Gå til innhold

Fått besøk av ekorn 🐿️😍

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo et kjempefint hus som den raskt likte så jeg er helt sikker på at om akkurat det ekornet ikke vil ha huset ditt så vil en annen ha det. Det kan jo også være at den kommer til å velge huset ditt når vinteren nærmer seg. 

I går var det sjenerte ekornet i treet ved verandaen i mange timer. Jeg var ute flere ganger for å fylle på nøtter og det var veldig koselig. ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkana skrev (På 16.8.2024 den 21.02):

Det er jo et kjempefint hus som den raskt likte så jeg er helt sikker på at om akkurat det ekornet ikke vil ha huset ditt så vil en annen ha det. Det kan jo også være at den kommer til å velge huset ditt når vinteren nærmer seg. 

I går var det sjenerte ekornet i treet ved verandaen i mange timer. Jeg var ute flere ganger for å fylle på nøtter og det var veldig koselig. ❤️ 

Hei igjen :)

Tar litt tid før jeg er innom tråden min, men koselig at du svarer meg og at er aktiv ❤️ 

Ekornet vårt som flytter i huset har kommet hver dag, men ikke i huset :( Spiser fort og er borte. Huset har stått tomt i flere dager, så jeg tok det ned, for å se om det trenger en vask :) Tok ut ull og satte i ny, så det blir freshere (vet ikke om det var dumt av meg eller ikke). 🤷‍♀️Og satte opp huset på plass igjen.

Men du hadde nok rett. Ett nytt ekorn er kommet hos meg, ser at dette ekornet er ungt, det spiser mye og er veldig kjapp til å springe hvis den hører noe skummel lyd 😅 Den er opp i treet på null komma niks 😀 Kom på besøk i dag og har vært her i mange timer, fått både nøtter, valnøtt i skall og uten ;)  Den sprang opp i treet og inn i huset, invaderte det litt😅og nå tror jeg den sover eller noe, for det har ikke vært noe action siden. 

Koselig om den flytter inn i huset, men er jo et ungt ekorn så spørs da, eller jeg vet ikke. 🤔 Men gøy å følge med på den, på en grå og regnfull dag 😍🥰

Hvordan går det hos deg og ditt sjenerte ekorn? 😍 

Anonymkode: 66778...8a9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at de fleste ikke er interressert i å følge med på ekorn. Hvordan vet du det? Hvorfor tror alle at de er spesielle og vet hva alle andre gjør, mener og føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her :) 

Glemte å legge ved bilde av nye ekornet mitt, er jo så fin og har så fin og lysoransje farge🥰 Smelt🥰

Litt dårlig bilde på min Iphone men..

IMG_4339.jpeg.31bba622682672aebb35f9de0f8b5662.jpeg

IMG_4338.jpeg.16a380f7b68cf993b27c93f2e74b7d3c.jpeg

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har det dukket opp en ekornunge. Kom hjem fra ferie for et par dager siden, og da var den plutselig der. Det minste ekornet jeg noen gang har sett ute på egenhånd, men den spiser godt og er kvikk og rask, så tror ikke jeg trenger å bekymre meg. Bitte liten, med veldig stor og buskete hale, og aldeles nydelig. Kjenner jeg nesten får tårer i øynene bare av å tenke på den. Har dessverre ikke klart å få tatt noen bilder, siden den er helt ekstremt rask. 

Anonymkode: f95d2...1fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin ekornet er. ♥️

Det var et ekorn her i går som jeg er usikker på hvem er. Det er ikke det sjenerte eller det engstelige så jeg tror det må være et av de som var små barn i år som har blitt større? Den følte seg tydelig trygg da og var mye nede på verandaen og hoppet rundt uten tanke for at katten vår kunne ligget på lur og hoppet fram. De gravde ned en hel masse nøtter i blomsterbedene våre. :fnise:

Så koselig med babyekorn. Håper den klarer seg fint. :) 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 21.42):

Så koselig med ekorn :) Jeg har også noen som kommer fast på besøk. Jeg setter ut mat og vann til de da, så de vet hvor de skal gå. Hvis det er tomt i matskåla så banker den ene på vinduet, det er såå søtt! De er jo supersmarte som har skjønt dette. Men kanskje dine vil ha litt variasjon, kanskje de har funnet noe annet å snacke på? De kommer nok tilbake. Hasselnøtter er visst deres favoritt, i tillegg til avocado etter det jeg har lest. Her er den ene jeg får besøk av:

20230703_174334.thumb.jpg.b6082b7b16cd307d0c5b21be62bf4084.jpg

Anonymkode: c3da0...fd0

Så nydelig! 😭💖

Anonymkode: 7950e...fcb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2023 den 12.59):

Jeg har et tre i hagen med hasselnøtter på, og har oppdaget at ekorn kommer å spiser på det. Veldig gøy å se og følge med😍 Dette er sånne ting de fleste ikke legger merke til, eller rettere sagt ikke interessert å følge med på. :)  Jeg har også lagt ut litt valnøtt på terrassen for å se om den vil spise, og den likte det så godt og den har kommet hver daglig kost seg hos meg, altså flere dager i ett. Det har vært morsomt å følge med på den da den gjemte litt av valnøtter over alt i hagen min.

Men i dag har jeg lagt merke til at den ikke kommer :( Hva kan grunnen være, tror dere? Jeg vet veldig godt at man kanskje ikke skal mate de, for de finner maten selv, men det var så hyggelig å ha en slik gjest på besøk hver dag. 🥰 Men nå kommer den ikke lenger :( 

Det kan godt være hun er opptatt på havets bunn, med forskning og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/16/2023 at 5:26 PM, AnonymBruker said:

Skal jeg tippe så har ekornet nå tømt nøttetreet, og derfor må videre for å tømme andre nøttetrær slik at de kan gjemme bort det også for vinteren. Vinteren er lang, og de må ha masse mat på lager.

Jeg er sikker på at ditt kommer tilbake så lenge det er i live, for det har nå lært at også du kan være et kriselager det kan stole på ❤️

Ekorn gjemmer så mange nøtter og frø at de glemmer av mange av gjemmeplassene (til andre fugler og dyrs store glede). Men jeg tror det vil huske deg og valnættene :)

Anonymkode: e6532...a7d

Ekorn er helt utrolig distré og de tallene jeg hørte er at de finner omtrent 10% av alt de graver ned eller gjemmer. Derav uttrykket "squirrelling away" for å lagre alt mulig man kanskje kan få bruk for. Jeg digger dem for dette. 😁  

Anonymkode: b0566...d52

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ekorn er helt utrolig distré og de tallene jeg hørte er at de finner omtrent 10% av alt de graver ned eller gjemmer. Derav uttrykket "squirrelling away" for å lagre alt mulig man kanskje kan få bruk for. Jeg digger dem for dette. 😁  

Anonymkode: b0566...d52

Ja, det har jeg også hørt, eller at de finner noen andres stash. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Hei dere 🩷

Tenkte å oppdatere litt i tråden min. Har vært litt stille fra meg, for det var lite action mtp ekorn også har jeg mistet hunden min, så er i en sorgeprocess for tiden 💔🥹

I morges la jeg merke til at det skjer noe i og rundt ekornhuset. Det har seg nemlig slik at det er blitt fullt i huset med ekorn både store og bittesmå.😍Nå er det tre små ekorn som koser seg i huset og i treet. De er så små at jeg ikke tør å gå ut for å ta bilde i redsel for å skremme dem vekk så det får vente.

Så herlig å se dem og koselig at de har kommet til meg da, så beundrer dem fra vinduet og håper de bosetter seg fast. Det er litt koselig da, så får jeg min sorg litt på avstand, føles som om de her for å få frem glede i meg, igjen.🥹😍

Ts

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med hunden din, det er så leit å miste et høyt elsket kjæledyr, det vet jeg dessverre alt om. ♥️

Men så koselig med ekornbabyer! De trives virkelig hos deg!

Her er det stadig besøk av ekorn. Den ene er ganske kresen og jeg observerte en dag at den satt ved materen og kastet alle mandlene på bakken og bare spiste hasselnøttene. :fnise:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (På 18.9.2024 den 8.52):

Så trist med hunden din, det er så leit å miste et høyt elsket kjæledyr, det vet jeg dessverre alt om. ♥️

Men så koselig med ekornbabyer! De trives virkelig hos deg!

Her er det stadig besøk av ekorn. Den ene er ganske kresen og jeg observerte en dag at den satt ved materen og kastet alle mandlene på bakken og bare spiste hasselnøttene. :fnise:

Takk for omtanke, han var min bestevenn og mitt alt❤️🥹

Så søtt da, vet hva som er best :) 

Her er det nesten som en liten ekornhage, de er på trærne og på bakken, hele dagen, kommer litt på terrassen min også men klarer visstnok ikke å spise fra skålen med nøtter, litt skeptisk og får det ikke til. Herlighet de er så bitte små, smeeeelt🥹

Fikk tatt bilde av en i dag, tatt med seg valnøtt i skall opp i tre.🥰🥰

Ts

IMG_4424.thumb.png.64e7400d48442b6be01d74a5e45e8fac.png

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager med det bildet fikk meg til å grøsse! Gud for en ekkel skapning, ser jo ut som en rotte! Ære være alle i denne tråden som syns disse dyrene er søte! Jeg beundrer dere virkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ashley jackson skrev (På 21.9.2024 den 19.07):

Beklager med det bildet fikk meg til å grøsse! Gud for en ekkel skapning, ser jo ut som en rotte! Ære være alle i denne tråden som syns disse dyrene er søte! Jeg beundrer dere virkelig. 

Han her er ikke helt enig idet,han ser på seg selv som storsjarmør. Google chinchilla  du,det er faktisk halvt rotte og halvt ekkorn. Mange som synes de er søte og da...andre ikke, smak og behag det.20231121_091827.thumb.jpg.fca9d7812206f287c7e90d7166b6c544.jpg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei dere 🥰

Nå har jeg en liten historie her ang disse ekornene og det er nesten så jeg trenger råd 🙈🥴

Ene ekornet som kommer til oss siden i fjor, startet jo denne tråden pga den😍🥰 Vel, den har alltid vært snill, kommer for å spise og blir borte, og slik er det hele tiden. Men i det siste så er den ikke helt lik seg selv🥴 I morges kom den og jeg ga mat, valnøtt og hasselnøtter og et par valnøtt i skall. Men den spiste nesten ingenting, bare tok det med seg og gravde ned overalt. Og slik har den holdt på i nesten hele dag, jeg sluttet å gi fordi den fikk jo aldri nok.😳 Kan jo ikke bare gi og gi liksom. Og da har den begynt å klatre på vinduene, verandadør (vi har utepersienner og den klatrer i dem) og på potteplantene mine. Det er nesten skummelt holdt jeg på å si🫣Den har aldri gjort det før så jeg skjønner ikke hva som skjer? Den gjør jo ikke hærverk men jeg vasket nylig persienner og vinduene🥴😭

Går jeg ut så kommer den med en gang og jeg prater jo til den og sier jeg ikke har mer, når jeg går inn så er den på vinduene og døren med en gang. Liker ikke denne oppførselen og blir jo litt lei meg for at jeg liksom ikke gir mer nøtter, men kan jo ikke gi hele dagen heller. Og det som forbauser meg mest er jo denne plutselige oppførselen, den har aldri oppført seg på denne måten.

I fjor hadde jeg masse hasselnøtter i skall for jeg fant ett tre som hadde masse, så tok med hjem, og det ga jeg den i lang tid etterpå. Men i år så har jeg ikke funnet hasselnøtter, alle trærne har liksom vært tomme. Så jeg tenker at den finner lite i naturen derav denne plutselige atferden.? 

Gjør jeg noe feil tror dere? Eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at de graver ned nøtter. Våre ekorn graver ned sikkert 70% av det de får. De sparer det til en gang det ikke er mat. De husker selvsagt ikke hvor akkurat deres nøtter er, men de graver litt i bakken og så finner de en nøtt enten det var de selv eller noen andre som gravde den ned.

At den klatrer på vinduer og dør kommer kanskje av at den vet at du kommer ut fra huset og har med nøtter. Den prøver kanskje å si til deg at den vil ha mer. Noen av våre har også gjort det samme. De klatrer på vannbordet ved det største stuevinduet og en av dem er så dristig at det går bort til katteluka og titter inn, så de vet hvor matmor kommer fra. :fnise: Jeg tror ikke du får gjort så mye med det. Du kan evt prøve å ikke belønne dem med flere nøtter når de gjør slikt, men om de er mottakelige for den typen oppdragelse vet jeg ikke. Det er jo helt greit å legge ut litt nøtter om morgenen og la det være nok for den dagen. De slutter ikke å komme av den grunn, da prøver de igjen en annen gang.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...