Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere rougekosten?


Ibenholt

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt at det kan vere lurt å vaske kostene en gang i uken for å unngå oppsamling av bakterier som gir kviser. Jeg har da hørt så mye forskjellig om hvordan man skal vaske de at jeg har blitt helt forvirret.

En dame fra kanebo sa jeg skulle vaske kosten med Zalo en gang i uken, og la den tørke i vinduet (ikke på badet!) på et stykke papir. Så var det en annen parfymeri-dame som sa at jeg IKKE skulle bruke noe såpe i det hele tatt, da dette mest sannsynlig ville etterlate seg såperester som ga samme effekt (kviser) som jeg vil unngå.

Så da spør jeg dere bedrevitere: HVA skal jeg gjøre? Vaske kosten med bare vann, eller med zalo? Eller sjampo og balsam (som jeg også leste her inne). Hjelpe meg...Så vanskelig det skal være.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det blir så veldig rent med bare vann...

Jeg bruker rensemelk/sminkefjerner til ansiktet på alle koster unntatt BE-kostene. De er så vrien og vrang at jeg må bruke All Soft balsam og shampoo. Og selv da er den ene helt dust...

Og jeg gjør det ikke så veldig ofte. Kremt, kanskje annenhver måned? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker mine koster ett par ganger i mnd. Bruker det samme produktet som jeg bruker til å rense huden med; Special Cleansing Gel fra Dermalogica. Jeg tørker dem liggende, slik at ikke vannet renner ned i kosten.

Endret av Lumiah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha! Det skal jeg prøve :) Jeg tror jeg går for Dermalogica. Men, går det an å vaske med Dermal Clay Cleanser da? Eller vil det bare bli liggende igjen å lage faenskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker foundationkosten nesten hver dag, rouge og pudderkoster en gang i uken og øyenskyggebørster litt sjeldnere. Bruker mild håndsåpe, special cleansing gel eller sjampo, skyller leeenge, og lar dem ligge flatt på en klut for å tørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker foundationkosten nesten hver dag

Å vaske koster hver dag synes jeg høres noe overdrevent ut.

Vasker mine børster og koster ca 1 gang pr måned. Bruker da All Soft balsam eller Special Cleansing Gel. Tørker de liggende for å ikke løse opp limet som holder hårene på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske koster hver dag synes jeg høres noe overdrevent ut.

Vasker mine børster og koster ca 1 gang pr måned. Bruker da All Soft balsam eller Special Cleansing Gel. Tørker de liggende for å ikke løse opp limet som holder hårene på plass.

Synes ikke det er overdrevent når det er snakk om en foundationkost, man bruker da ikke en ansiktsklut flere dager på rad heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er overdrevent når det er snakk om en foundationkost, man bruker da ikke en ansiktsklut flere dager på rad heller?

Jeg legger på mineralfoundation på nyrenset ansikt. Eventuell ansiktsklut bruker jeg på hud som er skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å presisere at den jeg bruker er til flytende foundation, og da synes jeg den blir ekkel etter et par dager.

Jeg vasker jo heller ikke pudderkoster daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med flytende foundation kan jeg skjønne det. Bruker bare fingrene der, jeg. Men det hender jeg legger på concealer med børste og da skyller jeg av børsten med vann etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å vaske kostene i zalo, shampoo og annen såpe. Eventuelt kan du kjøpe Heptan på apoteket og rense de i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker kostene med shampo og lar dem tørke liggende flatt på et håndkle eller en vaskeklut. Vasker dem nok litt for sjeldent - annenhver måned kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å vaske rougekosten er en ting jeg aldri har tenkt på. Tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller...  :forvirret:

Det har jeg da aldri gjort.............. :sjenert:

Men jeg bruker aldri noe flytende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker de omtrent én gang i måneden. Jeg bruker en mild ansiktsrens.

Ville ikke brukt zalo (med mindre du har syntetiske koster). Altfor uttørkende.

Endret av susanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg *har* vasket rougekosten min på et eller annet tidspunkt. Gjorde det oftere da jeg sminket i studentrevy. Da pleide vi å bruke Zalo på alt, og kanskje Heptan på de små penslene. Hjemme er jeg mer slubbete. De gangene jeg har vasket sminke-ting, så har jeg brukt Lano håndsåpe, siden den først står der på badet. Poenget er bare å ha noe som løser opp fett og sminkerester, og det tror jeg ikke vann klarer like bra.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker den når jeg synes den begynner å lukte gammelt pudder. :icon_smile: Bruker bare vanlig håndsåpe, det ser ut til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å vaske en gang per uke, både koster og pudderputer..særlig pudderputer.

Dere bør vaske og se hvor mye som renner ut.

Vasker med Dermalogica cleanser som jeg bruker ellers. Tørker kostene liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...