Gå til innhold

Tragisk at høyre håver inn stemmer. Forskjellsnorge blir bare værre.. hvorfor stemte du høyre?

marsvin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke stemt Høyre :) 

Men jeg tror folk glemmer, å akkurat nå er mange lei av regjeringen og synes det er nok av skandaler fra den kanten. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldertøsa

Jeg stemte på Høyre i fylket fordi jeg tenker at de tar best vare på næringslivet, og dermed også drar inn skattepenger og andre avgifter til befolkningens beste.

Men ved Stortingsvalget om 2 år må jeg være så ærlig å si at jeg kommer til  å stemme sosialistisk, for vi må ta skikkelig vare på de som sliter mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte FrP fordi de har den beste politikken i kommunen i mine øyne, og flertallet i kommunen er visst enige. De er blant annet imot vindmøller og eiendomsskatt her, som er to viktige saker for meg. Hadde nok ikke stemt det samme ved et stortingsvalg, men i lokalpolitikken er det litt annerledes. Aldri stemt blått før, men i år måtte det bli sånn.

Endret av esk
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir heldigvis bare i 4 år. Problemet er i hovedsak at de skaper irreversible endringer. Da de blå styrte i Oslo kommune gikk det så dårlig med økonomien at de la ut leiligheter på billigsalg. Sånn går det når de er redde for å skattelegge folk og tape velgere.

Vi må og huske på at høyresiden vinner i nedgangstider. Bare se på de antidemokratiske bevegelsene i Polen, Ungarn og USA. I Norge har AP vært størst siden lenge før andre verdenskrig og det er ikke tilfeldig. Folk glemmer.

Endret av Majer
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte heldigvis ikke høyre. Trist at folk ikke ser at A. Dette valget har ingenting med inflasjonen og krise på krise i regjeringen å gjøre og B. Det å stemme på borgerlig side hjelper hvertfall ikke «mannen i gata» med å få en enklere hverdag 😑

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte ikke (ingen mulighet heller til det). Men liker høyre. Er ikke rik, men synes det er bra at hvis man har jobbet hardt for pengene så beholder man en god del. Selvfølgelig er hverken styrtrik eller veldig fattig bra, men ekstremer vil alltid finnes. Synes arbeiderpartiet vil ta veldig mye.

Hovedgrunnen er jo privatisering også da. Gikk på liten privatskole hele livet og hadde ikke trivdes på en større mindre tilpassa skole. Så at AP velger å gå unna private skoler osv er jeg ikke så glad i. Forsåvidt liker jeg også venstre, men definitivt mye dårlig med alle partiene!

I min kommune har høyre 47% og Venstre er  0,2% bak ap på 2 plass, så veldig fornøyd !

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (Akkurat nå):

Stemte heldigvis ikke høyre. Trist at folk ikke ser at A. Dette valget har ingenting med inflasjonen og krise på krise i regjeringen å gjøre og B. Det å stemme på borgerlig side hjelper hvertfall ikke «mannen i gata» med å få en enklere hverdag 😑

Hjelper kanskje med å si ifra til regjeringen at vi ikke syns de gjør en god nok jobb for folket som stemte de inn.

Så får vi se om de skjerper seg foran stortingsvalget om 2 år.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (15 minutter siden):

Det er en tragedie at Høyre er på topp i et land med så mange som sliter økonomisk nå. På tide for de rike igjen å græbbe til seg og la de fattige i stikken som sultne tapere i verdens rikeste land. hvorfor har DU stemt på dette partiet, og hva positivt vil det føre med seg ? 

Ja, det er en tragedie at folk har andre meninger og prioriteter innen politikken enn deg.

• Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (1 minutt siden):

Hjelper kanskje med å si ifra til regjeringen at vi ikke syns de gjør en god nok jobb for folket som stemte de inn.

Så får vi se om de skjerper seg foran stortingsvalget om 2 år.

Godt poeng, la oss håpe! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undret meg litt jeg også. Hvorfor i alle dager har vi hatt mange rikspolitiske debatter før et kommunevalg? 
I de valgene er det jo til dels små spesielle enkeltsaker som avgjør. I vår kommune er det Høyre som vil bremse utbygging. Snodig, men mest fornuftig nå. Derfor får de mange stemmer her. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber hardt for pengene mine og prøver å skape en god hverdag for meg selv og barna mine. Vi lever ikke noe luksusliv, men ønsker å beholde huset mitt, ha bil og diverse andre goder og gleder. Da har jeg ikke råd til å bli skattet sønder og sammen. Jeg vil ha litt "belønning" for at jeg står på, ikke straff.

I tillegg synes jeg Høyre har bedre politikk for dyrevern enn AP, som samarbeider med SP som har den verste dyrevernspolitikken av alle.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer ikke høyre som parti, men stemmer på høyresiden. Jeg vil ha mindre innvandring, mindre feminisme, mindre klimahysteri, og mindre statlig pissing av penger ut vinduet.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Anne907 skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber hardt for pengene mine og prøver å skape en god hverdag for meg selv og barna mine. Vi lever ikke noe luksusliv, men ønsker å beholde huset mitt, ha bil og diverse andre goder og gleder. Da har jeg ikke råd til å bli skattet sønder og sammen. Jeg vil ha litt "belønning" for at jeg står på, ikke straff.

I tillegg synes jeg Høyre har bedre politikk for dyrevern enn AP, som samarbeider med SP som har den verste dyrevernspolitikken av alle.

8 av 10 fikk lavere skatter under de rødgrønne enn de blå. Enig i at SP har rævva politikk når det kommer til dyrevern da.

Endret av Majer
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (3 minutter siden):

Kommunene bestemmer lite av dette. Litt kommunal eiendomsskatt kanskje? Kommunale utgifter? 

Inntektsskatt er det lite de kan gjøre med. Noen har prøvd seg på å lage Sveits i Nord-Norge med å sette ned formuesskatten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (7 minutter siden):

8 av 10 fikk lavere skatter under de rødgrønne enn de blå. Enig i at SP har rævva politikk når det kommer til dyrevern da.

Men alt annet ble jævlig dyrt. Mens andre land i Europa kuttet drivstoffavgiften da prisene skøyt til himmels, gjorde Støre og Vedum sånn ca. ingenting. Virker som det er viljen det står på. Senest i dag så jeg at dieselprisen var på 25 kr per liter. For fem år siden fylte jeg diesel for 11 kr per liter på søndagene, bare for å sette det i perspektiv. Og nei, jeg mener ikke at det er de rødgrønne sin feil at prisen steg, men de kunne definitivt gjort mye mer for å hjelpe folk som er avhengige av bilen, som faktisk er de fleste her jeg bor. Det er definitivt ikke vanlige folk sin tur.

Endret av esk
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...