Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

Potetjinta skrev (15 minutter siden):

Husk at hun er et menneske. Er imponert over at hun ikke fossgråt, hadde det vært meg som var på nippet til å miste både jobben og ekteskapet foran alle i hele Norge hadde jeg ikke klart å holde meg så behersket!

Det er nettopp det. Alle hadde bukket under av det Erna stod i i går, og det var ingenting menneskelig ved måten hun gjennomførte gårdagen på. Det er faktisk en interessant ting vi nettopp har diskutert i lange innlegg rett ovenfor her. At det hun bedrev med i går var "gjennomtenkt" er ikke nødvendigvis et godt signal heller.

Men det Erna i går hadde under øyet i Debatten var ikke fordi hun var rørt eller beveget. Det var sminke. 

Endret av Bombasi
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (2 timer siden):

Er vel en grunn for at hun har sittet som partileder i 19 år, at det er skremselskultur innad i Høyre, at ingen stiller til valg mot henne, at ingen tar opp kampen for å avsette henne og at de kjøper hennes forklaringer for lut og kaldt vann. Erna er Erna. Og hun gjør som hun vil.

Rett og slett skremmende.

Men det som skremmer meg enda mer, er at et menneske med disse egenskapene satser på å styre landet; hvis hun faktisk skulle vinne valget om to år, har Høyre-velgerne mistet all forstand.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (2 minutter siden):

Jeg syns også det virker gjennomtenkt, hvordan informasjon stadig vekk blir holdt tilbake. 

Oppfatter situasjonen annerledes enn deg jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 minutter siden):

Det er nettopp det. Alle hadde bukket under av det Erna stod i i går, og det var ingenting menneskelig ved måten hun gjennomførte gårdagen på. Det er faktisk en interessant ting vi nettopp har diskutert i lange innlegg rett ovenfor her. At det hun bedrev med i går var "gjennomtenkt" er ikke nødvendig et godt signal heller.

Men det Erna i går hadde under øyet i Debatten var ikke fordi hun var rørt eller beveget. Det var sminke. 

Synes det blir litt bråkjekt å bare konkludere med det, for det vet vi jo ikke. Prøv å ha litt medmenneskelighet i denne situasjonen, hun er tross alt bedratt av mannen sin offentlig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (11 minutter siden):

Synes det blir litt bråkjekt å bare konkludere med det, for det vet vi jo ikke. Prøv å ha litt medmenneskelighet i denne situasjonen, hun er tross alt bedratt av mannen sin offentlig.. 

Det er ikke bråkjekt i det hele tatt. For det går ikke an å være naiv å kjøpe alt som blir sagt heller. 

Det er forskjell på Erna som ektefelle og Erna som politiker. Du må skille dette i saken.

Jeg har medmenneskelighet for Erna som ektefelle, og ønsker henne alt godt med Sindre. Sviket er, hvis sviket har funnet sted, ufattelig. Og det skjønner jeg er leit og vanskelig.

Men som politiker bærer Erna ansvaret, og ansvaret i en slik skandale må få konsekvenser.

Det går ikke an å frikjenne politikeren Erna fordi ektefellen Erna har det trist og trasig.
Men det er strategien om at ektefellen Erna skal få frikjenne politikeren Erna som Erna har gått for, så det er lett å la seg sjarmere.

Endret av Bombasi
  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (24 minutter siden):

Det er ikke bråkjekt i det hele tatt. For det går ikke an å være naiv å kjøpe alt som blir sagt heller. 

Det er forskjell på Erna som ektefelle og Erna som politiker. Du må skille dette i saken.

Jeg har medmenneskelighet for Erna som ektefelle, og ønsker henne alt godt med Sindre. Sviket er, hvis sviket har funnet sted, ufattelig. Og det skjønner jeg er leit og vanskelig.

Men som politiker bærer Erna ansvaret, og ansvaret i en slik skandale må få konsekvenser.

Det går ikke an å frikjenne politikeren Erna fordi ektefellen Erna har det trist og trasig.
Men det er strategien om at ektefellen Erna skal få frikjenne politikeren Erna som Erna har gått for, så det er lett å la seg sjarmere.

Det er Sindre som har gjort dette. Erna har bare valgt feil mann å gifte seg med. Tror vi glemmer at hun ikke har en 08-16 jobb, hun har nok omtrent ikke vært hjemme i perioder. Tror nok Sindre har hatt gode muligheter til å skjule dette. Tror forskjellen er at jeg tror på Erna, jeg tror faktisk ikke kun visste noen ting før det var for sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Potetjinta skrev (1 minutt siden):

Tror nok Sindre har hatt gode muligheter til å skjule dette. Tror forskjellen er at jeg tror på Erna, jeg tror faktisk ikke kun visste noen ting før det var for sent

Men nå veit hun, og de har fremdeles ikke gitt ut alle detaljene. Listen de publiserte var full av hull og mangler.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (2 minutter siden):

Men nå veit hun, og de har fremdeles ikke gitt ut alle detaljene. Listen de publiserte var full av hull og mangler.

Husk at det er listen til Sindre. Alt er ikke Erna sin feil her. Han må jo for helvete stilles til ansvar for å klare å fikse lista riktig, mannen er jo voksen. Alt er ikke Erna sin feil her, synes dette blir litt voldsomt. Dere får diskutere videre her, melder meg ut. Vi kommer uansett aldri til å bli enige

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetjinta skrev (12 minutter siden):

Det er Sindre som har gjort dette. Erna har bare valgt feil mann å gifte seg med. Tror vi glemmer at hun ikke har en 08-16 jobb, hun har nok omtrent ikke vært hjemme i perioder. Tror nok Sindre har hatt gode muligheter til å skjule dette. Tror forskjellen er at jeg tror på Erna, jeg tror faktisk ikke kun visste noen ting før det var for sent

Det er godt mulig at Erna har blitt totalt rundlurt av en kynisk, grisk og hensynsløs mann som kjørte sololøp i 10 år. Jeg avviser ikke teorien din. Og Sindre er definitivt den store skadeårsaken som Økokrim burde etterforske.

Men samtidig nytter det egentlig ikke å mene dette sålenge det politiske lovverket om at det var hennes ansvar ligger ved, og at hele saken er mistillitsskapende for både henne og demokratiet siden dette skjer med en sentral maktperson.

Alt jeg vil er at den politiske Erna trekker seg siden lovverket er klart. Hun kan da ikke bare ture på videre med den politiske karrieren i store, sentrale verv i Norge som hun selv vil fordi ting var urettferdig, trist og leit. Det vil isåfall være et hån mot den politiske praksisen og lovgivningen som har stått sentralt i Norge i mange tiår for at folket skal ha tillit til demokratiet.

Utover det kan den menneskelige Erna og Sindre gjerne finne tilbake til hverandre og leve alle lykkelige dager i sus og dus i "vanlige" jobber.

Endret av Bombasi
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ltfutt said:

Høyre har blitt konfrontert med at lista er mangelfull, men har ingen intensjoner om å rette opp i dette

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/derfor-nekter-hoyre-ny-liste/80238499

Det er nok noe som det er behov for å skjule.

Håper pressen fortsetter å grave.

Endret av Helgekarjol
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (21 timer siden):

Jeg synes egentlig at etikken din er god, men det går jo ikke. Det er en såpass enorm jobb å være statsminister at det blir altfor mye å i tillegg være barnevakt for en rampete ektemann. Erna er jo ikke noen ung dame lenger heller. Og det er mye å be om å skille seg fra den mannen hun elsker, som egentlig hadde vært det rette i forhold til jobben hennes. Om Erna måtte velge mellom statsministerjobben og kjærligheten så vet vi hva hun valgte den gangen: "Ja takk begge deler!" 

Jeg synes dette blir to vesentlige deler av samme sak, der Finnes og Erna bør etterforskes av Økokrim hver for seg. Hva Erna gjør med sitt ekteskap er for meg og sikkert mange andre revnende likegyldig, det er ikke ekteskapet man kritiserer, men hennes rolle som politiker. Måten hun har sviktet folket på er uansett utilgivelig. Hun har i stor grad misbrukt makten folket har gitt henne og ikke minst brutt med den politiske håndboken. Der andre har måttet gå på dagen, sitter Erna igjen og klamrer seg fast. Bokstavelig så gjorde hun nettopp det da hun satt under intervjuet og holdt seg fast med begge bena på stolen hun satt på.

Frisk Frosk skrev (15 timer siden):

Erna Solberg kan IKKE fortsette som Høyre-leder og aldri mer bli statsminister i Norge!

Fin oppsummering som tar for seg mye essensielt. 

SITC skrev (17 timer siden):

Hjelp meg å forstå: hvorfor i alle dager var det satt opp intervju pr mediehus (17 totalt eller mer), og ikke alle på en gang??

Synes det virker så underlig! skulle tro hun prøvde å skjule noe… 

Skjule eller ikke skjule så fremstår hun nettopp slik. Det man ikke vet har man ikke vondt av. Men der tok hun feil. 

Smos1 skrev (6 timer siden):

For et latterlig svar av han i dette intervjuet «det var slik vi ville ha det. Vi tok opp de spørsmålene seerne selv hadde sendt inn. Vi snakket om det seerne var opptatt av både politisk og personlig» 

De eneste spørsmålene som ble silt ut var jo personlige kosespørsmål.

Debatten har vært en av mine favoritt-program men det blir boikott fra nå av. Snakk om forskjellsbehandling i denne saken og moxnes-saken..! Jeg vil heller ha moxnes i regjering for et par solbriller til 1500 kr enn Erna og co som beriker seg selv i millionklassen 

Vil du nå egentlig det? Ingen ønsker vel politikere som bryter med loven åkkesom. 
Lovbrudd er lovbrudd uansett størrelse. Utnytter man sin makt posisjon til egen vinning, så er det på rævva ut! Her må alle behandles likt og kalle en spade for en spade.

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

[…

Det Erna Solberg gjorde da, det var å akseptere at en leder ikke skal ta ansvar, at en partileder skal ha lov til å dekke over selv straffbare handlinger, bare det gagner partipolitikken.

Men man har også sett hvordan Solberg i årevis har bidratt til å vri holdninger, skape populisme, og polarisere befolkningen. Et åpenbart eksempel på det er hvordan hun har sluppet unna gang på gang med uttalelser som rakker ned på de som sliter mest i samfunnet, kommet med ekstremt arrogante uttalelser om de som pga. Ernas politikk og ledelse slet med å ha nok til helt grunnleggende behov. Likedan hvordan hun som Statsminister kuttet mest for de som hadde minst, gjorde det dyrere og vanskeligere for syke å ha råd til helsehjelp og -behandling og strammet inn slik at det også ble vanskeligere for alle å få.

I årevis har Solberg manipulert, dessverre mesterlig, bl.a. fordi hun balanserer mellom å være ekstremt kynisk som leder og det å snu om og skape en rolle som i neste øyeblikk skal sikre henne sympati for henne som person. Det er få, om noen, som har greid å sjonglere disse rollene så bevisst og så åpenbart som Solberg. Men samtidig gjør hun det på en måte som uten tvil er manipulerende. Hun har ofte brukt lignende taktikker i debatter også, for å snu motstand eller snu fokus i en debatt slik at hun har fintet ut selv erfarne debattledere.]

[…Mennesket Erna er i det som ville vært en enorm krise for de fleste. Men utover en kunstpause med halvkvalt stemme og antydning til tårer et par sekunder i en pressekonferanse, så fremstilte Erna Solberg seg i går som en dronning med full kontroll. Hun hadde kontrollen, hun var i en rolle hun følte seg sikker i. Hun greide til og med å komme med et stikk til både andre politikere og vanlige arbeidstakere (og kvinner som sliter med menstruasjon...)... neida, hun kom ikke til å sykemelde seg, det var da virkelig ingen grunn til det, ingen grunn til at ikke hun kunne jobbe fullt. Jern-Erna sitter i ryggmargsrefleksen hennes. Dette er en strategi hun har finpusset i så mange år at hun går rett inn i rollen sin, uansett hva som skjer. I går kontroll helt ned til den minste detalj... glimmer i øyekroken for å gi inntrykk av tårer i kameralyset...]

Problemet er vel at disse menneskene i  stor grad er brikker i det politiske spillet,  de spiller, der de tillærer seg disse skitne triksene for å innhente sympati, og tar bort fokuset fra det vi som velgere egentlig bryr oss om. Det lages nye spilleregler etterhvert og fremstår som et iherdig forsøk på å berge skinnet koste hva det koste vil. Politikk handler ikke om viljen til å gjøre et samfunn bedre lenger, men har blitt en maktkamp med økonomisk motiv og personlig gevinst. 

Jeg oppfattet ikke gårdagens debattsending som nødvendigvis en dårlig sending, selv om jeg hadde sett for meg at hun faktisk ble stilt mer til veggs. Med det sagt så ser man helt klart en Erna som stadig går i forsvar og distanserer seg veldig fra denne skandalen ved å legge alt over på sin ektemann. Hun gjør utallige forsøk på å bagatellisere sin rolle oppi det hele med sine innøvde replikker som du sier, og viser ikke tegn til anger på noen som helst måte.

Men man må ikke glemme at når det regner på presten drypper det på klokkeren…

Tenkt å fremstå så lite ydmyk og med så liten egenverdi at dette er måten man ønsker å avskjediges fra sin politiske karriere man har ofret hele livet for. Dette er en av de verste politiske skandalene i Norges historie, og det er dette hun vil bli husket mest for. Der hun viste folket så lite forståelse under personlige økonomiske kriser i vanskelig tid, søker hun nå sympati og forståelse. Selv om hun sikkert er en person med mange gode kvaliteter, så fremstår hun kald og distansert, og det er slik hun møter folket. All den smerte hun som politiker har vært med på å påføre mange stakkarslige mennesker i landet kan hun nå få sitte og kjenne litt ekstra på nå. Hvordan det føles å ikke bli trodd. Hvordan det føles å få alt ansvar. For det er nettopp det jeg tenker mange nordmenn har følt sterkt på de siste årene med alle stikk hun har kommet med.

At hun var Norges statsminister gjør det bare mange hakk verre. Når politikere skal vurdere seg selv og sin habilitet, så sier det seg selv at det er en katastrofe. Årets valg føles som hyklersk der velgerne rett og slett ble holdt for narr.

Beklager, Erna. Toget har gått. Tilgivelsen vil vokse etterhvert som tiden går, men da uten deg som politiker og talskvinne for nordmenns vel og ve, tenker jeg. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå rasles det i gangene. 

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/kan-miste-jobben/80235651

Finnes-saken har ført til at Huitfeldt-saken har blitt aktuell igjen. Det går ikke an å overse Huitfeldt-saken hvis Finnes-saken etterforskes. Og det er forskjellsbehandling å overse Huitfeldt-saken og Finnes-saken siden Borten Moe-saken er startet. 

Her har Økokrim jobb foran seg! 

Og det er umulig å ha en utenriksminister i Huitfeldt sittende når Økokrim har en pågående sak over henne. 

Støre har også varsel endringer i regjeringskabalen i høst, men at dette har blitt satt på vent som følge av Huitfeldt-saken og nå Finnes-saken, selv om Støre i utgangspunktet hadde avsluttet Huitfeldt-saken...

Erna på sin side gjør seg unik og spesiell, og hever seg over alt ved å si at "det er ingen automatikk i at hun må gå selv om Økokrim åpner etterforskning rundt Sindre" (parafrasering). 

Nå har vi det gående altså. Koselige og tillitsfulle tider i "verdens beste demokrati", hæ?

Endret av Bombasi
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og si hva dere vil om partiet Rødt, men Aydar, Mimir og Sneve Martinussen har virkelig vært på ballen rundt Høyre, Erna og Sindre. I raka motsetning til resten av parti-Norge som har tatt ferie alle sammen.

De har flere kronikker, flere artikler og tydelige meninger i både sosiale medier og debatter for å legge press både disse 3 aktørene. 

Jada, Rødt har Moxnes-spøkelset over seg, men ingen skal diskreditere dem for aktiviteten rundt denne saken.

Nå ber Martinussen om fullstendig aksjeliste.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76AvbB/ber-hoeyre-snu-vil-ha-ny-aksjeliste

Spesialrådgiver i Høyre, Lars Øy, avviser ny liste, og begrunner det med at det "ble tatt tydelig forbehold om at det kunne være mindre feil i listen det ble lagt fram". Har du hørt noe spøere? 

Pressesjef Cato Fossen i Høyre avviser også at ny liste vil komme. fordi "hyppig, kortsiktig handel vil trolig uansett gjøre henne inhabil". Ordlyden av dette høres ikke akkurat mindre sprøtt ut.

Så, så mye for denne såkalte åpenheten og ærligheten som Erna sier at hun bedriver med.

Stortingets Kontrollkomitè skal ha møte om dette på tirsdag. 

Endret av Bombasi
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bombasi skrev (10 minutter siden):

Og si hva dere vil om partiet Rødt, men Aydar, Mimir og Sneve Martinussen har virkelig vært på ballen rundt Høyre, Erna og Sindre. I raka motsetning til resten av parti-Norge som har tatt ferie alle sammen.

De har flere kronikker, flere artikler og tydelige meninger i både sosiale medier og debatter for å legge press både disse 3 aktørene. 

Jada, Rødt har Moxnes-spøkelset over seg, men ingen skal diskreditere dem for aktiviteten rundt denne saken.

Nå ber Martinussen om fullstendig aksjeliste.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/76AvbB/ber-hoeyre-snu-vil-ha-ny-aksjeliste

Spesialrådgiver i Høyre, Lars Øy, avviser ny liste, og begrunner det med at det "ble tatt tydelig forbehold om at det kunne være mindre feil i listen det ble lagt fram". Har du hørt noe spøere? 

Pressesjef Cato Fossen i Høyre avviser også at ny liste vil komme. fordi "hyppig, kortsiktig handel vil trolig uansett gjøre henne inhabil". Ordlyden av dette høres ikke akkurat mindre sprøtt ut.

Så, så mye for denne såkalte åpenheten og ærligheten som Erna sier at hun bedriver med.

Stortingets Kontrollkomitè skal ha møte om dette på tirsdag. 

Rett etter å ha sett Nytt på nytt, så hører jeg Bårds stemme på disse sitatene, og ler meg ihjel. 🤣

Det er bare så sprøtt 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (12 minutter siden):

Jeg kan lett forestille meg at disse listene variere så mye at man blir svimmel. En liste klokka 12 en dag kan være noe helt annet klokka 14.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (6 timer siden):

Og før valget i 2013 sendte Finnes også en liste til Høyre over hvem han mente burde fjernes fra ulike statlige styrer når de kom til makten - sendt fra sin jobbs e-post...

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wAmVx1/norsk-industri-strammer-inn-reglene-etter-sindre-finnes-notat

Helhetsbildet som tegnes gir inntrykk av at Finnes har vært langt mer involvert i partiarbeidet enn hva det utad har vært gitt inntrykk av.

Han er gqmmel høyrepolitiker han også, leste jeg et sted. Tror det var wikipedia.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 timer siden):

Hvor alvorlig er denne "skandalen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...