Gjest vimse Skrevet 25. januar 2006 #21 Del Skrevet 25. januar 2006 *knise* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2006 #22 Del Skrevet 25. januar 2006 Nei, det heter menstruasjon, mensen er bare en forkortelse, et "kallenavn" det også. Men... la nå folk få kalle det akkurat hva de vil. "tantebesøk" er nå en ikke uvanlig måte å skrive det på nett i alle fall, og på engelskspråklige forum brukes også forkortelser som spiller på en tante. Soo? Du kan kalle det hva du vil, så kan andre kalle det hva de vil? ← Jada, vet at mens er en forkortelse av menstruasjon... Eufemismer som tante rød, tia, uka osv sender ut signaler om at mensen (menstruasjonen, siden du insisterer) er noe som må skjules, ikke kan snakkes åpent om, er tabu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. januar 2006 #23 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Altså... for meg er det samma hva man kaller det, men når du insisterer på at det heter mens, så måtte jeg bare påpeke at det gjør det faktisk ikke. Jeg insisterer igrunnen ikke, bare påpeker at det du insisterer på er feil Men altså... for meg blir det på ingen måte mer tabu av at prøvere kaller det "tantebesøk". Men det er kanskje fordi jeg ser på "TR" (eller AF på engelsk) som et "prøvebegrep" på lik linje med IKM og alle disse andre forkortelsene som brukes, som er et helt eget språk nærmest. Og når jeg har vondt i magen, så har jeg akkurat like vont om jeg kaller det mensen, "vondt i magen", "tantebesøk" eller "det vanlige" eller hvasomhelst. Og det blir ikke mer eller mindre tabu for meg å ha vondt av hva andre kaller det. Men kall det hva du vil da, så kan andre få kalle det hva de vil? Er det noe problem? Men kanskje jeg brude slutte å bry meg om disse tingene inne på prøverforumet, jeg skjønner meg ikke helt på dette likevel antakelig. Endret 25. januar 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smugtitter Skrevet 25. januar 2006 #24 Del Skrevet 25. januar 2006 Selvfølgelig kan alle kalle ting det de vil. Tante Rød er forresten helt nytt for meg, men greit nok. En ting jeg synes høres rart ut er IKM. Hvor i all verden kommer det uttrykket fra? Ikke høres det logisk ut heller. FM - altså Forventet Mens høres mye bedre ut. Eller er det bare meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. januar 2006 #25 Del Skrevet 25. januar 2006 IKM ikke-mens fordi man håper at den IKKE kommer. som prøver FORVENTER man helst IKKE mens, så jeg synes ikke den er for ulogisk den heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. januar 2006 #26 Del Skrevet 25. januar 2006 Irriterer meg litt over at det kalles Tante rød på IKM-listene, hadde vært bedre med "Ikke gravid" istedenfor. ← Det er vel ikke mindre irriterende å kalle gravid for "To blå"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 31. januar 2006 #27 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er vel ikke mindre irriterende å kalle gravid for "To blå"? ← Särskilt när de tester jag har tagit har haft röda streck... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cymbidium Skrevet 2. februar 2006 #28 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg bruker Tante Rød her inne, eller TR, og for meg er det et begrep jeg forbinder med prøving. TR, IKM, PP... det er bare nettspråk for meg. Ute i det virkelige liv, har jeg aldri brukt tante rød. Da sier jeg mensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Tone- Skrevet 2. februar 2006 #29 Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg skjønner ikke hva ordet tante har å gjøre med mensen i det hele tatt. Hadde aldri hørt det før, før på diverse nettsteder. Noe så teit- hater det ordet. Er det så vanskelig å si mensen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cymbidium Skrevet 2. februar 2006 #30 Del Skrevet 2. februar 2006 Mensen, mensen, mensen! Nei, det er ikke så vanskelig å si det... Er det så vanskelig å la folk få si det de vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå