Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #221 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (12 minutter siden): Ok, så da er det ikke så greit å bli tillagt meninger likevel? Fint hvis du kan la være å gjøre det samme. Jeg gjør det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 12. september 2023 #222 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (47 minutter siden): Et 12 eller 22 uker gammelt foster er ikke et embryo, uten at det har noen befdimessig betydning, et embryo, foster eller du og jeg er like mye verdt Dette syns jeg var skremmende å lese, faktisk. At du sidestiller et embryo med et menneske som har levd i flere år. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #223 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): Jeg gjør det ikke. Nei Akkurat 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #224 Del Skrevet 12. september 2023 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Dette syns jeg var skremmende å lese, faktisk. At du sidestiller et embryo med et menneske som har levd i flere år. Ja, et menneske som har levd i noen uker og et menneske som har levd i noen år er like mye verdt. Det er kun skremmende hvis en er redd for å miste retten til å ta dette livet. Jeg synes det er mer skremmende å mene at et menneske er mindre verdt enn et annet menneske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 12. september 2023 #225 Del Skrevet 12. september 2023 Abort er helt grusomt! Det handler ikle om at ts er ung og full av hormoner nå rett etter fødsel. Anbefaler dere som elsker abort om å se på en tidligere abortlege som detaljert forklarer hvor grusom en abort er. Hvis dere fortsatt syns det er ok å utføre, så er dere grusomme egoistiske mennesker. Hvis du blir gravid og ikke ønsker barnet, så kan du adoptere det bort. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 12. september 2023 #226 Del Skrevet 12. september 2023 Samfunnsengasjert skrev (1 time siden): Er du sikker på det? Tror du ikke at du likevel ville elsket og ønsket barnet når du først fikk det i armene dine og så det vokse opp? Hver eneste lille fiber i meg hater, virkelig hater, tanken på ett familieliv. Det er omtrent ikke noe jeg kan tenke meg verre i livet enn å bli mamma. Og det har jeg sagt siden jeg gikk på barneskolen, og jeg tviler veldig sterkt på at det vil endre seg dersom noen tvinger meg til å bære frem noe som er så sterkt uønsket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #227 Del Skrevet 12. september 2023 Taluno skrev (Akkurat nå): Hver eneste lille fiber i meg hater, virkelig hater, tanken på ett familieliv. Det er omtrent ikke noe jeg kan tenke meg verre i livet enn å bli mamma. Og det har jeg sagt siden jeg gikk på barneskolen, og jeg tviler veldig sterkt på at det vil endre seg dersom noen tvinger meg til å bære frem noe som er så sterkt uønsket. Men er det ikke like greit å sterilisere seg hvis en har så sterke følelser om det? Så slipper du hele problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. september 2023 #228 Del Skrevet 12. september 2023 DildoShwaggins skrev (1 minutt siden): Abort er helt grusomt! Det handler ikle om at ts er ung og full av hormoner nå rett etter fødsel. Anbefaler dere som elsker abort om å se på en tidligere abortlege som detaljert forklarer hvor grusom en abort er. Hvis dere fortsatt syns det er ok å utføre, så er dere grusomme egoistiske mennesker. Hvis du blir gravid og ikke ønsker barnet, så kan du adoptere det bort. Du har jo ikke noe innsikt...det er så mange grunner til at man tar abort...at man ikke kan... sykdom...at barnet har en sykdom som ikke er levbart..at mor ikke klarer en graviditet, voldtatt etc Tror du seriøst at det er så lett å gå gravid..og så står det en kjærlig familie og ventet med åpne armer den dagen du føder...🤦🤦🤦 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 12. september 2023 #229 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (16 minutter siden): Ja, et menneske som har levd i noen uker og et menneske som har levd i noen år er like mye verdt. Det er kun skremmende hvis en er redd for å miste retten til å ta dette livet. Jeg synes det er mer skremmende å mene at et menneske er mindre verdt enn et annet menneske Det er et embryo. Og deretter et foster. Et embryo er ikke et menneske. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #230 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Hannah80 skrev (1 minutt siden): Det er et embryo. Og deretter et foster. Et embryo er ikke et menneske. Selvsagt er det det, det er ikke en katt eller et tre,.og det lever Et embryo er ikke en ungdom på samme måte som et barn ikke er en voksen. Alle er mennesker Endret 12. september 2023 av Topsi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 12. september 2023 #231 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (6 minutter siden): Du har jo ikke noe innsikt...det er så mange grunner til at man tar abort...at man ikke kan... sykdom...at barnet har en sykdom som ikke er levbart..at mor ikke klarer en graviditet, voldtatt etc Tror du seriøst at det er så lett å gå gravid..og så står det en kjærlig familie og ventet med åpne armer den dagen du føder...🤦🤦🤦 Kjenner at jeg må gå ut av denne tråden. Er jo nesten som å høre Børre Knudsen og Ludvig Nessa i sin tid, når man leser enkelte innlegg. Mangler bare de blodige dukkene🙈 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 12. september 2023 #232 Del Skrevet 12. september 2023 Sofakona skrev (5 minutter siden): Du har jo ikke noe innsikt...det er så mange grunner til at man tar abort...at man ikke kan... sykdom...at barnet har en sykdom som ikke er levbart..at mor ikke klarer en graviditet, voldtatt etc Tror du seriøst at det er så lett å gå gravid..og så står det en kjærlig familie og ventet med åpne armer den dagen du føder...🤦🤦🤦 Jo, hvem er du til å fortelle meg at jeg ikke har det? Hvis man ikke kan bære frem et barn så burde man selvfølgelig sterilisere seg. Du vet nok også at de fleste aborter ikke blir gjort grunnet voldtekt. Så det er et ikke-problem. Ja, det er faktisk ingen sykdom å gå gravid. Tro det eller ei :-))) Jeg har gått gravid to ganger, så føler jeg vet litt hva jeg prater om faktisk. Kvalme/oppkast, dårlig søvn og vond rygg skal man overleve 9 stusslige måneder, såpass syns faktisk jeg et liv er verdt. Å selvfølgelig er det noen som står med åpne armer, klare for å ta imot barnet rett etter fødsel. Du tror vel ikke at man må reise hjem med barnet etter fødsel å vente på at noen adopterer det? Haha teit 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #233 Del Skrevet 12. september 2023 (endret) Hannah80 skrev (1 time siden): Kjenner at jeg må gå ut av denne tråden. Er jo nesten som å høre Børre Knudsen og Ludvig Nessa i sin tid, når man leser enkelte innlegg. Mangler bare de blodige dukkene🙈 Det var faktisk kvinner som takket Børre Knudsen for at måten de snakket på reddet livet til barna deres Her står det om en, fra boken hans https://www.himmelen.info/index.php?eid=1864&mid=116 Han gav også konfiskerte lønninger til vanskeligstilte gravide Endret 12. september 2023 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peters Skrevet 12. september 2023 #234 Del Skrevet 12. september 2023 Helt enig. Fedrelandet trenger flere Norske barn , viktigste jobben en kvinne kan gjøre er å bære fram framtidige generasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idamoor Skrevet 12. september 2023 #235 Del Skrevet 12. september 2023 juve5 skrev (På 11.9.2023 den 9.35): Hvorfor må du hate barnet selv om du ble voldtatt? Vel, satser på du sier noe annet den dagen det skjer deg før det kan skje deg. Du vet ikke hvordan voldtekt oppleves. Og dessverre opstår også graviditeter noen ganger.jeg syns du er en horribel mamma og person som kan lire ut av deg sånne innlegg som du gjør. Sårer andre mennesker. Jeg er ikke for eller i mot abort, men har selv tatt abort pga alder og livssituasjon og hadde nylig blitt seksuelt misbrukte også, og prøvd å ta en abort som var mislykket. Og fordi jeg angret. Frisk og sunt barn idag. Og vil aldri gjøre det igjen. Men kan förstå hvorfor andre gjør det. Og noenganger er abort det beste. Kan og fortelle deg at jeg har tatt alle svangerskapene mine jeg har fullført for gitt, født fire barn etterpå. Hvor et av barna mine døde, krybbedød. Sånt skjedde aldri meg tenkte jeg. Men det gjorde det gitt. Og sannheten, det kan skje deg og. Ikke sitt på den uvitende høye hesten din og tro at sånne ting skjer ikke deg. Og du ikke er redd for det. Du bør være redd for det, for virkeligheten er sånn at det kan skje deg og. Og hva gjør du da og tenke du da? Anbefaler deg å komme deg ned fra hesten din og bare skjerpe deg litt. Og komme i realiteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 12. september 2023 #236 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (14 minutter siden): Men er det ikke like greit å sterilisere seg hvis en har så sterke følelser om det? Så slipper du hele problemet? Jeg har ikke noe problem, jeg bruker prevensjon og jeg kommer til å ta abort om uhellet skulle skje. For meg er ikke det noe som helst problem. Det eneste problemet er at noen ønsker frata meg det valget. Da bør staten begynne betale for sterilisering for kvinner. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #237 Del Skrevet 12. september 2023 Taluno skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke noe problem, jeg bruker prevensjon og jeg kommer til å ta abort om uhellet skulle skje. For meg er ikke det noe som helst problem. Det eneste problemet er at noen ønsker frata meg det valget. Da bør staten begynne betale for sterilisering for kvinner. Selvsagt bør staten betale for sterilisering for alle som vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 12. september 2023 #238 Del Skrevet 12. september 2023 Topsi skrev (20 minutter siden): Men er det ikke like greit å sterilisere seg hvis en har så sterke følelser om det? Så slipper du hele problemet? Men man får jo ikke lov! Jeg søkte om sterilisering da jeg var 28 og hadde tre barn, men fikk avslag! Var visst altfor ung, og tenk om jeg ville ha flere barn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 12. september 2023 #239 Del Skrevet 12. september 2023 juve5 skrev (På 11.9.2023 den 9.28): …Det kunne vært min egen datter. Hun jeg elsker så høyt. Og jeg blir helt gråtkvalt av tanken på disse aborterte fostrene som kunne blitt født, ønsket og elsket. Istedenfor blir de og dems fremtid skylt ned i en faktisk dass. Hatet og uønsket. Tenk om det var deg, eller meg. En mor som hater deg overalt på jord og vil gjøre hva som helst for å skylle deg ned i do. Tenk om vi oppførte oss slik mot dem som vil begå selvmord. Hvorfor prøver vi å redde de som vil drepe seg sjøl, men de som ikke har fått retten til å fortelle om de ønsker å leve eller ikke, de skyller vi ned i do? … Du er vel i en hormonell tid så jeg kan forstå overreaksjonen din litt. Allikevel må du huske på at abort er ikke det samme som hat. I mange tilfeller er det faktisk en fornuftig avgjørelse. Om jeg ikke hadde blitt til så hadde jeg ikke hatt noen følelser rundt det, men sett i retrospektiv ville jeg forstått om mine foreldre ikke var klare/ gode omsorgspersoner. Det er mange situasjoner hvor det absolutt ikke passer å få barn og de barna ville ikke fått det bra uansett, og det er jo ikke ønskelig. Jeg venter en høyt ønsket datter akkurat nå og tviler på at jeg noensinne hadde klart å gå gjennom en abort frivillig, men forstår at andre kan være i en annen situasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 12. september 2023 #240 Del Skrevet 12. september 2023 Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Men man får jo ikke lov! Jeg søkte om sterilisering da jeg var 28 og hadde tre barn, men fikk avslag! Var visst altfor ung, og tenk om jeg ville ha flere barn. Jeg synes det er et overgrep at en ikke skal få liv å sterilisere seg når en vil, det burde ikke være noe en trengte å søke om engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå