Anonio Skrevet 19. september 2023 #621 Del Skrevet 19. september 2023 (endret) 2 minutter siden, Baktus said: politisk ansvar ? Sindre er privatperson som har lurt Erna og gjort det slik at hun ikke kunne vurdere sin habilitet... venstresidens soldater , journalistene , prøver å sammenligne det med en departementsjef som har ansvaret for ansattes handlinger vitende eller ikke.. Erna er ikke politisk ansvarlig for at privatpersoner lurer henne. Forøvrig har ikke Sindre gjort noe ulovlig , han har lurt statstministeren og SMK, han forsøkte også å lyve om seg selv i en bok som skulle skrives om han.. Vi vet ikke om han kan ha overhørt og fått inside-info...denne " vet ikke " vil det være mangen embetsfolk som vil ryke på, de har nå vel ektefeller , samboere eller barn som er på børsen , embetsverket har informsjonene om vedtak tiltenkt fra regjeringen. dessuten så har børsen egne varsellamper for mistanke om inside hvis det blir foretatt handlinger like før markedet blir kjent med en endring ved et selskap..og det tar børsen på alvor , de som blir tatt for slikt lukter på 10-tallet i antall år i fengsel. nei , jeg tror nok det piskes på høygir i rørt vann i håp om å få fjerne Erna, slik at tjangsene til Ap blir større i 2025. Du vet hvem som har pushet denne saken, ikke sant? Tidligere høyre-minister og hardbarket høyre-mann Torbjørn Røe Isaksen, leder i E-24. Ta av deg høyre-brillene og bunkersmentaliteten. Det blir for dumt. Endret 19. september 2023 av Anonio 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. september 2023 #622 Del Skrevet 19. september 2023 Drizzt skrev (29 minutter siden): Jeg er ikke nødvendigvis enig i denne overvåkningen og ansvaret for andre sine handlinger. Det er ikke slik at alt Erna sier og står for er jeg automatisk enig i. Det er egentlig mye jeg er uenig med henne i, men her er det ikke snakk om hennes politiske ståsted, men om henne som person, ektefelle og hvilket ansvar hun har for hva hennes mann har gjort bak hennes rygg. Jeg mener at alle har et selvstendig ansvar for egne handlinger og at ingen kan belastes å ikke ha visst noe som har skjedd bak egen rygg og har vært utført av en annen. Slik systemet er utformet i dag, forutsettes det at man er ærlig med andre. Når man ikke er det, noe som ofte skjer i mellommenneskelige forhold, så rakner alt sammen. Jeg ser at mange er for strenge mot Erna fordi de hater henne, er politisk uenige med henne eller bare fordi hun er kvinne og de koser seg at hun lider. Det er ikke noen gyldige argumenter. Få argumenterer saklig her. Mange forutsetter at Erna har telepatiske evner og kan lese Sindres tanker. Nå er det ikke en menneskerett å være statsminister. Ser også absolutt den menneskelige faktoren her, men der kan også Erna selv ta ansvaret, og redusere presset ved å trekke seg som statsminister kandidat, og pleie egen helse. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 19. september 2023 #623 Del Skrevet 19. september 2023 (endret) Om Erna blir statsminister igjen så er jo spørsmålet hvordan hun skal kunne sparke statsråder som er inhabile om hun selv nektet å gå av da hun var inhabil. Enten så må hun kreve mer av sine statsråder enn hun krever av seg selv eller så kan hun ikke sparke statsrådene som har gjort det samme som hun selv har gjort. Og om hun ikke kan sparke dem, hvordan skal hun da passe på at statsrådene passer på habiliteten? Det vil jo ikke få noen konsekvenser for dem om de ikke passer på habiliteten. Endret 19. september 2023 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 19. september 2023 #624 Del Skrevet 19. september 2023 Baktus skrev (2 minutter siden): Sindre er privatperson som har lurt Erna Ikke en gang. Ikke i en måned. I lang tid. Erna hadde hele denne tiden et ansvar for å se til at han ikke lurte henne, for ved å lure henne lurte han hele nasjonen. Erna hadde et ansvar, som ikke bare stortingsrepresentant men i flere tilfeller rent av som statsråd, å sjekke så de aksjer han kjøpte ikke var i strid med hennes habilitet som statsråd. Hennes ansvar. Hun har ikke påtatt seg dette ansvaret. Det går ikke bare ut over han, det går ut over henne. Derfor skulle hun ha kontrollert aksjene han hadde kjøpt og solgt. Dette går ikke bare ut over dem, det går ut over hele nasjonen. Folk mister viljen til å stemme, mister tilliten til politikerne. Det er en trussel mot demokratiet. Det er et tungt ansvar å være statsråd. Det skal det være. Hele nasjonen avhenger av statsrådene våre. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 19. september 2023 #625 Del Skrevet 19. september 2023 *blueberry* skrev (På 15.9.2023 den 17.06): Han er da ikke spesielt sympatisk. Tror Tina Bru hadde blitt en bedre leder. Ny leder trenger de uansett. Jo, han er meget sympatisk. Håper det er han som overtar som Høyres leder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 19. september 2023 Forfatter #626 Del Skrevet 19. september 2023 Drizzt skrev (19 minutter siden): Jeg er ikke nødvendigvis enig i denne overvåkningen og ansvaret for andre sine handlinger. Det er ikke slik at alt Erna sier og står for er jeg automatisk enig i. Det er egentlig mye jeg er uenig med henne i, men her er det ikke snakk om hennes politiske ståsted, men om henne som person, ektefelle og hvilket ansvar hun har for hva hennes mann har gjort bak hennes rygg. Jeg mener at alle har et selvstendig ansvar for egne handlinger og at ingen kan belastes å ikke ha visst noe som har skjedd bak egen rygg og har vært utført av en annen. Slik systemet er utformet i dag, forutsettes det at man er ærlig med andre. Når man ikke er det, noe som ofte skjer i mellommenneskelige forhold, så rakner alt sammen. Jeg ser at mange er for strenge mot Erna fordi de hater henne, er politisk uenige med henne eller bare fordi hun er kvinne og de koser seg at hun lider. Det er ikke noen gyldige argumenter. Få argumenterer saklig her. Mange forutsetter at Erna har telepatiske evner og kan lese Sindres tanker. I forhold til straffeloven så har vi jo intet ansvar for hva andre enn oss selv er skyldige i, men her er det jo snakk om å bli valgt til det øverste tillitsvervet i samfunnet. Da stilles det visse krav til ektefelle og nær krets som vi ser at herr Finnes dessverre ikke er i nærheten av å innfri. Kjipt for Erna, men sånn er det for alle. Jeg er heller ikke noe fan av kvinnefornedring og usaklig hets, her synes jeg Erna har en lang vei å gå selv. Jeg opplevde ikke at hun var noe solidarisk med kvinner under metoo-bølgen. Det var det vanlige pjattet om at hun opplevde ikke at det var så mye diskriminering og en undertone av latterliggjøring. Av ny karakter er jo som tidligere nevnt hennes uttalelser om at hun "har gått på jobb hver dag under mensen". Nå ser vi jo at familien Solberg/Finnes kanskje har en noe romsligere tolkning enn tidligere antatt av hva "å gå på jobb" betyr, jfr Finnes noenogseksti transaksjoner pr dag på "hjemmekontor". Dette er greit for folk å vite, det har ingenting med at han er mann og hun er kvinne å gjøre at mange ikke vil se denne slasken bo i statsminister boligen igjen. Vi trenger jo heller ikke å bedrive telepati for å få greie på noen av hans tanker, han ga de jo ut i bokform for en tid siden, totalslakt der også. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnys Skrevet 19. september 2023 #627 Del Skrevet 19. september 2023 Veldig synd for henne og mannen og bli tynt offentlig, ikke minst for deres barn. Men som politiker og folkevalgt må man være ærlig og ha rent mel i posen. At de er lei seg er de sikkert, og det skulle da bare mangle. Men så må vi ikke drukne i empati her.. husk at vi vanlige mennesker blir hardt straffet om vi gjør slike ting. Får du uheldigvis noen kroner for mye fra nav mister du trygden og blir tatt for trygdesvindel. Mens politikerne stjeler både solbriller og lurer til seg pendlerbolig de leier ut og tjener penger på. Mens vi vanlige folk skal leve med økt renter, økte priser på alt og jobbe ræva av oss. det nye nå er at enker skal miste enketrygden sin. Så det er ikke måte på hvor stramt vi vanlige skal leve, mens politikerne lager seg gode avtaler, som å kunne pensjonere seg etter 8 år på tinget med god pensjon, innsidehandler og aksjer. De aner ikke hva det betyr å stå i helsekø eller må snu på krona. Så nei, de er ikke kongelige.. de er folkevalgt. Kanskje på tide å finne seg en jobb på Kiwi så kan de jobbe for ørene de