AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #41 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei det er ikke amøbe. Du kan ikke føle deg sviktet av høyre når du ikke stemte på dem. Da har du egentlig ingen rett til å føle noe som helst. Det er de som stemt høyre som eventuelt må føle seg sveket. Hva valgløfter høyre bryter er vel deg revnende likegyldig når du IKKE stemte på dem. Hadde du og flere derimot stemt på dem så hadde jo ikke dette bybanespørsmålet kommet på banen igjen. Anonymkode: cc9ea...343 Er du enkel i hodet eller noe sånt? For dette er det dummeste jeg har lest her inne noen gang. Anonymkode: f5dc5...620 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #42 Del Skrevet 22. september 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du enkel i hodet eller noe sånt? For dette er det dummeste jeg har lest her inne noen gang. Anonymkode: f5dc5...620 Nei. Er du tett som ikke forstår at du ikke kan klage på at et parti du ikke stemte på snudde på valgløftene sine? Anonymkode: cc9ea...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 22. september 2023 #43 Del Skrevet 22. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Er du enkel i hodet eller noe sånt? For dette er det dummeste jeg har lest her inne noen gang. Anonymkode: f5dc5...620 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. Er du tett som ikke forstår at du ikke kan klage på at et parti du ikke stemte på snudde på valgløftene sine? Anonymkode: cc9ea...343 Og debatten fortsetter på høykulturelt bergensk nivå...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 22. september 2023 #44 Del Skrevet 22. september 2023 Skjønner ikke problemet. Var nettopp på rivieraen i Frankrike og der gikk trikken langs ved promenaden og bilvei hadde d også ved siden av der igjen. Besøkte en annen stor by også som hadde triikken langs ved kaien. Hørte ikke noe bråk fra den heller ikke var den dominerende i det heletatt, men nå vet ikke om den var forpult da... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 22. september 2023 #45 Del Skrevet 22. september 2023 2 hours ago, makkapakka said: Skjønner ikke problemet. Var nettopp på rivieraen i Frankrike og der gikk trikken langs ved promenaden og bilvei hadde d også ved siden av der igjen. Besøkte en annen stor by også som hadde triikken langs ved kaien. Hørte ikke noe bråk fra den heller ikke var den dominerende i det heletatt, men nå vet ikke om den var forpult da... Når du tenker deg om, vet du om noe fra bergen som ikke støyer. Eller er forpult? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #46 Del Skrevet 22. september 2023 3 hours ago, Tiuren said: Når du tenker deg om, vet du om noe fra bergen som ikke støyer. Eller er forpult? Meg ? Anonymkode: ddb8b...19b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2023 #47 Del Skrevet 22. september 2023 I og med at stadig diskuteres fram og tilbake om hvor banen skal gå, vil det ikke komme noe bane i det hele tatt. Anonymkode: 9fe19...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 23. september 2023 #48 Del Skrevet 23. september 2023 Tiuren skrev (13 timer siden): Når du tenker deg om, vet du om noe fra bergen som ikke støyer. Eller er forpult? Nei det er sant, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. september 2023 #49 Del Skrevet 23. september 2023 Har noen pult bybanen? Mye sjuke folk assa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #50 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 17.44): Har ikke dere i Oslo nok problemer å konsentrere dere om? 🙂 Machete-angrep, barne-ran, etc. Anonymkode: f5dc5...620 Åjoda, etter mange år med MDG har vi mer enn nok å være sinna for her. Anonymkode: a1f99...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #51 Del Skrevet 23. september 2023 Misliker den forpulte bybanen jeg også. Tok den med barna en gang fra Flesland , og de holdt på å kjede seg i hjæl. Jeg også. Tror det går raskere å gå. 😆 Anonymkode: 9619c...38d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #52 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Misliker den forpulte bybanen jeg også. Tok den med barna en gang fra Flesland , og de holdt på å kjede seg i hjæl. Jeg også. Tror det går raskere å gå. 😆 Anonymkode: 9619c...38d Bare vent til den kommer til Åsane. Da blir den nok så treg at man må ha 2 billetter fordi tiden går ut mens man sitter der. Anonymkode: fe2fd...6a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #53 Del Skrevet 23. september 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Bare vent til den kommer til Åsane. Da blir den nok så treg at man må ha 2 billetter fordi tiden går ut mens man sitter der. Anonymkode: fe2fd...6a6 Du må ha to billetter, en til deg selv og en til dine etterkommere som skal arve turen..... Anonymkode: 4eb6e...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2023 #54 Del Skrevet 23. september 2023 AnonymBruker skrev (På 14.9.2023 den 13.03): Bybane? Er det ikke trikk vi snakker om? Trikk som vil gå rett i trafikken uten eget felt? Hva i all verden er vitsen med trikk i 2023 når man kan ha ebusser som er like smidige og miljøvennlige, bare mye lettere å drifte. Se til Trondheim. Anonymkode: 050ec...e35 Nei, bybanen er IKKE det samme som trikken! En trikk er behagelig å reise med, den har gode seter blant annet! Bybanen derimot har horrible seter som er umulige å sitte behagelig i og stinker kvalmt! I tillegg bruker den uhorvelig lang tid fra a til b fordi den alltid stopper på hvert eneste jævlig stopp selvom ingen skal av eller på! Anonymkode: c062b...475 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2023 #55 Del Skrevet 24. september 2023 Kanskje dette er en sånn ting de burde hatt en folkeavstemning på? Jeg kjenner ingen som vil ha bybanen til Åsane, og ingen som vil ha den over Bryggen. Det er en del som stiller seg positive til å ha bybane fra Bontelabo, om det absolutt skal gå bane. Er jo litt rart at de ikke kan la folket bestemme. Hadde jo vært lettere åbøye seg for galskapen, om det var mer demokratisk vedtatt. Kostnaden er enorm, byggetiden er enorm, skadene på byen er enorm, skadene på bymiljøet er enormt. Deb politiske prosessen rundt bestemmelsen om å legge den over Bryggen har vært rotten. Anonymkode: 470c3...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #56 Del Skrevet 25. september 2023 AnonymBruker skrev (På 22.9.2023 den 14.38): Heldigvis. For de som bor langs denne traseen ønsker seg jo ikke bybane. Vi har et glimrende busstilbud mellom Åsane og sentrum. Det er en rett motorvei hele veien. Hva skal vi med bybane hvor vi må stå pga lite kapasitet når vi alt har busser som går hvert femte minutt og også tar folk dit de faktisk skal? La oss bruke penger på noe annet! Anonymkode: cc9ea...343 Det er bare tull at folk som bor langs banen ikke vil ha bybane. Noen er selvfølgelig i mot, det vil det alltid være. Det vil fortsatt gå busser mellom Åsane og sentrum, gjerne mer ekspressbusser sånn at de som skal fra A til Å får redusert reisetiden. Og beregninger fra Skyss viser at bybanen vil være raskere fra Åsane til sentrum enn dagens somlebuss. AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 8.31): Kanskje dette er en sånn ting de burde hatt en folkeavstemning på? Jeg kjenner ingen som vil ha bybanen til Åsane, og ingen som vil ha den over Bryggen. Det er en del som stiller seg positive til å ha bybane fra Bontelabo, om det absolutt skal gå bane. Er jo litt rart at de ikke kan la folket bestemme. Hadde jo vært lettere åbøye seg for galskapen, om det var mer demokratisk vedtatt. Kostnaden er enorm, byggetiden er enorm, skadene på byen er enorm, skadene på bymiljøet er enormt. Deb politiske prosessen rundt bestemmelsen om å legge den over Bryggen har vært rotten. Anonymkode: 470c3...149 Vi har folkeavstemning hvert fjerde år på hvem vi vil ha inn i kommunestyret/byrådet. De vi velger inn skal ivareta folkets interesser. Derfor er det totalt bortkastet å bruke tid på folkeavstemninger i hytt og vær. Folket har skylapper på og tenker kun på sitt eget ve og vel, og bryr seg hverken om ringvirkninger eller økonomi og miljø. Flertallet var enige om valget av trase, så det er på tide at de beliter seg og setter i gang med byggingen. En ny utsettelse vil resultere i enda økte kostnader. Anonymkode: 39bfb...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september 2023 #57 Del Skrevet 25. september 2023 Det er jo mange velgere i kommunevalget som stemmer på bybaneparti tiltross for at de er i mot bybanen. At bybanen er noe de «tåler», for å oppnå andre politiske goder disse partiene står for. At man stemmer Ap betyr ikke at man er for bybanen. Anonymkode: 470c3...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #58 Del Skrevet 3. oktober 2023 Er interessant psykologisk hva som gjør noen til trikkediggere. Trikker er mindre fleksible, dyrere i drift, innkjøp, infrastruktur. Skaper problemer for andre trafikanter. Versus de nye el-bussene, som nå er i flertall i Oslo, scorer trikk også dårligere på klima og miljø i et totalregnskap. F.eks. på støy. Mange som bor i by har et slags mindreverdighetskompleks vs større byer. De bare må bygge høyt og ape etter større byer på andre måter, f.eks. med trikk for å late som de er større enn de er. Småbyer ala Bergen bør heller omfavne hva de er og vise seg frem med den sjarmen de tross alt har. Da vil også folk utenfra like de. Ikke strekke seg etter hva de tror de kan kjøpe seg til å bli med symbolske ting. Milliardene flyr. Noen betaler og går glipp av alt bra de kunne fått i steden. Anonymkode: 47a25...5ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2023 #59 Del Skrevet 3. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 22.55): Misliker den forpulte bybanen jeg også. Tok den med barna en gang fra Flesland , og de holdt på å kjede seg i hjæl. Jeg også. Tror det går raskere å gå. 😆 Anonymkode: 9619c...38d Jeg har tatt den fra flesland én gang, er fan av rimelig transport men fy faen, det var som om den kjørte i våt sement 😂 AnonymBruker skrev (På 23.9.2023 den 23.29): Bare vent til den kommer til Åsane. Da blir den nok så treg at man må ha 2 billetter fordi tiden går ut mens man sitter der. Anonymkode: fe2fd...6a6 😂 AnonymBruker skrev (På 24.9.2023 den 0.43): Du må ha to billetter, en til deg selv og en til dine etterkommere som skal arve turen..... Anonymkode: 4eb6e...82c 😂😂 Anonymkode: a4ea5...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2023 #60 Del Skrevet 8. oktober 2023 Jobber som bussjåfør i Åsane og kjører de store stamlinjene gjennom sentrum. Jeg elsker jobben min, men jeg ser behovet for en bybane. Veinettet er ekstremt sårbart og jeg opplever at trafikken blir tettere og tettere samtidig som antall passasjerer øker. Jeg står ofte i kø og hører mye på fortvilte passasjerer som kommer for sent på jobb igjen. En sjelden gang prøver de også å ta det utover oss sjåfører selv om det ikke er så mye vi kan gjøre. Bussavgangene er tette og vi står som sild i tønne på endestoppene hvor det rett og slett ikke er plass til flere busser. I tillegg mangler det svært mange sjåfører (35 fulltidsstillinger på min avdeling står ledig). Selv om det pr. dags dato går noe lunde greit så klarer jeg ikke å se for meg at Åsane - sentrum skal betjenes med busser om 10år, det tviler jeg på at det er kapasitet til. Fra et samfunnsøkonomisk perspektiv så er nok en bane over Bryggen det beste alternativet, men det rører sterkt ved befolkningens identitet og tilhørighet til byen. Det har jeg full forståelse for. Personlig tror jeg ikke at det blir så gale hvis banen går over Bryggen, så lenge det ikke er svære kjøreledninger og master langs traseen for de er virkelig stygg. Håper de bygger den uansett hvilken trase de lander på. Så får jeg heller begynne å kjøre bybane istedenfor buss. Anonymkode: fe120...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå