kroppen?

Anonymkode: 6564d...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm jeg har slanke legger, fra naturens side, samme med mine brødre. Jeg kunne sagt spinkle, men har ikke noe lyst. Men de blir helt klart mindre spinkle ved trening, samme med mine brødre. De vil aldri bli kraftige, slik som min mann som har legger som jeg har lår omtrent men joda, de vokser i volum på samme måte som de andre musklene, men tar lenger tid og blir ikke giga. Spiller ingen rolle hva forskning sier, jeg ser det jo 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noen si at leggmusklene ikke vokser?

Se på leggene til f.eks fotballspillere og syklister!

Anonymkode: 7a7b5...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggmuskler er det utrolig vanskelig å trene med styrketrening, da trenger du vektbærende trening som involver hopp og løp. Gjør løpeintervaller i terreng og motbakke, gå fjellturer. 

Anonymkode: 63cb7...e83

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Fordelen med å vere stor frå ungdommen av er digre legger som ikkje går bort med vektnedgang. Kan vere genetisk, men er utbredt nok til at eg tenkjer belastning over tid har ei rolle der. Nyttig å treine legger med god, djup strekk og ikkje berre til 90 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2023 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

Leggmuskler er det utrolig vanskelig å trene med styrketrening, da trenger du vektbærende trening som involver hopp og løp. Gjør løpeintervaller i terreng og motbakke, gå fjellturer. 

Anonymkode: 63cb7...e83

Det er også min erfaring, jeg trente vekter i mange år uten at leggene vokste. Så startet jeg på CrossFit som inkluderte hopping, løping og spurting. Da skjedde det noe med leggene mine, typiske fotball øvelser som korte spurter med mye akselerasjon fungerer kjempebra på mine legger.

Anonymkode: 4a636...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan prøve å være skikkelig overvektig i ti år, men alltid gå trappa i stedet for å ta heisen. Da får man bra legger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på med kampsport fra jeg lærte å gå så første gang jeg tok beinpress klarte jeg å makse maskinen. Jeg har allikevel alltid hatt tynne legger. På treningssenteret legger jeg merke til at folk stirrer siden jeg ser så spinkel ut i beina, men allikevel tar like mye som de som er mye større. Får dessverre ikke til det samme med armene😅

Samtidig har jeg aldri trent for at leggene mine skal bli større. Jeg kjører heller tyngre vekter med veldig få repetisjoner eller 25+. Jeg liker at leggene mine er tynne. Det er jo en fordel å ha minst mulig tyngde langt nede i beina. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...