også 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 19. september 2023 #628 Del Skrevet 19. september 2023 Urias skrev (8 minutter siden): Enig i at saken er litt mindre alvorlig, men den er mer en alvorlig nok til at hun ikke kan bli sittende. Jeg mener både Solberg og Huitfeldt må gå av. Det handler om tilliten til demokratiet, og vi kan ikke leve med denne typen mistillit til våre folkevalgte. Huitfeldt løy også før hun til slutt la alle kortene på bordet, ikke glem det. For meg går dette langt forbi partitilhørighet. Det er noe svineri som nå må fjernes en gang for alle. Jeg støtter forslagene om at samtlige politikere må granskes, minst 10 år tilbake i tid, og det må selvsagt innføres totalforbut for regjeringsmedlemmer og deres nærmest å omsette en eneste aksje så lenge de sitter i regjering. Dette. Begge burde gå, og dette har ingenting med partitilhørighet å gjøre. tonebelinda skrev (1 minutt siden): Jo, han er meget sympatisk. Håper det er han som overtar som Høyres leder. Anonio skrev (9 minutter siden): Høyre bør kvikt ta seg sammen her. Nå innrømmer de rett og slett at de ikke så på listen fra et samlet medienorge fordi de var 'for opptatt' i 6 dager til å se på dette. Jeg håper PST og Forsvaret følger med her. Vi nærmer oss ulovlig valgpåvirkning. Hvor dumme tror de folk er, egentlig? Helt hårreisende å høre Asheim innrømme at de hadde informasjonen før valget, og samtidig bare feie det vekk på den måten. Absolutt ikke sympatisk. Jeg håper dette blir undersøkt skikkelig for valgfusk er alvorlig og en krise for tilliten. Det er ikke så farlig for meg hva resultatene er/ hadde blitt, men vi hadde flere rekordlave valgdeltakelser i kommuner og mangel på tillit til politikerne er mye av grunnen. Dette gjør det enda verre. 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 19. september 2023 #629 Del Skrevet 19. september 2023 Sunnys skrev (Akkurat nå): Veldig synd for henne og mannen og bli tynt offentlig, ikke minst for deres barn. Men som politiker og folkevalgt må man være ærlig og ha rent mel i posen. At de er lei seg er de sikkert, og det skulle da bare mangle. Men så må vi ikke drukne i empati her.. husk at vi vanlige mennesker blir hardt straffet om vi gjør slike ting. Får du uheldigvis noen kroner for mye fra nav mister du trygden og blir tatt for trygdesvindel. Mens politikerne stjeler både solbriller og lurer til seg pendlerbolig de leier ut og tjener penger på. Mens vi vanlige folk skal leve med økt renter, økte priser på alt og jobbe ræva av oss. det nye nå er at enker skal miste enketrygden sin. Så det er ikke måte på hvor stramt vi vanlige skal leve, mens politikerne lager seg gode avtaler, som å kunne pensjonere seg etter 8 år på tinget med god pensjon, innsidehandler og aksjer. De aner ikke hva det betyr å stå i helsekø eller må snu på krona. Så nei, de er ikke kongelige.. de er folkevalgt. Kanskje på tide å finne seg en jobb på Kiwi så kan de jobbe for ørene de også 100% enig her. Jeg er borgerlig velger og mener Erna må gå umiddelbart. Vi kan på ingen måte leve med dette, og de fortjener hvert sekund av tyn de kan få i media. Ja, det er åpenbart tøft å stå slik, men det er en del av gamet, og det er "straffen" de må ta for å være uærlig og uredelig. Dette går langt over partitilhørighet, dette handler om tilliten til demokratiet. Pendlerboligskandalen og habilitetsskandalene er ekstremt skadelig, og som du sier, det vises ingen nåde mot "vanlige folk" som gjør feil f.eks. med trygda. Viljen til å straffe folk for trygdesvindel, uansett om det ikke er med vilje eller ikke, er ekstremt høy. Jeg er drittlei dette svineriet. Få det vekk! Gå av! Nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enda en tulling Skrevet 19. september 2023 #630 Del Skrevet 19. september 2023 shab skrev (11 timer siden): Hvorfor det? Han er jo ene og alene skyld i at hennes politiske karriere er over? Hvordan vet du det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissHannigan Skrevet 19. september 2023 #631 Del Skrevet 19. september 2023 Drizzt skrev (42 minutter siden): Jeg er ikke nødvendigvis enig i denne overvåkningen og ansvaret for andre sine handlinger. Det er ikke slik at alt Erna sier og står for er jeg automatisk enig i. Det er egentlig mye jeg er uenig med henne i, men her er det ikke snakk om hennes politiske ståsted, men om henne som person, ektefelle og hvilket ansvar hun har for hva hennes mann har gjort bak hennes rygg. Jeg mener at alle har et selvstendig ansvar for egne handlinger og at ingen kan belastes å ikke ha visst noe som har skjedd bak egen rygg og har vært utført av en annen. Slik systemet er utformet i dag, forutsettes det at man er ærlig med andre. Når man ikke er det, noe som ofte skjer i mellommenneskelige forhold, så rakner alt sammen. Jeg ser at mange er for strenge mot Erna fordi de hater henne, er politisk uenige med henne eller bare fordi hun er kvinne og de koser seg at hun lider. Det er ikke noen gyldige argumenter. Få argumenterer saklig her. Mange forutsetter at Erna har telepatiske evner og kan lese Sindres tanker. Jeg koser meg ikke. Jeg syns det er hyklerisk at syke mennesker skal ha full oversikt over sin ektefelles inntekt, men ikke Erna. Det er jo hennes egne regler. Erna hadde kommet bedre ut av dette, hadde hun vært ærlig da hun først fant ut av dette. To uker før valget. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 19. september 2023 #632 Del Skrevet 19. september 2023 (endret) Robert Næss (Nordea-direktør) konstaterer at Finnes må ha brukt mye tid på å følge med på markedet, for å greie å tjene penger på dette. - Disse bull- og bear-transaksjonene krever mye mer ressurser enn å kjøpe en aksje og sitte på den. Her har han trodd, av en eller annen grunn, at han vet mer enn markedet, og at aksjen skal opp eller ned de neste timene. Sår tvil om Finnes-tall Mister munn og mæle her Endret 19. september 2023 av Samfunnsdebatt 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 19. september 2023 #633 Del Skrevet 19. september 2023 Noe skurret jo allerede når Erna deltog på sin egen bursdagsfest med langt flere mennesker enn det som var lov under corona. Da var det godt å ha Sindre å skylde på, når gjør hun det igjen. Sindre er Ernas fall-guy, og Høyre-velgerne sluker det rått, om og om igjen. 4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. september 2023 #634 Del Skrevet 19. september 2023 MissHannigan skrev (6 minutter siden): Jeg koser meg ikke. Jeg syns det er hyklerisk at syke mennesker skal ha full oversikt over sin ektefelles inntekt, men ikke Erna. Det er jo hennes egne regler. Erna hadde kommet bedre ut av dette, hadde hun vært ærlig da hun først fant ut av dette. To uker før valget. Spørsmålet er hva hun visste 2 uker før valget. Hun sa hun fikk hele listen med transaksjoner og ble klar over omfanget onsdagen etter valget. Har Sindre sabotert dette i et desperat forsøk å ikke ødelegge valget for H ved å ikke gi listen tidligere? Vi kan ikke vite hva, hvem og hvorfor. Når det gjelder reglene, så hjelper det nok for henne nå å sitte i samme situasjon for å forstå at man ikke kan kreve at ektefeller overvåker hverandre i den grad. Staten må ha egne måter å samle og bearbeide denne informasjonen på uten at uskyldige tredjeparter pålegges ansvaret å være paranoide, overvåke og stjele partnerens bank-id for å logge inn i nettbanken og følge med transaksjonene der. Apis skrev (22 minutter siden): Nå er det ikke en menneskerett å være statsminister. Ser også absolutt den menneskelige faktoren her, men der kan også Erna selv ta ansvaret, og redusere presset ved å trekke seg som statsminister kandidat, og pleie egen helse. Nei, det er ikke en menneskerett å være statsminister. Jeg skrev tidligere i tråden at det ikke er forenelig å være statsminister og ha en mann som gjør sånn ved siden av. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg mener hun må velge - enten toppolitikken, eller mannen. Jeg skrev også at hvis hun prøver ''ja, takk, begge deler'', så skader valget hennes den politiske delen og hun blir igjen kun med ektemannen. Det er et svik til de grader det Sindre har gjort mot Erna. En tragedie for Erna og H. Jeg har ikke tid å svare alle nå, men svarer de to her i første omgang. I kveld leser jeg tråden igjen og kan svare resten hvis innleggene fortsatt er her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 19. september 2023 #635 Del Skrevet 19. september 2023 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 19. september 2023 #636 Del Skrevet 19. september 2023 Drizzt skrev (1 minutt siden): Spørsmålet er hva hun visste 2 uker før valget. Hun sa hun fikk hele listen med transaksjoner og ble klar over omfanget onsdagen etter valget. Har Sindre sabotert dette i et desperat forsøk å ikke ødelegge valget for H ved å ikke gi listen tidligere? Vi kan ikke vite hva, hvem og hvorfor. Når det gjelder reglene, så hjelper det nok for henne nå å sitte i samme situasjon for å forstå at man ikke kan kreve at ektefeller overvåker hverandre i den grad. Staten må ha egne måter å samle og bearbeide denne informasjonen på uten at uskyldige tredjeparter pålegges ansvaret å være paranoide, overvåke og stjele partnerens bank-id for å logge inn i nettbanken og følge med transaksjonene der. Nei, det er ikke en menneskerett å være statsminister. Jeg skrev tidligere i tråden at det ikke er forenelig å være statsminister og ha en mann som gjør sånn ved siden av. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg mener hun må velge - enten toppolitikken, eller mannen. Jeg skrev også at hvis hun prøver ''ja, takk, begge deler'', så skader valget hennes den politiske delen og hun blir igjen kun med ektemannen. Det er et svik til de grader det Sindre har gjort mot Erna. En tragedie for Erna og H. Jeg har ikke tid å svare alle nå, men svarer de to her i første omgang. I kveld leser jeg tråden igjen og kan svare resten hvis innleggene fortsatt er her. Hun er så sterk profesjonell kvinne at hun har vært statsminister. Hvor lang tid tror du hun brukte for å finne omfanget av sin ektemanns aksjehandel? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. september 2023 #637 Del Skrevet 19. september 2023 SVK skrev (39 minutter siden): Det er jo også en innrømmelse av at man heller ikke kan stole på mannen i fremtiden. Vanskelig å skjønne hvordan hun kan være statsminister med Sindre som ektemann når hun selv er enig i at man ikke kan stole på han. Det kan hun selvfølgelig ikke være. Hvis hun tilgir ham og trekker seg fra toppolitikken, blir det tidenes avslutning av en politisk karrière. Jeg håper dette ikke styrker Ap og venstresiden. Jeg vet ikke om jeg vil ha Erna som statsminister. Men jeg vet at jeg ikke vil ha Støre, Ap, SV, Sp, Rødt og MDG i regjering. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 19. september 2023 #638 Del Skrevet 19. september 2023 Samfunnsdebatt skrev (Akkurat nå): Hun er så sterk profesjonell kvinne at hun har vært statsminister. Hvor lang tid tror du hun brukte for å finne omfanget av sin ektemanns aksjehandel? Jeg vet ikke hvor lang tid det tok Sindre å lage denne listen. Det blir bare spekulasjoner. Med mindre Erna står og lyver direkte i pressekonferansen, så fikk hun vite hele omfanget for sent fordi hun var prisgitt at Sindre samarbeidet og var ærlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 19. september 2023 #639 Del Skrevet 19. september 2023 Just now, Drizzt said: Det kan hun selvfølgelig ikke være. Hvis hun tilgir ham og trekker seg fra toppolitikken, blir det tidenes avslutning av en politisk karrière. Jeg håper dette ikke styrker Ap og venstresiden. Jeg vet ikke om jeg vil ha Erna som statsminister. Men jeg vet at jeg ikke vil ha Støre, Ap, SV, Sp, Rødt og MDG i regjering. Om Erna går kommer også Støre til å gi plass til nye krefter. Jeg kan garantere at Støre kun sitter fordi de ikke vil ha en ny leder opp mot Norges sterkeste debattant, Erna. Om Erna går er det godt for hele våres system, og vi får kanskje inn noen som er mindre broiler i posisjon. (Ja, alle disse avsløringene viser jo at Erna er en broiler, hun også.) 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 19. september 2023 #640 Del Skrevet 19. september 2023 Anonio skrev (5 minutter siden): Noe skurret jo allerede når Erna deltog på sin egen bursdagsfest med langt flere mennesker enn det som var lov under corona. Da var det godt å ha Sindre å skylde på, når gjør hun det igjen. Sindre er Ernas fall-guy, og Høyre-velgerne sluker det rått, om og om igjen. Hun 'visste det jo ikke' da heller... 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå