Gjest Betty Boop Skrevet 22. januar 2006 #1 Del Skrevet 22. januar 2006 Denne tråden ble inspirert av tråden om "hvorfor menn frykter alenemødre". Jeg har alltid hørt mange fordommer om alenemødre, før jeg giftet meg, mens jeg var gift og nå som alenemor. Nå lurer jeg på hvilke fordommer jeg enda ikke har fått med meg? Det jeg har fått med meg er: *Alenemødre er desperat på jakt etter neste offer. *Alenemødre tar det som byr seg. *Alenemødre er ute etter "gullgravere". *Alenemødre er ute etter en forsørger. *Alenemødre er dumme. *Alenemødre er det ikke lurt å leie ut til fordi de stadig drar inn nye mannfolk. Ettersom de ikke bryr seg om kvaliteten på disse mannfolka risikerer man å få halvkriminelle og alkoholiserte elementer i huset. Det er vel grovt sett det jeg har fått med meg. Hva har jeg gått glipp av? Jeg lager et nytt innlegg for mine meninger om saken. Hva mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 22. januar 2006 #2 Del Skrevet 22. januar 2006 Mine opplevelser av denne saken er følgende: *Frykten for å bli oppfattet som desperat er nok mye av grunnen til at jeg vender alle menn ryggen uten å gi de en sjanse til å bli kjent. *Nei! Om man har tabbet seg ut en gang betyr ikke det at man desperat ønsker å gjøre det igjen. Man blir bare mer og mer bevisst på hvilke kvaliteter man ser etter i et annet menneske. *Penger har aldri vært vesentlig. *De fleste av oss er vel rimelig vant til å stå på egne ben vil jeg tro. Å lene seg på et annet menneske er å stå på utrygg grunn. *Vel, IQ min er det i allefall ingenting i veien med. *Dette var en av de siste jeg hørte, men det forklarte langt på vei hvorfor jeg må ringe på 50 leiligheter før jeg får napp når de hører jeg har barn. Som alenemor har du ansvar for flere enn deg selv. Derfor blir det ekstra viktig å betale husleia i tide. Å holde orden på økonomien. Og ikke minst, være selektiv med hva slags mennesker du slipper inn i livet ditt og i livet til ungene dine. Det er det jeg mener! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 22. januar 2006 #3 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg kan jo legge til: Alenemødre er seksuelt promiskuøse personer som ligger med hvem som helst. Alenemødre er ansvarsløse personer som plopper ut unger i tide og utide og forventer at staten skal forsørge dem. Alenemødre har valgt å få barn alene for å slippe å jobbe. Alenemødre lever fett på diverse stønader. Alenemødre sender barna i barnehagen mens de selv går på café med likesinnede hele dagen. Der røyker de som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 22. januar 2006 #4 Del Skrevet 22. januar 2006 Denne tråden ble inspirert av tråden om "hvorfor menn frykter alenemødre". Jeg har alltid hørt mange fordommer om alenemødre, før jeg giftet meg, mens jeg var gift og nå som alenemor. Nå lurer jeg på hvilke fordommer jeg enda ikke har fått med meg? Det jeg har fått med meg er: *Alenemødre er desperat på jakt etter neste offer. *Alenemødre tar det som byr seg. *Alenemødre er ute etter "gullgravere". *Alenemødre er ute etter en forsørger. *Alenemødre er dumme. *Alenemødre er det ikke lurt å leie ut til fordi de stadig drar inn nye mannfolk. Ettersom de ikke bryr seg om kvaliteten på disse mannfolka risikerer man å få halvkriminelle og alkoholiserte elementer i huset. Det er vel grovt sett det jeg har fått med meg. Hva har jeg gått glipp av? Jeg lager et nytt innlegg for mine meninger om saken. Hva mener du? ← Aleneforeldre er supre! Jeg må si at jeg beundrer aleneforeldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 22. januar 2006 #5 Del Skrevet 22. januar 2006 Utrolig teit å sette folk i bås på den måten. Det er vel ikke det faktum at man er alenemor som former ens personlighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. januar 2006 #6 Del Skrevet 22. januar 2006 Utrolig teit å sette folk i bås på den måten. Det er vel ikke det faktum at man er alenemor som former ens personlighet... ← Nei, men det kan jo hende at man har en formening om at det er en spesiell type personlighet som blir alenemødre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 22. januar 2006 #7 Del Skrevet 22. januar 2006 Nei, men det kan jo hende at man har en formening om at det er en spesiell type personlighet som blir alenemødre? ← Det kan jo like gjerne dreie seg om personligheten til de mennene de forlater... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderwoman Skrevet 22. januar 2006 #8 Del Skrevet 22. januar 2006 En annen "fordom" mot alenemødre som jeg har møtt: Alenemødre er så "heldige" at de har fri fra barna sine ihvertfall annenhver helg om ikke mer. (Som om det skulle være noe å trakte etter!) Å ta en gruppe mennesker som har ett eneste fellestrekk og dra dem over en og samme kam blir feil uansett, sånn som jeg ser det. Enten det nå er alenemødre, homofile, arbeidsledige, muslimer eller andre grupperinger som vi lett setter i bås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #9 Del Skrevet 22. januar 2006 Har jo møtt på alle de som står over her. Samt at vi snylter på staten, ikke er interessert i å jobbe og at vi så bruker alle pengene vi får av staten på oss selv. Javisst. Og sånn er det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. januar 2006 #10 Del Skrevet 22. januar 2006 Utrolig teit å sette folk i bås på den måten. Det er vel ikke det faktum at man er alenemor som former ens personlighet... ← Nei, men det kan jo hende at man har en formening om at det er en spesiell type personlighet som blir alenemødre? ← Det kan jo like gjerne dreie seg om personligheten til de mennene de forlater... ← Så enig med Bodillen her! Alenemødre er jo en stor og sammensatt gruppe, tenker ikke at alenemødre er ressurssvake per def. nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #11 Del Skrevet 22. januar 2006 Til dere som har fordommer mot alenemødre: Det kan skje hvem som helst av dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #12 Del Skrevet 22. januar 2006 Min erfaring er at de er krevende, skeptiske, hele tidne i forsvarsposisjon, snakker om barna hele tiden, forlanger spesiell behandling bare fordi de er alene med barna, lite ressurssterke, klager og syter og forlanger at den nye mannen skal sørge for absolutt alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2006 #13 Del Skrevet 22. januar 2006 Kronprinsessen av Norge var jo en alene-mor. Hun var fattig og en av samfunnets tapere på rangstigen. Vi ser jo alle hvor flott det har gått med henne! Alle kan forandre seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 22. januar 2006 #14 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg skulle tro denne problemstillingen var ti år gammel. Jeg trodde vi var kommet så langt i utviklingen at vi hadde kvittet oss med slik dumme fordommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 22. januar 2006 #15 Del Skrevet 22. januar 2006 Kronprinsessen av Norge var jo en alene-mor. Hun var fattig og en av samfunnets tapere på rangstigen. Vi ser jo alle hvor flott det har gått med henne! Alle kan forandre seg ← Tror ikke akkurat hun var fattig. Hun har hatt mor og stefar som har det greit økonomisk og som har støttet henne på alle måter. Heller ikke vil jeg anse henne for å ha vært en taper på samfunnets rangstige. Jeg oppfattet henne heller som en ganske vanlig jente, med masse ressurser og kanskje med litt mer bein i nesa enn de fleste andre...? Endel av de som er glad i å sette folk bås ville kanskje kalt henne gullgraver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 22. januar 2006 #16 Del Skrevet 22. januar 2006 Kronprinsessen av Norge var jo en alene-mor. Hun var fattig og en av samfunnets tapere på rangstigen. Vi ser jo alle hvor flott det har gått med henne! Alle kan forandre seg ← Å si at hun var fattig og en av samfunnets tapere er kanskje å dra det liiiiiitt langt eller? "Alle kan forandre seg" - i mine ører høres dette ut som hun har blitt en bedre person etter at hun ble kongelig og vasser i penger. Jeg vil tro at hun var en tøff og ressurssterk jente også da hun var alenemor, og at det er en av grunnene til at kronprinsen falt for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 22. januar 2006 #17 Del Skrevet 22. januar 2006 Flott Allium. Ser det er en hel del jeg har glemt her. Helt enig med deg Mummitrollet! Har jo møtt på alle de som står over her. Samt at vi snylter på staten, ikke er interessert i å jobbe og at vi så bruker alle pengene vi får av staten på oss selv. Javisst. Og sånn er det jo. ← Jeg skulle tro denne problemstillingen var ti år gammel. Jeg trodde vi var kommet så langt i utviklingen at vi hadde kvittet oss med slik dumme fordommer. ← Burde vært det, men det er den ikke. Og det er mindre enn et år siden jeg ble forklart av en svært engasjert mann om grunnene til at hans kamerat, som levde av å leie ut boliger, ikke leide ut til alenemødre. Dermed får det en praktisk betydning på hverdagen vår også. Endel av de som er glad i å sette folk bås ville kanskje kalt henne gullgraver? ← Helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 22. januar 2006 #18 Del Skrevet 22. januar 2006 Mine fordommer er: de er late de er desperate de leter etter en fyr som kan være minbanken dems de leter etter en reservepappa de er bitre de er dumme Ja... dette er fordommer. og jeg er fult klar over at jeg kan bli en av dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2006 #19 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Kronprinsessen av Norge var jo en alene-mor. Hun var fattig og en av samfunnets tapere på rangstigen. Vi ser jo alle hvor flott det har gått med henne! Alle kan forandre seg ← Har ikke noe behov for å forandre meg jeg. Ikke at jeg er perfekt, men jeg er da et like godt menneske som naboen selv om hun er gift med faren til barnet sitt! Jeg nekter å bli satt i bås som dum og krevende fordi jeg ikke er i et forhold. Det er noe av det mest provoserende jeg kan tenkte meg. Endret 22. januar 2006 av Violetta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sexy Sadie Skrevet 22. januar 2006 #20 Del Skrevet 22. januar 2006 De alenemødrene jeg kjenner er omtrent like så forskjellige som de mødrene som er i parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå