Gå til innhold

Erna Solberg gift med daytrader

keops

Anbefalte innlegg

SVK skrev (4 minutter siden):

Enig. Denne BEAR-spekulasjonen var jo med 10-dobbelt risiko og avkastning. Det er vel ingen som ville spekulert på noe slikt om de ikke satt på sikre opplysninger om at børsen ville falle? 

Hadde ikke tenkt over at Erna har sittet i 19 år som partileder. Er det norgesrekord?

Ja, virker svært vanskelig å skulle forklare en slik kortsiktig ekstrem "spekulasjon" om børsnedgang på annen måte enn at han hadde inside info.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Djækklåsst said:

Høyre-rekord, er det vel. Carl I. Hagen ledet Frp i 28 år. Einar Gerhardsen ledet Ap i 20 år, så Erna har nesten tatt ham igjen. Men spørs vel om hun klarer det, må da sitte minst et halvt år til.

Takk! Hadde glemt Hagen og Gerhardsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (14 minutter siden):

Enig. Denne BEAR-spekulasjonen var jo med 10-dobbelt risiko og avkastning. Det er vel ingen som ville spekulert på noe slikt om de ikke satt på sikre opplysninger om at børsen ville falle? 

Hadde ikke tenkt over at Erna har sittet i 19 år som partileder. Er det norgesrekord?

Det er en enorm risikospekulasjon så det ser jo veldig suspekt ut for folk flest. Slik blir det ikke mye tillit av. Personlig synes jeg at ingen burde sitte i nesten 20 år som partileder, litt utskiftning i toppledelsen(e) tror jeg vi som samfunn er tjent med. 

- Brian skrev (19 minutter siden):

De støttet opp om henne på fredag, som "den stakkars kvinnen som ble ført bak lyset av ektemannen sin"; mye har endret seg i løpet av disse tre dagene.

Vil gjette på at man nå i god Høyre-ånd tenker at enhver er seg selv nærmest og løpe om kapp for å ta mest mulig avstand fra både Sindre og Erna; politisk sett er sistnevnte dau som en sild.

Det er lov å håpe at pipen snur nå, men jeg synes Erna har møtt mye mer støtte hos sine egne enn andre partiledere som har måttet gå. Høyre har jo ingen veldig opplagte gode kandidater for lederrollen, men det smarteste er jo å bytte henne ut nå slik at hennes etterfølger har to år på å bygge seg opp. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *blueberry* said:

Det er lov å håpe at pipen snur nå, men jeg synes Erna har møtt mye mer støtte hos sine egne enn andre partiledere som har måttet gå. Høyre har jo ingen veldig opplagte gode kandidater for lederrollen, men det smarteste er jo å bytte henne ut nå slik at hennes etterfølger har to år på å bygge seg opp. 

Ledelsen i Rødt slo jo ring rundt Moxnes også. Men han endte med å måtte trekke seg likevel. Mulig ledelsen kun støttet han utad og internt sa han måtte trekke seg. Det er jo en snillere måte å gjøre det på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (9 timer siden):

Dersom hun mot all formodning skulle komme seg gjennom saken og fortsatt være Høyres leder, vil jeg gjette på at folks tillit til partiet vil bli så redusert at de neppe klarer å få halvparten av oppslutningen de får i dag.

I motsetning til Russland der man kan få uønskede elementer til å bli utsatt for diverse ulykker i høye vinduer og folk ikke har stort de skulle ha sagt når de stemmer, er norske politikere avhengig av velgernes tillit, og selv om Erna skulle klare seg, vil ikke et parti med regjeringsambisjoner tåle å ha en leder med så mye grums i bagasjen som nå kommer for dagen; da vil man på høyresiden enten stemme FrP eller et av sentrumspartiene, og Høyre blir et politisk spøkelseshus.

Så enten er Erna ute, eller Høyre er ute - det virker som om norske journalister lukter blod nå, og dette kommer ikke til å gå over med det første; er det noe man er stolt av i Norge, så er det at vi har demokratiske valg, og det å beviselig unnlate å gi allmennheten viktig informasjon før et valg som kunne påvirket valget, er ikke bare-bare. Blir man avslørt med buksa nede, er det å stjele et par solbriller en uskyldig rampestrek i forhold til det vi nå er vitne til.

Jeg håper du har rett, men frykter samtidig at du tar feil..når du ser hvor iherdig handlingen, og Erna blir forsvart i denne tråden - tror jeg dessverre ikke fenomenet  er unikt for Kvinneguiden. 
Når man så legger til hvordan hendelsen og Erna blir behandlet i norsk media - med silkehansker, skulle det pinadø ikke forundre meg om unnskyldningen hennes holder til en ny periode som statsminister. 
Det virker som folk syns det er vanskelig å se virkeligheten - å ta et standpunkt til virkeligheten (at man faktisk ikke kan ha tillit til politikerne under disse omstendighetene) - og derfor velger enkleste utvei..å lukke øynene for virkeligheten. 

Det er skammelig å se hvordan enkelte brukere iherdig forsvarer en person som har hatt det høyeste tillitsvervet i landet vårt i 8 år..det virker  som enkelte brukere ikke skjønner alvoret og trusselen mot demokratiet om en slik sak skal gå upåaktet hen. 

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (Akkurat nå):

Ledelsen i Rødt slo jo ring rundt Moxnes også. Men han endte med å måtte trekke seg likevel. Mulig ledelsen kun støttet han utad og internt sa han måtte trekke seg. Det er jo en snillere måte å gjøre det på. 

Ja de gjorde vel det etter det først kom ut, men etter nye avsløringer kom det også kritikk fra hans egne. Jeg tror nok ikke hans avgang var 100% frivillig, men det tar seg selvfølgelig bedre ut på den måten. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva partiledelsen sier offentlig i starten må man ta med en klype salt, feighet gjør at hver enkelt person ikke tør å gå offentlig imot en såpass etablert leder alene.

Når man får snakket litt på bakrommet over tid så går det nok seg til tenker jeg.

Endret av Athod
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (14 minutter siden):

Tror egentlig det er en teknikalsk ting, du kan rett og slett ikke, ikke ha tillit til en valgt sittende tjenestemann,  først når han er kastet har du ikke tillit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer bare mer og mer fram om Sindre Finnes. Og det som er interessant er at det nye som kommer fram skaper et enda tydeligere bilde av at Erna ikke er så uskyldig som hun hevder. Heller tvert om. Erna virker bare mer og mer ansvarlig, og hennes forsvarstale og krokkodilletårer på fredag ser bare mer og mer falsk ut.

Det som er overraskende er at andre partier har vært stille om saken. Det er vel stort sett Rødt med Aydar og Mimir som har vært "på ballen" i helga, og de to har truffet blink hver gang. Ellers er det bare uttalelser fra enkelte lokalpolitikere rundt om. Sentralpartiene Ap, Sp, SV, FrP, V, KrF og MdG... har de tatt ferie? Har de kledd på seg munnkurv? Snakk om passivitet! Jeg forventer mer av disse. De skulle vært tvunget til å uttale seg! Og jeg forventer at de alle tar avstand til både saken og Erna som partileder og framtidig statsministerkandidat på vegne av tillit og demokratiet. For dette er en alvorlig sak, og i et tiår med skandaler som perler på en snor, så er kanskje denne saken den groveste skandalen av alle.

Endret av Bombasi
  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akurat denne covid-satsingen, og faktum at han i dette året tjente 3/4 av den 1.8 millionen STINKER. Erna, nå er det fandenmeg på tide å trekke seg. Økokrim må på banen før disse to forspiller bevis.

Uheldigvis for Erna og Sindre har man data på alle hans kjøp, ned til sekundet.

Endret av Anonio
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bear 10x gearing er nok spikeren i kista. Og kanskje VG har mer på lur også. 

Solberg bør trekke seg umiddelbart og hun og ektemannen bør forberede seg på etterforskning.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Apis said:

Tror egentlig det er en teknikalsk ting, du kan rett og slett ikke, ikke ha tillit til en valgt sittende tjenestemann,  først når han er kastet har du ikke tillit. 

Mulig du har rett. Jeg kan ikke reglene på dette. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jo PST og forsvaret vurdere om dette begynner å lukte valgpåvirkning også, har Erna og Høyre sittet inne med denne informasjonen er dette enda mer alvorlig en bare innside-handel og habilitetsproblemer.

AP har tapt knepent i mange store byer, og jeg er ikke sikker på om Høyre hadde vunnet slik de har om dette kom ut når Erna faktisk satt med bevisene. (En uke før valget).

• Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, *blueberry* said:

Ja de gjorde vel det etter det først kom ut, men etter nye avsløringer kom det også kritikk fra hans egne. Jeg tror nok ikke hans avgang var 100% frivillig, men det tar seg selvfølgelig bedre ut på den måten. 

Jeg tror heller ikke Moxnes gikk helt frivillig. Hadde han ønsket å gå frivillig så hadde han vel gjort det på et tidligere tidspunkt og ikke løyet så mye som han gjorde om hva som hadde hendt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (13 minutter siden):

Bear 10x gearing er nok spikeren i kista. Og kanskje VG har mer på lur også. 

Solberg bør trekke seg umiddelbart og hun og ektemannen bør forberede seg på etterforskning.

Dette lukter fengsel for ektemannen. Ser at strafferammen er 6 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

h/k skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan bli utfallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (9 minutter siden):

Gjør nok ikke det nei. Må ha ganske tunge bevis for å ta noen for innsidehandel. Med mindre det finnes noe skriftlig som tyder på at Erna har utvekslet informasjon så vil det være nærmest umulig å ta han for det. Til og med Ole Borten Moe kommer til å slippe unna straff for innsidehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torbjørn Røe Isaksen skal ha en medalje for at hans E24 går etter hans tidligere statsminister og partikollega på denne måten.

Det er nok han som bør være Høyres neste leder.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (20 minutter siden):

Torbjørn Røe Isaksen skal ha en medalje for at hans E24 går etter hans tidligere statsminister og partikollega på denne måten.

Det er nok han som bør være Høyres neste leder.

Siste nytt fra E24, skrevet av nettopp Torbjørn Røe Isaksen:

Alt må frem i lyset

Det handler ikke om sympati, men om tillit og ansvar.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/69AX8W/alt-maa-frem-i-lyset

Sitat

Men Erna Solberg er ikke bare ektefelle. Hun er tidligere statsminister. Hun er partileder, parlamentariker og – fortsatt – statsministerkandidat om to knappe år.

Derfor må saken videre handle om tillit og ansvar.

Endret av - Brian
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...